2006-05-26, 23:46
Medlem
quarks avatar
Nu är det så att man får en varning när antalet PM blir 251, till exempel när man skriver PM, och det ska sparas i skickade meddelanden. Eller man får mejl när PM inte kunnat ga fram för att det blir mer än 250.

Skulle man kunna ge en varning vid 250: "Nu är det fullt. Städa, annars kan du inte ta emot fler meddelanden"?
Citera
2006-05-27, 00:05
Moderator
impieteers avatar
En bättre ordning hade faktiskt varit att de äldsta raderats automatiskt när man har kvoten full och får ett nytt. På det sättet kan alla nås, och det är ens eget ansvar om man vill behålla och spara gamla PM eller om man går miste om dem.
Citera
2006-05-27, 00:40
Medlem
Det låter bra (båda förslag).

Eller varför inte bereda mer plats i boxarna? 250 stycken förslår inte alls även om man rensar mest hela tiden. Skulle det ta mycket plats på servern?
Citera
2006-05-27, 00:56
Medlem
El Zorros avatar
Det går ut ett mail som berättar för dig att din inbox är full.
Citera
2006-05-27, 01:09
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
En bättre ordning hade faktiskt varit att de äldsta raderats automatiskt när man har kvoten full och får ett nytt. På det sättet kan alla nås, och det är ens eget ansvar om man vill behålla och spara gamla PM eller om man går miste om dem.

Personligen sparar jag ned och arkiverar mina "PM-paket".

Så Nej, jag skulle Ej uppskatta en sådan funktion Nej. AEN.

// Farbror Seagate
Citera
2006-05-27, 01:11
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Personligen sparar jag ned och arkiverar mina "PM-paket".

Så Nej, jag skulle Ej uppskatta en sådan funktion Nej. AEN.

// Farbror Seagate

Fast det gör jag också, gör man det bara tillräckligt ofta, så skulle det ju inte göra något att det äldsta inlägget raderades. i
Citera
2006-05-27, 02:40
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Fast det gör jag också, gör man det bara tillräckligt ofta, så skulle det ju inte göra något att det äldsta inlägget raderades. i

Jo, det stämmer visserligen. i

Dock kan det nog vara lätt att glömma. i

// Farbror Seagate (iiiiiih)
Citera
2006-05-27, 07:20
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Det går ut ett mail som berättar för dig att din inbox är full.
Ja, när det blivit overflow vid 251.

Det skulle vara trevligt med en varning vid 250: "Nu är det fullt. Från och med nu kan du inte ta emot PM."
Citera
2006-05-27, 11:50
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Ja, när det blivit overflow vid 251.

Det skulle vara trevligt med en varning vid 250: "Nu är det fullt. Från och med nu kan du inte ta emot PM."
Jag fattar inte skillnaden, du får ju en "varning" när den är full? Räcker inte det? Annars kan det väl inte va så svårt att kolla sin PM-box själv då och då? Har man så mycket som 250 PM så är man ganska van vid användandet av densamma och borde därmed också ha ganska bra koll på när det börjar krypa upp mot 200-250?
Citera
2006-05-27, 11:58
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag fattar inte skillnaden, du får ju en "varning" när den är full?
Man får en varning först när det är för sent.

Någon har försökt skicka PM, och den har inte kommit fram.
Så då genererar det trafik på tråden: "Din PM-låda är full. Städa!"

Citat:
Annars kan det väl inte va så svårt att kolla sin PM-box själv då och då?
Hur svårt kan det vara att ändra koden från ">250" till ">=250"?

Dessutom kan man förstås implementera impieteers förslag, men det är nog lite större job.
Citera
2006-05-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag fattar inte skillnaden, du får ju en "varning" när den är full? Räcker inte det? Annars kan det väl inte va så svårt att kolla sin PM-box själv då och då? Har man så mycket som 250 PM så är man ganska van vid användandet av densamma och borde därmed också ha ganska bra koll på när det börjar krypa upp mot 200-250?
Oftast lyckas man men det går ju så fort ibland. Även skickade sparas så det blir så att säga dubbelt.

För övrigt: När man nu måste diskutera moderering via PM kan det bli en stor mängd sådana som tar plats vid sidan om de mer privata. Jag tror moderatorer har större boxar än vi andra? Jag undrar fortfarande - skulle det vara möjligt att utöka utrymmet även för användare? Är det bara jag som tycker det är snålt med utrymme?
Citera
2006-05-27, 13:55
Medlem
Pellefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Oftast lyckas man men det går ju så fort ibland. Även skickade sparas så det blir så att säga dubbelt.

För övrigt: När man nu måste diskutera moderering via PM kan det bli en stor mängd sådana som tar plats vid sidan om de mer privata. Jag tror moderatorer har större boxar än vi andra? Jag undrar fortfarande - skulle det vara möjligt att utöka utrymmet även för användare? Är det bara jag som tycker det är snålt med utrymme?
Då detta är ett diskussionsforum där diskussionerna är avsedda att ske offentligt i trådarna ser jag inte det som prioriteterat att utöka PM-utrymmet. Om man anser att utrymmet på 250 PM är snålt tilltaget - och inte kan hantera funktionen att spara ner PM - kanske man skall fundera på varför man är här på forumet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in