Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Verkar vara stort påslag? Jämförde priset på några Eon-stationer i NewMotion jämfört med Eons eget.
Men givetvis bättre att kunna ladda om än dyrt än inte alls.
Såg också att någon klagade att set var svårt att betala räkningen. Är det så att man får ett IBAN att betala till eller hur fungerar det?
Ja, det är dyrare ibland, men inte alltid, priserna varierar från gratis och upp mot 5-6 kr per kWh, ibland på vissa laddare kan det till och med vara lite dyrare, men snittpriserna är ändå rätt okej, ca 4 kr per Kwh kan man väl säga.
Men fördelen är att man enkelt kan se priset på laddaren på deras karta över laddstationerna, så man kan ju undvika de dyra laddarna, de kan man lätt undvika eftersom utbudet är väldigt stort.
Mina laddningar utomlands i både Polen och Tyskland har inte varit dyra, snittpris på 3-5 kr per kWh och flera laddare där man bara betalar en startavgift på 3 kr! och sen är laddningen gratis.
Men den stora fördelen är såklart den fantastiska täckningen, alla som kör elbil vet hurdant helvete det kan vara att ladda på långresor, men med detta Shell-kortet kan man ladda på 240.000 laddpunkter runt om i hela europa, det är ca 80% av alla laddstolpar.
Och inga appar och skit som inte funkar.. , man bara blippar shellkortet och sätter i kabeln - färdigt!
Betalningen var inte svår, jag ringde till banken och uppgav IBAN-numret, summan som skulle betalas och sedan fixade dom det under telefonsamtalet, det tog bara 5 minuter eller nåt.
Verkar som det räcker att man betalar var tredje månad, jag fick ingen påminnelse iaf och det stod ingen sista betalningsdatum på fakturan heller, jag laddade förta gången 10 juni och betalade allt den 26 aug.