Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Det är den enda median som man accpterar ihos bananrepublikanerna idag.
Men älskar CNN för trumpnissarna på FB, då de använder CNN så ofta att det blir lätt löjligt när man sen ser cancer---culture har sin monolog om nått som inte ens existerar.
De är TOTALT livrädda för granskande objektiv media, det är därför de attackerar SVT/SR, då de vet att de aldrig klarar av att passera deras granskning i samma omfattning som andra partier.
Men de tär rätt lustigt, trumpnissarna själva är de som ger CNN kred, och de fattar inte ens det själva.(Sånt måste man skratta gott åt och länge.)
CNN är främst ett kabeltvbolag som är beredda att rapportera om vad som helst i syfte att göra sina aktieägare nöjda. Givetvis vinklar CNN nyhetsrapporteringen för att få maximal chock value och sensationalism.
Detsamma gäller för ABC,MSNBC,CBS, osv.
Men MSNBC verkar påtagligt vänsterorienterat i jämförelse med CNN tycker jag. Och CBS tycker jag håller sig i mitten.
Det är inte särskilt svårt att få någon mittenväljare eller på vänsterkanten att medge detta.
Däremot är det påtagligt svårt att få någon MAGAit. att acceptera att FOX news inte är en riktig nyhetskanal (de säger själva detta i domstol, att de enbart är underhållning) och inte heller att OANN eller Newsmax är propagandamaskiner.
Därför blir jag ibland rätt ställd när någon här använder CNN eller övriga etablerade medier som ett slagträ i debatten - och sen inte inser vilket hyckleri det blir när de kräver att CNN ska tas på allvar (enbart denna gång när det gynnar deras intresse) men annars avfärdas som fake news. Att sedan påtala detta hyckleri verkar enbart bemötas med " whatabout hunter bidens laptop " eller "joe biden är en narkoman som tänder på barnsex"
(tar mig för pannan)
Jag tycker det är osunt med denna personkult kring Joe Biden och Trump - men om vi ska vara ärliga med varandra så är det rätt många fler crazies på högerkanten som alla verkar tro att Trump är vår tids messias.
Vad kan detta bero på ?