• 1
  • 2
2021-04-14, 14:27
Medlem
Nedomanskys avatar
Fyllde i blanketten om kundkännedom efter att jag blivit nekad att sätta in kontanter i min bank, kan jag överklaga bankens beslut? Hur göra finns inga uppgifter på beslutet jag fått..
Citera
2021-04-14, 14:42
Medlem
Så du stod på banken och blev nekad ? De måste väl sagt varför ?

Hur mycket pengar handlade det om ?
Citera
2021-04-14, 14:49
Medlem
Nedomanskys avatar
Blev nekad, ja, fyllde i blanketten, fick ett beslut som säger att jag inte får sätta in pengar över disk, har satt in pengar i en insättningsautomat några gånger. Nu funkar inte det heller, vilket iofs kan bero på att det inte gått fullt en vecka sedan sista insättningen.. Det handlar om några 10 000 tals kronor.. Jag kom med pengarna i kontanter o ville sätta in dem.
Senast redigerad av Nedomansky 2021-04-14 kl. 14:55.
Citera
2021-04-14, 16:01
Medlem
topsids avatar
Förklara bara vart pengarna kommer ifrån eller tvätta dom ifall det är svart.
Citera
2021-04-14, 16:18
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Förklara bara vart pengarna kommer ifrån eller tvätta dom ifall det är svart.

Förklarade var de kom ifrån o det gick att härleda pengarna till dess ursprung, ett gammalt trafikskade-ärende, sedan har pengarna gått in o ut på olika konton som jag tömt under årens lopp..

Frågan är går det att komma runt detta via ett bankbyte eller ska jag låta kompisar swischa mina pengar till mitt konto?
Citera
2021-04-14, 17:05
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Förklarade var de kom ifrån o det gick att härleda pengarna till dess ursprung, ett gammalt trafikskade-ärende, sedan har pengarna gått in o ut på olika konton som jag tömt under årens lopp..

Frågan är går det att komma runt detta via ett bankbyte eller ska jag låta kompisar swischa mina pengar till mitt konto?

Hur mycket pengar är det frågan om?
Citera
2021-04-14, 17:16
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Blev nekad, ja, fyllde i blanketten, fick ett beslut som säger att jag inte får sätta in pengar över disk, har satt in pengar i en insättningsautomat några gånger. Nu funkar inte det heller, vilket iofs kan bero på att det inte gått fullt en vecka sedan sista insättningen.. Det handlar om några 10 000 tals kronor.. Jag kom med pengarna i kontanter o ville sätta in dem.

Du kan framföra ett klagomål enligt den specifika bankens klagomålsrutin, tex skriftligen till bankens kundombudsman. Dock lär utsikterna att få rätt vara minimala om du inte kan påvisa vart pengarna kommer ifrån (kvitto eller dylikt).

Adress hittar du på bankens hemsida.
Citera
2021-04-14, 17:22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Swisha menar du ...såg att om man verifierar sig med ID skall man kunna sätta in 45000/mån till Paygoo som olika kiosker har t.ex Pressbyrån men kortet har en del avgifter.
Citera
2021-04-14, 17:37
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Jag kan väl säga som så mycket att ovan förklaring känns så fel på så många olika nivåer men det var ju inte det du efterfrågade men jag känner spontant att du kanske inte ger hela bilden.

Hur som haver, du har fått svar på din fråga.

Du kan försöka överklaga men förvänta dig inget genomslag i din favör.
Citera
2021-04-14, 19:06
Medlem
Bankerna idag är sjuka i huvudet .I europa är det 100000 kronor som gäller innan de frågar. i sverige har de kommit på sina egna regler på ynkliga 10000 kronor. Bankerna har för stor makt idag då det är en bankkartell vi har idag och de plockar bort kontantkontoren överallt.

de brukar skriva går ej att överklaga på kontoret. Vissa banker som swedbank,seb ville rensa bort massa kunder då de tjänar mer på företagskunder.

Det är ju mycket lönsammare att tvätta hundratals miljarder från olika länder istället för swedbank,seb och handelsbanken osv.
Citera
2021-04-14, 19:16
Medlem
Citat:

Det här låter som en lögn.
Citera
2021-04-14, 19:47
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
I europa är det 100000 kronor som gäller innan de frågar.

Kan du vg visa källa på ovan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in