Citat:
Ursprungligen postat av
iLivid
Problemet med adoption är att barnen ofta är ”skadat gods”. Födda av föräldrar med alkohol/drog missbruk, kriminalitet, ren fattigdom, prostitution, fötts prematura, undernärda osv. Ofta mellanlandar barnen på ett sunkigt och illa skött barnhem där barnen har svårt att anpassa sig och resultatet av det blir att barnen visar upp ett aggressivt och avvikande beteende. Det är inte dom välbärgade mensa föräldrarna som lämnar bort sina barn för adoption.
Hur gammal var MGM när han kom till familjen?
Arv eller miljö......Det är ju väldigt märkligt att så fort en adopterad begår brott, så förklaras det ALLTID med ett "arv" av "dåliga gener", "dåliga föräldrar". För det kan tydligen aldrig vara något fel på adoptivföräldrarna, tydligen.
Har du någon riktig vetenskaplig källa att hänvisa till??
Det finns väldigt många adpoterade nu, som begått grova våldsbrott i Sverige de sista 10 åren, och "trots" att de hade hamnat i "fina familjer" "utredda" av s.k. socionooomer.
Har du inte följt Chileadopterade-skandalen?? De barnen blev STULNA och SÅLDA till bl.a. Sverige, deras föräldrar har INTE "lämnat bort dem", och liknande historier verkar finnas i Kina, Korea och troligen fler länder!
Adopterade och/eller fosterhemsplacerade barn har en MYCKET förhöjd risk att hamna i kriminalitet, missbruk, självmord och psykisk ohälsa, jag tror siffran är nära 75% högre än för de som växt upp med biofamilj, ÄVEN om biofamiljen inte varit "perfekt".
Stoppa adoptioner och hjälp biofamiljer både ekonomiskt och praktiskt istället!!
Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Ett stort problem är att många barnlösa tycker att de har rättigheten att ha barn. De adopterar för sin egen skull inte för barnets i huvudsak. Många barn känner att de inte tillhör familjen och konfronteras alltid med vilka "oerhört snälla människor" som tagit hand om dem och att de ska vara tacksamma. De blir rotlösa eftersom de har svårt att känna tillhörighet och anknytning. Felet är ju knappast barnets.
Nu vet jag givetvis inte om det stämmer i detta fall. Vi vet ju inte ens om det är rätt person som anklagas och om denna isf hållit i kniven.
Ja, jag håller helt med dig.