2006-05-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant
Då detta är ett diskussionsforum där diskussionerna är avsedda att ske offentligt i trådarna ser jag inte det som prioriteterat att utöka PM-utrymmet. Om man anser att utrymmet på 250 PM är snålt tilltaget - och inte kan hantera funktionen att spara ner PM - kanske man skall fundera på varför man är här på forumet.
Och svaret på det kan jag ironiskt nog bara ta i PM (redan skickat) eftersom reglerna är sådana.
Citera
2006-05-27, 15:01
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Bara en sån här tråd, som faktiskt dyker upp lite då och då, gör ju säkert att många passar på att städa bort gamla inaktuella pm, jag har iaf rensat en hel del nu, det är skönt. Men visst vore det bra om varningen gick ut innan det var för sent, det borde vara lätt att fixa, säger jag som inte har en blekaste aning om det är svårt eller lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Och svaret på det kan jag ironiskt nog bara ta i PM (redan skickat) eftersom reglerna är sådana.
Hur menar du? Vilken regel syftar du på?
Citera
2006-05-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Bara en sån här tråd, som faktiskt dyker upp lite då och då, gör ju säkert att många passar på att städa bort gamla inaktuella pm, jag har iaf rensat en hel del nu, det är skönt. Men visst vore det bra om varningen gick ut innan det var för sent, det borde vara lätt att fixa, säger jag som inte har en blekaste aning om det är svårt eller lätt.

Hur menar du? Vilken regel syftar du på?
Denna:

Citat:
0.6. Frågor om låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM
Frågor om eventuella låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".
Inlägg som postas på forumet ska vara av intresse även för andra användare.

Just nu har jag varken tid eller lust att engagera mig mer i det här (och orkar inte skriva PM även till dig för att förklara). Så viktig är frågan inte för min del men jag har sagt vad jag tycker.
Citera
2006-05-27, 15:19
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Just nu har jag varken tid eller lust att engagera mig mer i det här (och orkar inte skriva PM även till dig för att förklara). Så viktig är frågan inte för min del men jag har sagt vad jag tycker.
Ok, jag förstår fortfarande inte, men det kan jag leva med.
Citera
2006-05-27, 15:53
Medlem
quarks avatar
Citat:
Då detta är ett diskussionsforum där diskussionerna är avsedda att ske offentligt i trådarna ser jag inte det som prioriteterat att utöka PM-utrymmet.
Skönt med en moderator som tycker att diskussioner ska ske offentligt.
Alltför ofta hör man moderatorer säga tvärtom.
Citat:
Om man anser att utrymmet på 250 PM är snålt tilltaget - och inte kan hantera funktionen att spara ner PM - kanske man skall fundera på varför man är här på forumet.
Får jag parafrasera det som:
"Jag skiter i vad användare tycker. Gillar ni inte läget, så är det nog bäst ni drar."

Så låter det i alla fall. "Stick tillbaka till där ni kom ifrån."

Funktionen att spara ner PM har brister. Svenska tecken hanteras inte korrekt om man sparar som textfil (i alla fall inte på Mac). De andra formaten - jag har försökt någon gång, men det var ännu värre.
Citera
2006-05-27, 16:29
Medlem
Pellefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Skönt med en moderator som tycker att diskussioner ska ske offentligt.
Alltför ofta hör man moderatorer säga tvärtom.
Jag är ingen moderator (i alla fall inte längre). Men det kanske var någon annan du riktade inlägget mot (47:an?).

Citat:
Ursprungligen postat av quark
Citat:
Om man anser att utrymmet på 250 PM är snålt tilltaget - och inte kan hantera funktionen att spara ner PM - kanske man skall fundera på varför man är här på forumet.
Får jag parafrasera det som:
"Jag skiter i vad användare tycker. Gillar ni inte läget, så är det nog bäst ni drar."

Så låter det i alla fall. "Stick tillbaka till där ni kom ifrån."

Funktionen att spara ner PM har brister. Svenska tecken hanteras inte korrekt om man sparar som textfil (i alla fall inte på Mac). De andra formaten - jag har försökt någon gång, men det var ännu värre.
Som du förstår av det faktum att jag inte är mod är min åsikt högst personlig. Det hade den varit även om jag varit moderator. Detta får till följd att jag tycker att det är rent ut sagt löjligt av dig att tillskriva mig åsikten att jag helst av allt ser att personer som inte finner sig i den rådande ordningen bör lämna stället.
Citera
2006-05-27, 16:36
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Då detta är ett diskussionsforum där diskussionerna är avsedda att ske offentligt i trådarna ser jag inte det som prioriteterat att utöka PM-utrymmet. Om man anser att utrymmet på 250 PM är snålt tilltaget - och inte kan hantera funktionen att spara ner PM - kanske man skall fundera på varför man är här på forumet.
Äh, du är bara lite sotis för att du bara får en massa PM som innehåller en massa report post och gnäll och inte en massa roliga PM.
Citera
2006-06-09, 19:45
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Det kanske inte hade varit så tokigt med en liten förvarning om att PM-lådan är på väg att bli full för då hade LadyTiera hunnit rensa lite bland sina PM och inte haft en knökfull låda nu.
Citera
2006-06-09, 22:16
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Det kanske inte hade varit så tokigt med en liten förvarning om att PM-lådan är på väg att bli full för då hade LadyTiera hunnit rensa lite bland sina PM och inte haft en knökfull låda nu.
Du kan skicka PM till mig istället! Jag tillhör de minst populära moderatorerna på den här syltan, så det finns alltid plats i min PM-låda
Citera
2006-06-09, 22:24
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Du kan skicka PM till mig istället! Jag tillhör de minst populära moderatorerna på den här syltan, så det finns alltid plats i min PM-låda

Pellenez har visst också en full PM-låda. Det stod så i en annan tråd, så hon verkar också behöva en förvarningsfunktion.

Vad tycker du om trådens topic Evert?
Citera
2006-06-09, 22:42
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Vad tycker du om trådens topic Evert?
Vid en snabb koll; jo, det verkar OK.

Kanske en pop-upruta när antalet meddelanden närmar sig maximalt tillåtna. Variablerna hämtas ändå ur databasen, så det kan inte krävas många rader kod. Problem kan förstås uppstå vid uppgraderingar då sådana förändringar inte per automatik följer med. Annars har jag ett bättre och mer radikalt förslag, nämligen att PM-boxen rensas från början med de äldsta meddelandena vartefter nya PM droppar in. Finns en sådan funktion inbyggd i mjukvaran?
Citera
2006-06-09, 23:21
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Automatisk rensning av det äldsta PM:et? Du får inte själv bestämma vilka PM du vill ha kvar i lådan? En automagisk storebror... Känns inte helt Flashbackigt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in