2021-04-17, 14:50
Medlem
Milldues avatar
En tonårspojke åtalades nyligen för att ha våldtagit ett barn.

Dagar innan rättegången, greps han misstänkt för en ny grov våldtäkt – och blev återigen frisläppt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ntan-pa-ratteg

Vad är detta för extrem gynnare. Våldtar igen och blir aldrig häktad ?
Att "pojken" inte häktas brukar betyda att det är frågan om en invandrare. Dessa tycks bestraffas väldigt sällan då det handlar om just våldtäkter.

Vore intressant att veta vem denne "Pojke" är. Kan det handla om en Afghan som fått sin ålder nedsatt vid hitkomsten eller är det en inavlad ljushårig bondläpp ?
'
Citera
2021-04-17, 15:08
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urjgbnldneuo
17 år och återfallsvåldtäktsman... Ja, vafan tror du själv?

Som man kan läsa mellan raderna så "insinuerar jag" att det förmodligen handlar om en Afghan, möjligen Afrikan. 17 år och återfallsvåldtäktsman. Väldigt illa, det var länge sedan jag såg en så pass ung återfalls våldtäktsman i media.

Man kan ju dessutom undra om det inte finns dolda offer som inte vågat anmäla.. Det brukar ju vara fallet med många våldtäkter. Småflickor är nog extra rädda om de hotas och undviker att berätta vad som hänt. Även risken att "outas" från vänner och i skolan är stort för uga offer för våldtäkter.

Makalöst att samhället inte plockar in personer som denna.. Kastrering är det första som jag kommer att tänka på när jag läser sådant här..
Citera
2021-04-17, 16:41
Bannlyst
Är det fastställt att det handlar om "klassiska" våldtäkter, eller kan han ha legat med en tre år yngre jänta och åkt dit?
Citera
2021-04-17, 16:49
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Som man kan läsa mellan raderna så "insinuerar jag" att det förmodligen handlar om en Afghan, möjligen Afrikan. 17 år och återfallsvåldtäktsman. Väldigt illa, det var länge sedan jag såg en så pass ung återfalls våldtäktsman i media.

Man kan ju dessutom undra om det inte finns dolda offer som inte vågat anmäla.. Det brukar ju vara fallet med många våldtäkter. Småflickor är nog extra rädda om de hotas och undviker att berätta vad som hänt. Även risken att "outas" från vänner och i skolan är stort för uga offer för våldtäkter.

Makalöst att samhället inte plockar in personer som denna.. Kastrering är det första som jag kommer att tänka på när jag läser sådant här..

Jag sätter mina slantar på att det rör sig om en zoomalier.
Citera
2021-04-17, 17:01
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loncin
Är det fastställt att det handlar om "klassiska" våldtäkter, eller kan han ha legat med en tre år yngre jänta och åkt dit?

Första våldtäkten kan det ju ha varit så men den andra är inte våldtäkt mot barn.....

Citat:
Tillsammans med en 18-årig man misstänks pojken för ännu en våldtäkt, denna gång i en annan stadsdel i de södra delarna av Stockholm.
– Det har varit frågan om två gärningsmän och rubriceringen är grov vådtäkt, säger kammaråklagare Sara Axelsson.
Citera
2021-04-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loncin

Blir inte grov våldtäkt om det bara handlar om ålderskillnad
Citera
2021-04-17, 17:34
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Första våldtäkten kan det ju ha varit så men den andra är inte våldtäkt mot barn.....

Inte speciellt bra att "andra" våldtäkten var en "gruppvåldtäkt" iom att de var 2 st gärningsmän.

Fin meritlista.. Barnvåldtäkt och gruppvåldtäkt innan man fyllt 18 år.. Knappast någon som borde finnas i landet om han nu kommer utifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in