2021-04-15, 19:09
Medlem
Vad gller hr?
Fr Sjukpenning och ska anska om fotboja.
En sysselsttning behvs sger kriminalvrden

Vad br jag gra och vad fr jag gra enligt frskringskassan? Tips tack!
Citera
2021-04-15, 19:35
Medlem
Jag ska ha fotboja from nsta vecka, jag r sjukskriven efter en strre operation men fixade med chefen s att jag jobbar 25%. Det rckte och fick godknt, s testa det!

Ifall du kan jobba 25% dvs, r det psykiskt sjukdom/depression du r sjukskriven fr r det bara att brsta straffet p anstalt, det kommer ju ven gynna dig psykiskt
Citera
2021-04-15, 21:06
Medlem
Om du r 100 % sjuk.....
Vad innebr det ens?
Ligger du i koma och motstter dig fotboja.

Psykopater r mstare i att f krmpor och ljuga sig till diagnoser.

Frst och frmst. Varfr behver du fotboja?
r du inte tillrckligt sjuk fr att skada din omgivning?
Citera
2021-04-16, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Om du r 100 % sjuk.....
Vad innebr det ens?
Ligger du i koma och motstter dig fotboja.

Psykopater r mstare i att f krmpor och ljuga sig till diagnoser.

Frst och frmst. Varfr behver du fotboja?
r du inte tillrckligt sjuk fr att skada din omgivning?

Det r ju uppenbart. TS har dmts fr ngot brott men vill svtjna straffet med fotboja vilket bara gr om man har ordnade frhllanden med jobb mm. TS har jobb men r fr nrvande 100% sjukskriven. (100% betyder heltid. r man sjukskriven 75% r man p jobbet 2 timmar om dagen eller exempelvis 5 timmar tv dagar i veckan)

Blev det klarare?
Citera
2021-04-16, 07:03
Medlem
Tack fr att du klargjorde t mig!

r det mjligt med studier eller hjlpa till i freningar osv?

Ngon som har koll s jag inte gr fel hr
Citera
2021-04-16, 12:31
Medlem
Bergakungens avatar
Det r inte s troligt att du fr fotboja. Syftet med en sdan r att styra upp "vanartiga" som har ett arbete att g till, men i vrigt stts under strikt regim, dvs en sorts husarrest. Det stlls dessutom krav p arbetsplatsen.

Annars skall man vara dmd till under sex mnaders fngelse, och kriminalvrden skall utanp detta bedma att man r stabil nog att hantera fotbojebestmmelserna ("god prognos fr efterlevnad".)

r du sjukskriven p 100 % bortfaller ju argumentet att "du kan bli av med jobbet om du inte kommer dit", tillexempel. Vad du fr eller inte fr, eller inte br gra fr FK har inte med detta att gra. Det handlar om din sociala situation, och om det finns en chans att du hller dig kvar i samhllet litet enklare med fotboja.

r du sjukskriven till 100 % torde dessutom anstaltsvistelse bli litet knepig, men d fr du avtjna straffet d du tillfrisknat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in