Citat:
Ursprungligen postat av
snygg-Harris
Bevisa först att klippet inte bara är en salig mix av deepfakes, dr. Whatabout!
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fact-checking_websites#United_States
Dr. Whatabout? Min tråd handlar ju endast om CNN, så hur kan det bli en fråga om whatabout? Dessutom tycker jag att detta yttryck har börjat användas helt utan grund, precis som incels, rasism, karen och simps.
Jag kan inte bevisa att det inte bara är en mix av deepfakes. Det skulle absolut kunna vara det, men med tanke på att jag har följt denna källan i flera år och aldrig märkt av något konstigt, gör att jag litar på honom. Dessutom hade han kunnat bli kraftigt stämd för det, och med tanke på att han inte är rik hade det varit slutet för honom. Men om du misstänker deepfakes hos alternativmedia, vilket absolut existerar, varför misstänker du inte det hos massmedia. De har råd att bli stämda, och råd att betala för mycket bättre advokater.
Jag håller med om att alla stora mediaorganisationer är bias till viss del, och att alla sysslar med aktivism i viss grad, absolut. Saken med CNN är bara att de är så extrema när det gäller detta. CNN-journalister stod framför brinnande byggnader och sa att "detta är fredliga demonstrationer".
Det jag tycker är så konstigt är att en del (inte många, men ändå) påstår att CNN är en seriös kanal. Men jag börjar tro att dessa personer försvarar CNN av samma anledning som Biden, pga att de hatar Trump, och vet att både CNN och Biden är motståndare till honom. Om ISIS hade hamnat i ett öppet bråk med Trump skulle det inte förvåna mig det minsta om dessa personer hade försvarat ISIS.