2021-04-15, 00:18
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Och vilka andra folkmord förnekas aktivt?
Det är ganska känt att turkiet förnekar folkmordet på armenier, assyrier m.fl. skulle även påstå att kina inte erkänner pågående försök till folkmord av uigurer och tibetaner etc (assimilering, utblandning/numerärt övertagande, förhindrande av religiös och kulturell utövning etc). Är liksom inget konstigt att nationalistiska,kommunistiska, islamistiska eller annat vill ha sin ideologi eller folk som ensam herre på täppan.
Citera
2021-04-15, 00:19
  #230
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Ja, märkligt faktiskt, nog en ren slump? Kan ju inte ha med judarnas infiltration av varenda politiskt parti, mediekanal, bank, företag, offentlig institution och organisation i Sverige (och världen) att göra...

Kanske blir förbjudet att påpeka det som nästa steg?

Nä detta gillas inte, frågan är om någon kommer ha stake nog att opponera mot förslaget. Det lär ju tas som en direkt outing som mega-nazist.
Citera
2021-04-15, 00:22
  #231
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag ser inga diskussioner härinne om det armeniska folkmordet. Det kanske finns en eller två trådar. Däremot finns det 500 trådar som förnekar förintelsen. Ser du inget problem alls med det? Du måste på ett intellektuellt plan fatta att det inte handlar om att förneka förintelsen utan om att framställa judarna som lögnare. Revisionismen är en lägereld för nazisterna och islamisterna att samlas kring. Revisionismen är deras evangelium.

Blir judarna så pass kränkta över att folk inte vill tro på deras mycket trovärdiga historier att sådan förnekelse måste förbjudas?
__________________
Senast redigerad av Cuckslayer 2021-04-15 kl. 00:46.
Citera
2021-04-15, 00:26
  #232
Medlem
Riksdalerns avatar
Farlig mark, regeringen bör tänka om rejält.
Citera
2021-04-15, 00:27
  #233
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det är ju förstås kontraproduktivt om det tar över ens liv.
Men jag minns hjärntvätten i skolan, som bara hade ett syfte, att tidigt bryta ner svenska barn och göra dom fogliga inför judar och ja sägare till all mångkultur.
Det hade egentligen inte ett skit med historia att göra, utan ett fegt övergrepp på unga hjärnor som ännu inte utvecklat kritiskt tänkande.

Om det blir dags för hjärntvättsritual i mina ungars skola så får dom stanna hemma.
Det där är bara vidrigt.

Mina barn har redan utsatts för hjärntvätten, så går dina barn i skolan - lycka till.




Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Hoppas detta blir verklighet för det skulle få fler att vakna upp.

Folk skulle börja forska mer om "förintelsen" och det är verkligen inte bra för globalistjuden

De som börjar läsa om "förintelsen" mer på djupet inser till slut att det är världshistoriens största bluff.

Instämmer. Så var det för mig och så blev det för mig.



Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad är det som gör Johansson så pigg på att ta upp detta just nu?

Det är ju knappast någon utbredd aktivitet att förneka förintelsen. Således ett konstruerat problem där Johansson och S vill göra gällande att det finns många, många fler som aktivt förnekar förintelsen än som är fallet i realiteten samtidigt som de då indirekt vill hävda att SD = förintelseförnekare.

Att förintelseförnekelse skulle klassas som »hets mot folkgrupp« låter ju onekligen som ett bakvänt resonemang.

Jag tycker att Johansson på samma gång även borde göra det straffbart att förneka kommunismens brott mot mänskligheten. Den första som kunde straffas för det i nutid är Stefan Löfven som vill försöka påskina att kommunism är demokratisk.

1. Jag ser det som ett panikförslag. De inser nog att de kommer förlora makten 2022 och de har garanterat press på sig från """dem""" att ha samma lagstiftning som resten av Europa. Hota om fängelse för att ifrågasätta en historisk händelse kommer väcka många många många fler än NMR och SvP kunnat göra under en kvarts sekel. För dem känns det Morgans utspel garanterat säkert som Julafton.

2. Det kan mycket väl bli förbjudet att ifrågasätta att 85% av Första Duman i Sovjetunionen var judar och att Ryska Revolutionen inte alls var en en revolution från ryssar utan en judisk statskupp finansierad av bankirer i London och i New York.

Fast kör man alternativ 2 också så blir det så otroligt övertydligt. Alternativ 1 kommer väcka många men alternativ 1 och 2 lär väcka alla.



Citat:
Ursprungligen postat av simonoftrent
Undra om SD kommer rösta för eller emot detta förslaget?

SD sparkar ju ut medlemmar som är kritiska till att ett fåtal familjer i princip styr all media i Sverige. SD kommer säkert kröka rygg. SD förefaller vara det mest Israelvänliga partiet av alla. AfS däremot, dem hoppas jag på.




Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Man kan funderar på varför detta kommer just nu och inte 1945 då förintelsen var lite mer aktuell.

Visst det finns kilometervis med böcker, redogörelser och vittnesmål om detta ämne. Men även om att de flesta är överens att förintelsen har ägt rum så skall det finnas plats för diskussion och ett personligt tyckande.

Men det är helt ok att förneka Stalins deponering av en miljon judar till Sibirien samma dag som han dog..

Alla har vi hjärntvättats med vinnarens bild av historien och Hollywood, MSM, skolan, politiker etc har medvetet eller omedvetet hjälpt till. Det är när man börjar tänka själv som saker börjar hända. Riskera fängelsestraff för att ifrågasätta historiska händelser lär väcka många.
Citera
2021-04-15, 00:33
  #234
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag ser inga diskussioner härinne om det armeniska folkmordet. Det kanske finns en eller två trådar. Däremot finns det 500 trådar som förnekar förintelsen. Ser du inget problem alls med det? Du måste på ett intellektuellt plan fatta att det inte handlar om att förneka förintelsen utan om att framställa judarna som lögnare. Revisionismen är en lägereld för nazisterna och islamisterna att samlas kring. Revisionismen är deras evangelium.

Du tror inte att kritiken skulle avta om man slutade ljuga om förintelsen? För lögnerna är ungefär lika många som förnekanden.
Citera
2021-04-15, 00:34
  #235
Medlem
Borasare1980s avatar
Jag tycker personligen det är väldigt osmakligt och ignorant att med hundraprocentig självsäkerhet förneka hela förintelsen när det finns så överhängande mycket bevis och vittnen på att det verkligen skett. Ska man respektlöst ifrågasätta 11 miljoner människors död bör man ha extremt starka motbevis vilket jag personligen inte tycker finns.

Men att förbjuda människor från att ifrågasätta och ha avvikande åsikter är ett väldigt farligt steg mot ett totalitärt diktatursamhälle som självaste Hitler hade älskat. Förbjuder man förnekelsen av förintelsen måste man även rimligtvis förbjuda förnekelsen av kommunismens folkmord. Och därefter finns det massa andra konspirationstankar att förbjuda tills ingen får ifrågasätta sossarnas verklighetsuppfattning alls.
Citera
2021-04-15, 00:41
  #236
Medlem
theshades avatar
Jag ifrågasätter starkt påståendet att det skulle vara "det största brottet mot mänskligheten". Det är ju en ren lögn. Hört talas om Mao? Stalin? Mångdubbla dödssiffror under komministisk regim men det ska vi så klart inte tala om när sossarna styr.

Spel för gallerierna och signalpolitik som vanligt. Men lite censur som krydda när man ändå håller på, why not. De vill ju i förlängningen förbjuda SD (oppositionen), som vi sett innan. Rasiststämpla och lagför alla som inte håller med. Alla som inte sjunger i kören.

Lagför alla som inte heilar för Hitler. Så var det då. Så är det nu. Men som någon sade:

"Morgondagens fascister kommer kalla sig antifascister."

1984, here we come!

Edit: Cred till Knullkungen som är först på bollen och levererar mycket matnyttigt här på Flashback.
__________________
Senast redigerad av theshade 2021-04-15 kl. 00:47.
Citera
2021-04-15, 00:47
  #237
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Jag tycker personligen det är väldigt osmakligt och ignorant att med hundraprocentig självsäkerhet förneka hela förintelsen när det finns så överhängande mycket bevis och vittnen på att det verkligen skett. Ska man respektlöst ifrågasätta 11 miljoner människors död bör man ha extremt starka motbevis vilket jag personligen inte tycker finns.

Men att förbjuda människor från att ifrågasätta och ha avvikande åsikter är ett väldigt farligt steg mot ett totalitärt diktatursamhälle som självaste Hitler hade älskat. Förbjuder man förnekelsen av förintelsen måste man även rimligtvis förbjuda förnekelsen av kommunismens folkmord. Och därefter finns det massa andra konspirationstankar att förbjuda tills ingen får ifrågasätta sossarnas verklighetsuppfattning alls.

Är det dessa vittnen du pratar om?

(FB) Vilka är dom tre främsta bevisen för och emot existensen av förintelsen?
Citera
2021-04-15, 00:49
  #238
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag ser inga diskussioner härinne om det armeniska folkmordet. Det kanske finns en eller två trådar. Däremot finns det 500 trådar som förnekar förintelsen. Ser du inget problem alls med det? Du måste på ett intellektuellt plan fatta att det inte handlar om att förneka förintelsen utan om att framställa judarna som lögnare. Revisionismen är en lägereld för nazisterna och islamisterna att samlas kring. Revisionismen är deras evangelium.

Jag ser ett problem med att förneka förintelsen MEN jag ser ett problem med tusentals andra saker som jag fortfarande tycker ska vara tillåtna. Rösta på Miljöpartiet är en samling för idioter, vetenskapsförnekare och islamister också men jag vill inte förbjuda Miljöpartiet för den skull. Sen diskuteras inte folkmordet av armenier och andra kristna i Sverige förmodligen för att det innebär att man måste måla ut muslimer i allmänhet som skurkar och KURDER (de som de faktorer utförde folkmordet i stor utsträckning) i synnerhet och det går inte riktigt ihop med (S)s mycket kurdvänliga och kurdberoende ställning.

Med detta sagt vad ska vara förbjudet att förneka? Folkmordet på judar? Zigenare? Förståndshandikappade? Allmänna undermänniskor? Kroaternas bedrivande av folkmord som bedömt var ett led i tyskarnas utrensning? Att det utfördes av SS? Är det straffbart att framhärda i myten om ”rena” Wehrmacht? Ska det vara straffbart att förneka socialdemokraterna och Moderaternas med fleras gillande av folkmordet och/eller förövarna? Varför ska det vara förbjudet att fönens nazistysklands folkmord av judar med inte sovjetiska pogromer mot judar eller för den delen Sovjets folkmord av bönder eller Maos folkmord? Typ 10% av svenskarna röstar ju på ett parti med rötter i VPK som tyckte både Mao, Stalin, Hoxa, Lenin och Fidel var finfina grabbar. Svetsaren har ju t.o.m. sagt att vänstern inte är det minsta odemokratiskt. Man kan tycka att förnekande av kommunistiska/socialistiskt illdåd är större problem i samtiden.

ELLER är det så att det som vanligt att det egentligen handlar om att det som ska lagstiftas bort är galna muslimer men det går inte att säga rakt ut? Som med friskolor typ eller allting som händer i Malmö. Hitta en skinnbula på skansen att skylla på när muslimerna trakasserar judar.
Citera
2021-04-15, 00:54
  #239
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Att överhuvudtaget undersöka enskilda detaljers äkthet från vittnesmål går som förnekning.

Om någonting inte ifrågasättas, så är det en lögn som måste skyddas.

Hade man istället kört med öppna kort, välkommen att undersöka! Självklart skall vittnesmål noga granskas, självklart måste fysikens lagar få bevisa vad som är möjligt!
Ja, då hade det varit en helt annan sak.

Men här väljer man att förbjuda allt sådant.

Den där förintel$en har verkligen visat sitt fula tryne.

Helt riktigt.

Inte förvånande att sossesvinen vill införa förbud som detta. Godhetssingalering och att gaslighta bort från deras egen skit är ju vänsterns kännetecken.
Citera
2021-04-15, 00:54
  #240
Medlem
Det enda som behöver sägas, är att om en (påstådd) historisk händelse behöver skyddas med lagstiftning så är det helt klart något som inte står rätt till. En sådan här lagstiftning kommer vidare leda till att det kommer att bli väldigt svårt (om inte omöjligt) att utreda och forska om detta utan statens inblandning, och det kan inte bli så mycket mer ovetenskapligt än så.

Det här är ett ypperligt exempel på varför Flashbacks existens är så viktig, där yttrandefrihet faktiskt existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in