• 1
  • 2
2021-04-15, 20:42
Medlem
Var nyfiken på denna rulle eftersom den uppmärksammats enormt och har vunnit en otrolig massa priser, och nominerats till två Oscars.

Dessutom lovordar aftonbladet den med FEM PLUS och beskrivs som ett mästerverk-

"Mads Mikkelsen har aldrig varit så bra som i En runda till!"

Efter ha sett filmen undrar jag: Är recensenterna och jurys fullständigt jävla höga på psykmedicin??

Segare mer intetsägande enkelspårig film får man leta efter. Noll överraskande!Man fångas inte alls in i karaktärerna som bara framstår plastiga , löjliga och onödigt obegåvade med sitt skitexperiment.

Ljud, bild, filmografi som gjord av studenter.

En enda lång gäspning och lite skämskudde emellanåt för dåligt skådespeleri speciellt slutscenen med Mikkelsen.

Det enda man uppmärksammar Mikkelsen för är att låta förkyld genom hela filmen. (gammal koksskada?)

Ger denna 1/5 tuborg.
Citera
2021-04-15, 20:45
Medlem
Asmodeusvults avatar
Låter ju inte kul, men diskrepansen mellan vad du tyckte och vad man hört gör den ju ändå intressant.

Var kan man se denna suput-rulle?
Citera
2021-04-15, 21:02
Medlem
Jamen det är klart, du kanske också precis som aftonbladet tycker den är ett mästerverk.
Smaken är som baken och för mig föll den väldigt platt.

Den gick att hyra på sf anytime förut. Annars får du använda fantasin eller googla.
Citera
2021-04-15, 21:09
Medlem
MrLevaLivets avatar
Jag tyckte den var bra, sedan är jag iochförsig allergisk mot Hollywoods superhjältefilmer och liknande. Mest trams därifrån nuförtiden Tycker det är brist på sådana här mer genuina filmer, så jag piggnar till när de kommer. Slutet drar dock ned betyget till 3/5.

Mikkelsen är flitig nu, nästa på listan att se är Riders of justice, Rättfärdighetens Ryttare som jag tror är riktigt bra.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-04-15 kl. 21:10. Anledning: Stavfel
Citera
2021-04-17, 11:11
Medlem
Vobblers avatar
TS totalsågar filmen, men inte var den så dålig? Jag tyckte att skådisarna skötte sig bra. Sen håller jag med om att slutscenen var i töntigaste laget. Men annars gillade jag filmen. En hel del sköna scener, som när Larsen dyker upp bra i gasen till lärarmötet.
Citera
2021-04-18, 18:32
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narnia2
Jamen det är klart, du kanske också precis som aftonbladet tycker den är ett mästerverk.
Smaken är som baken och för mig föll den väldigt platt.

Den gick att hyra på sf anytime förut. Annars får du använda fantasin eller googla.

Va, har den funnits på sf anytime?
Citera
2021-04-18, 21:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narnia2
Var nyfiken på denna rulle eftersom den uppmärksammats enormt och har vunnit en otrolig massa priser, och nominerats till två Oscars.

Dessutom lovordar aftonbladet den med FEM PLUS och beskrivs som ett mästerverk-

"Mads Mikkelsen har aldrig varit så bra som i En runda till!"

Efter ha sett filmen undrar jag: Är recensenterna och jurys fullständigt jävla höga på psykmedicin??

Segare mer intetsägande enkelspårig film får man leta efter. Noll överraskande!Man fångas inte alls in i karaktärerna som bara framstår plastiga , löjliga och onödigt obegåvade med sitt skitexperiment.

Ljud, bild, filmografi som gjord av studenter.

En enda lång gäspning och lite skämskudde emellanåt för dåligt skådespeleri speciellt slutscenen med Mikkelsen.

Det enda man uppmärksammar Mikkelsen för är att låta förkyld genom hela filmen. (gammal koksskada?)

Ger denna 1/5 tuborg.

Jag hade tänkt gå och se den i veckan men sålde tillbaka biljetten i sista stund. Den känns grymt lättviktig.
Citera
2021-09-02, 18:44
Medlem
XtraXs avatar
För er som inte uppskattade En runda till kan kanske Rättfärdighetens ryttare vara nåt att kolla upp också den dansk och med Mads Mikkelsen i huvudrollen. Garvade högt flertalet gånger. Samm regissör som Blinkande lyktor mm.
Citera
2021-09-03, 10:52
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
För er som inte uppskattade En runda till kan kanske Rättfärdighetens ryttare vara nåt att kolla upp också den dansk och med Mads Mikkelsen i huvudrollen. Garvade högt flertalet gånger. Samm regissör som Blinkande lyktor mm.

Rättfärdighetens ryttare är fantastisk.
Anders Thomas Jensen är ett geni.
Håller nog Adams äpplen högst
Citera
2021-09-03, 13:50
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity

Det har jag inte sett, tack för tipset.
Citera
2021-09-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Citat:
Ursprungligen postat av toxicity

Tack för rekommendationen! Nu uppskattade jag visserligen En runda till till den grad att jag knappt ens störde mig på slutet, men Rättfärdighetens ryttare var snäppet bättre.

Otroligt vad de gör bra filmer, danskarna.
Citera
2021-10-28, 17:10
Medlem
Shania Twains avatar
Bedrövlig film.
Jag var så taggad att se den efter att den fått bra recensioner
Men fy 17 så himla dålig.
Såg klart hela, eftersom jag trodde den skulle lyfta till slut.

Men nej bara dåligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in