2021-04-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
En helt knäpp historia. Jag har aldrig hört talas om något liknande i svensk rättshistoria.

Åklagaren: Dödade du henne?

MGM: Tumult uppstod. Hon avled.

Åklagaren: Var det du som dödade henne?

MGM: Nej, det var tumultet.

Ja, hon snubblade väl och fick kniven i magen vid tumultet när han försökte rädda henne ifrån självmord. Det är nog så han vill framhålla det, vilket är oerhört osannolikt.
Citera
2021-04-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokododo
Jag skulle ändå inte påstå att Gröndal anses vara ”orten”. Så vitt jag vet har denna kille har haft en bra uppväxt och inte hängt i ”orten” eller med personer som håller på med kriminalitet. Jag sa med störst sannolikhet, jag garanterade inte att någon inte brukat droger.

Ok. Men lik förbannat är han sannolikt kriminell nu. Grovt kriminell då han haft ihjäl någon närstående.

På tjejens lilla filmsnutt där hon fnissig och dragen vingar ut ur en hiss tillsammans med honom, känns det otroligt att han inte ens skulle brukar alkohol och alkohol är nog det flest män har i kroppen när de slår ihjäl sin käresta.
Citera
2021-04-17, 15:16
Medlem
Drudass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Larvigt att du ska säga att det är män som bla bla bla.
Majoriteten av män begår inte dessa gärningar.
Men visst är det vanligare att män begår våldsamheter än att kvinnor gör det.
Våld i relationer är faktiskt den enda formen av våld där det är vanligast att kvinnan står för våldet.
Finns fakta på allt detta om du vill fördjupa dig i ämnet
innan du sprider mer fientlighet mot alla män.
Men visst är det mer vanligt att män begår våldsamheter utanför relationer det har du rätt i.
Det fetade får du gärna hänvisa med trovärdig källa, tack.
Citera
2021-04-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarkoMehtosalo
Personen heter ”Tu*a*iklander” på instagram. Öppen för tillfället. Vänner på Facebook och instagram. Hon delade också en artikel från expressen gällande att två kvinnor mördats på ett dygn.

*=v
Finns ingen bild som du beskriver på hennes FB eller insta.
Citera
2021-04-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Det finns/fanns på hennes instastory. Jag har själv sett det.
Citera
2021-04-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det finns/fanns på hennes instastory. Jag har själv sett det.
Tog du måhända någon screen som du kan ladda upp?
Citera
2021-04-17, 16:13
Medlem
Provenzanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Gällande det aktuella brottet, alltså politik och ideologier och annat lagt åt sidan, så är ursprunget totalt ointressant.
Etniciteten är helt avgörande inte minst för att bedöma riskanalysen. Det pågår dessutom en racism mot den svenska ursprungsbefolkningen i svenska domstolar, både gällande bevisvärdering och påföljder, som vi behöver bevaka och belysa med exempel som detta.
Citera
2021-04-17, 16:18
Medlem
Protienpulvers avatar
https://ibb.co/VD4zR29

Där har ni det hennes vän delat.
Citera
2021-04-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979

Jo, den ligger fortfarande uppe på instastory. Delningen på fb med. Såg att en annan användare delat länk!
Citera
2021-04-17, 16:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Problemet med adoption är att barnen ofta är ”skadat gods”. Födda av föräldrar med alkohol/drog missbruk, kriminalitet, ren fattigdom, prostitution, fötts prematura, undernärda osv. Ofta mellanlandar barnen på ett sunkigt och illa skött barnhem där barnen har svårt att anpassa sig och resultatet av det blir att barnen visar upp ett aggressivt och avvikande beteende. Det är inte dom välbärgade mensa föräldrarna som lämnar bort sina barn för adoption.

Hur gammal var MGM när han kom till familjen?

Arv eller miljö......Det är ju väldigt märkligt att så fort en adopterad begår brott, så förklaras det ALLTID med ett "arv" av "dåliga gener", "dåliga föräldrar". För det kan tydligen aldrig vara något fel på adoptivföräldrarna, tydligen.

Har du någon riktig vetenskaplig källa att hänvisa till??

Det finns väldigt många adpoterade nu, som begått grova våldsbrott i Sverige de sista 10 åren, och "trots" att de hade hamnat i "fina familjer" "utredda" av s.k. socionooomer.

Har du inte följt Chileadopterade-skandalen?? De barnen blev STULNA och SÅLDA till bl.a. Sverige, deras föräldrar har INTE "lämnat bort dem", och liknande historier verkar finnas i Kina, Korea och troligen fler länder!

Adopterade och/eller fosterhemsplacerade barn har en MYCKET förhöjd risk att hamna i kriminalitet, missbruk, självmord och psykisk ohälsa, jag tror siffran är nära 75% högre än för de som växt upp med biofamilj, ÄVEN om biofamiljen inte varit "perfekt".

Stoppa adoptioner och hjälp biofamiljer både ekonomiskt och praktiskt istället!!

Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Ett stort problem är att många barnlösa tycker att de har rättigheten att ha barn. De adopterar för sin egen skull inte för barnets i huvudsak. Många barn känner att de inte tillhör familjen och konfronteras alltid med vilka "oerhört snälla människor" som tagit hand om dem och att de ska vara tacksamma. De blir rotlösa eftersom de har svårt att känna tillhörighet och anknytning. Felet är ju knappast barnets.

Nu vet jag givetvis inte om det stämmer i detta fall. Vi vet ju inte ens om det är rätt person som anklagas och om denna isf hållit i kniven.

Ja, jag håller helt med dig.
Citera
2021-04-17, 16:39
Medlem
valyrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Visst talar det mesta för det.....men. Hon kan ha mått dåligt och skadat sig själv. Även det tveksamt med kniv.
Men hur såg relationen ut? Vet vi ens om det är deras barn än? Jobbade hon? Mammaledig?

Naturligtvis KAN man skada sig själv med kniv, dock blir sticken i en helt annan vinkel än om någon annan sticker en. För att det ska se ut som att man själv åsamkat sig skadorna måste i så fal gärningsmannen stå bakom brottsoffret och hugga honom/henne i framsidan av kroppen. Det är alltså relativt lätt att med den tekniska bevisningen påvisa om det är brottsoffret själv som orsakat skadorna, troligen är det därför han är häktad på den högre misstankegraden. Sen kan det j även finnas massor med annan bevisning.

Men som sagt det enda vi vet någon om i dagsläget är misstankegraden så tiden lär utvisa om det finns tvivel eller inte.
Citera
2021-04-17, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Absolut ska jag hjälpa dig med det!

https://www.aklagare.se/ordlista/s/sannolika-skal/

https://www.expressen.se/nyheter/misstankt-mord-i-stockholm--fyjww/
Du ser. Man lär sig alltid något nytt. Trodde inte man behövde gradera en anhållning. Tack för att du tog dig tid att plocka fram mtrl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in