2021-04-20, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
En bortförklaring du på allvar vill övertyga oss om i sken av att man simultant påstås ha ödslat astronomiska resurser på att "dölja alla bevis", vilket följdaktligen också är skälet till att inga bevis finns kvar. Förstår du hur vansinnig och desperat du låter?

Jag är inte desperat. Det är inte jag som framstår som både ond och oärlig i nästan allas ögon.
Citera
2021-04-20, 01:03
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag är inte desperat. Det är inte jag som framstår som både ond och oärlig i nästan allas ögon.

Desperat är precis vad du är, och det faktum att du som självuttalad anarkist på allvar hävdar att du inte "framstår som både ond och oärlig i nästan allas ögon" är löjeväckande. Det är precis vad du gör "i nästan allas ögon".
Citera
2021-04-20, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Desperat är precis vad du är, och det faktum att du som självuttalad anarkist på allvar hävdar att du inte "framstår som både ond och oärlig i nästan allas ögon" är löjeväckande. Det är precis vad du gör "i nästan allas ögon".

Folk i allmänhet är korkade och lärda att försvara sitt slaveri i staten, men ni nazister lär med bred marginal vara enormt mer illa omtyckta.
Citera
2021-04-20, 01:07
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Folk i allmänhet är korkade och lärda att försvara sitt slaveri

Kanske är du inte bortom all räddning.
Citera
2021-04-20, 06:52
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Det är sånt här som är orsaken till att det här lagförslaget kommit till.
Om inte alla judehatande förnekare av Förintelsen funnits, hade den snart fallit i glömska.

/VV

Sällan har ordspråket nedan passat bättre.

"Truth does not mind being questioned, a lie does not like being challenged"
Citera
2021-04-20, 10:33
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Sällan har ordspråket nedan passat bättre.

"Truth does not mind being questioned, a lie does not like being challenged"

Ett fint ordspråk.
Det visar precis vad det handlar om.
Förintelsen (sanningen) granskas dagligen och har så gjorts sedan kriget slutade.
Lögnerna, och förnekande av sanningen som du förespråkar, tycker inte om när de visas upp i dagsljuset.

Tack för det!!

/VV
Citera
2021-04-24, 22:17
Medlem
Citat:
Det finns väl inga idag som vantolkar någonting utom du och dina gelikar.
Ska vi räkna hur många som här på Flashback tar upp denna tvål?
Frekvensen torde vara bedövande.

Jag är övertygad om att du vet svaret på den frågan.

/VV

Nej, jag vet inte exakt hur många som tar upp tvålen, då jag besöker forumet alltför sällan för att kunna intressera mig för annat än de meningsutbyten inom vilka jag vid tillfället är aktiv.

Men det är säkert många som tar upp tvålen, och det gör de i så fall rätt i.

Det är en viktig sak.

En stor mängd vittnen har sagt att tyskarna gjorde tvål på judar, samt att RIF skulle stå för "Rein Jüdisches Fett".

De hade fel därför att de hört rykten som de förstorat upp, då kan detta gälla även Zyklon B.

Tvålen har således, i motsats till det Du tidigare skrev, betydelse för ert upplägg.

Vad är det Du menar att jag har vantolkat, och på vilket sätt?
Senast redigerad av Atlas11 2021-04-24 kl. 23:11.
Citera
2021-04-25, 07:53
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Nej, jag vet inte exakt hur många som tar upp tvålen, då jag besöker forumet alltför sällan för att kunna intressera mig för annat än de meningsutbyten inom vilka jag vid tillfället är aktiv.

Men det är säkert många som tar upp tvålen, och det gör de i så fall rätt i.

Det är en viktig sak.

En stor mängd vittnen har sagt att tyskarna gjorde tvål på judar, samt att RIF skulle stå för "Rein Jüdisches Fett".

De hade fel därför att de hört rykten som de förstorat upp, då kan detta gälla även Zyklon B.

Tvålen har således, i motsats till det Du tidigare skrev, betydelse för ert upplägg.

Vad är det Du menar att jag har vantolkat, och på vilket sätt?

Visst skulle ett rykte kunna vara falskt och ett annat sanning.
Men knappast i Förintelsefallet då det inte vilar på rykten.
En lämplig och i sammanhanget bra liknelse är jorden.
Det var enligt rykten massor med människor som trodde jorden var platt för länge sedan.
Det är den inte och bara för att det fanns rykten så blir inte jorden mer platt för det.
Det är är häri dina vantolkningar sker. Du skiter i vetenskapen och får fastställda rykten att påverka din världsbild.

/VV
Citera
2021-04-26, 09:52
Medlem
Det är så märkligt att regeringen förnekar folkmordet på armenier, samtidigt som de vill göra det olagligt att förneka folkmordet på judarna...
Citera
2021-04-26, 11:29
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det är så märkligt att regeringen förnekar folkmordet på armenier,

Gör de?
Var har du sett detta?

/VV
Citera
2021-04-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det är så märkligt att regeringen förnekar folkmordet på armenier, samtidigt som de vill göra det olagligt att förneka folkmordet på judarna...

Det märkliga är väl var du fått det ifrån att regeringen förnekar folkmordet på armenier…? Kan du citera var och när regeringen har gått ut med att de hävdar att dessa övergrepp på armenier aldrig ska ha skett, på samma sätt som förintelseförnekare förnekar förintelsen…?
Citera
2021-04-26, 11:57
Medlem
Citat:
Gör de?
Var har du sett detta?

/VV

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det märkliga är väl var du fått det ifrån att regeringen förnekar folkmordet på armenier…? Kan du citera var och när regeringen har gått ut med att de hävdar att dessa övergrepp på armenier aldrig ska ha skett, på samma sätt som förintelseförnekare förnekar förintelsen…?
Att kalla en häst för en fisk, att kalla ett mord för misshandel och att kalla ett folkmord för ett övergrepp, är att förneka.

Eftersom ni uppenbarligen har grava problem med terminologin så rekommenderar jag er att läsa FNs definition: https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmord
Senast redigerad av Blalotus 2021-04-26 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in