2021-04-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lägg ner nu. Det är alla sorters idioter som dödar. På 10 år har 315 kvinnor dödats av sin man, pojkvän eller ex. Det är fakta. Även svenska män dödar.

Det stämmer säkert men bara för det så behöver vi väl inte släpa in allsköns underliga människor från jordens alla hörn som ökar på mordstatistiken mot kvinnor?
Hade neger inte importerats så hade tjejen levt idag för tro det eller ej, det är ingen förutbestämd kvot av kvinnor som skall mördas varje år.
Citera
2021-04-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Det stämmer säkert men bara för det så behöver vi väl inte släpa in allsköns underliga människor från jordens alla hörn som ökar på mordstatistiken mot kvinnor?
Hade neger inte importerats så hade tjejen levt idag för tro det eller ej, det är ingen förutbestämd kvot av kvinnor som skall mördas varje år.
Du har helt rätt där. De senaste 20 åren har gått åt helvete och delvis beroende på det du säger. Men att alltid dra fram rasistkortet så fort något händer gör mig förbannad. För det ÄR inte alltid så som folk tror. Vi har många, tyvärr, helyllesvenska förövare också. Där är det ju lite svårt att skylla på invandring.
Citera
2021-04-17, 17:13
Medlem
https://ibb.co/hXbLpTC

En till bild från instastory, om någon är intresserad
Citera
2021-04-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har helt rätt där. De senaste 20 åren har gått åt helvete och delvis beroende på det du säger. Men att alltid dra fram rasistkortet så fort något händer gör mig förbannad. För det ÄR inte alltid så som folk tror. Vi har många, tyvärr, helyllesvenska förövare också. Där är det ju lite svårt att skylla på invandring.

Helt rätt men som jag skrev, vi behöver ju inte utsätta våra kvinnor för mer fara än vad vi svenska helyllekillar gör.
Citera
2021-04-17, 17:31
Medlem
WallabeJoys avatar
Snälla kan vi sluta diskutera ras mm.
Män som misshandlar och dödar sin partner finns i alla kulturer, bland alla hudfärger överallt i världen.
Ta det i en annan tråd.
Så jäkla ointressant.

Hans hudfärg eller att han är adopterad har ingen relevans till våld mot en partner.
Män som skadar sina kvinnor handlar män som utövar makt och kontroll. Inget annat!
Sen finns det i vissa kulturer en heder och där i inkommer andra värden.
Men nu pratar vi om en svensk iom att han är uppvuxen här med svenska föräldrar.
Men han är en mördare! Oavsett!
Citera
2021-04-17, 17:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Han får väl ändå svara för sina handlingar varesig adoptionsföräldrarna har varit bra eller dåliga. En person är väl allt runtomkring genetik och miljö. Är du själv adopterad? Jag tycker gott man kan sluta med adoptioner från andra länder för barnens skull.

Ja, har han ex aggressionsproblem så bör han ju söka behandling/hjälp för det, om sjukvården fungerar.

Nej, jag växte upp i en något dysfunktionell biofamilj, eller man kan säga en normalt dysfunktionell familj, hahaa.

Mycket är genetik numera, men jag tror att biofamiljer i generationer har utvecklat strategier mot sina mindre bra gener. Dessa strategier finns inte i ex. adoptfamiljer. Har man fått missbruksgenen, (för den finns) så är risken mycket stor att flaskan kommer fram förr eller senare oavsett om man växt upp i en absolutistmiljö.

Adoption bör bara förekomma i mycket enstaka fall, då barnet står helt utan biofamilj/släkt, och aldrig över nationsgränser.
Citera
2021-04-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protienpulver
https://ibb.co/VD4zR29

Där har ni det hennes vän delat.
Tackar
Citera
2021-04-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provenzano
Nej män mördar inte generellt. Det finns en mycket liten mängd män som mördar och bland dessa är överrepresentationen mycket stor bland negrer, araber, afghaner mfl. d.v.s. risken att råka ut för våld är mycket större bland dessa grupper. Därför måste framförallt svenska kvinnor (men även andra) varnas från allt umgänge med dessa män och vara noggranna med vem man umgås med, kontrollera historik och bakgrund etc.

Engla , Lotta Rudholm , Tova Moberg osv osv
Vill du jag ska fortsätta , svenska män mördar också din pajas
Citera
2021-04-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kanske bebisen var helvit, och killen insåg vad som skett?
Han kan ändå vara pappa till barnet. Han kan ha vita gener från tidigare släktled som råkar sammanfalla med mammans vita gener.
Inte säkert att han fattat det, om nu barnet är ljushyat.
Citera
2021-04-17, 19:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
https://www.google.com/amp/s/medicalxpress.com/news/2014-06-women-aggressive-men-relationships.amp

Det finns många fler källor men då jag tvivlar på att du tar till dig informationen så är det rätt lönlöst för mig att lägga upp den.
Du kanske kan googla själv istället för att slösa min tid?

Att kvinnor har lättare att ta till våld i relationer vet de flesta män som fått en örfil eller bankande slag på sin överkropp när kvinnan är upprörd över något.
Att män i regel är större starkare och "ska tåla mer" är oväsentligt då våld är våld oavsett vem som brukar det.

706 kvinnor och 398 män, alla studenter och 91.2% vita fick frågor angående kontroll och våld baserat enbart på senaste 12 månaderna. Det var inte mycket till trovärdig källa. Kvinnor som tillhör en minoritetsgrupp och/eller saknar högre utbildning är särskilt utsatta grupper.
Citera
2021-04-17, 19:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Ett stort problem är att många barnlösa tycker att de har rättigheten att ha barn. De adopterar för sin egen skull inte för barnets i huvudsak. Många barn känner att de inte tillhör familjen och konfronteras alltid med vilka "oerhört snälla människor" som tagit hand om dem och att de ska vara tacksamma. De blir rotlösa eftersom de har svårt att känna tillhörighet och anknytning. Felet är ju knappast barnets.

Jag tror också att det beror mycket på adoptivföräldrarna. I andra fall blir de adopterade helt som adoptivföräldrarnas biologiska barn och de blir harmoniska och trygga. Man märker det på hur stort intresse de visar för sitt biologiska hemland, om de skall leta reda på sitt ursprung etc. så är det nog något som skaver och vissa adoptivföräldrar tjatar nog för mycket om deras ursprung. Jag tror man skall strunta helt i det gamla landet och bara se dem som helt svenska.
Citera
2021-04-17, 19:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Har ni kommit fram till att hon var adopterad från Korea och han var adopterad från Etiopien? Eller var det halvthailändare och eritrean?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in