2021-04-14, 00:49
Bannlyst
Om jag redan är väldigt tight, och min nuvarande sexpartner är väldigt imponerad, kan man bli tightare då med knipkulor? Har dessa: https://www.sinful.se/je-joue-ami-knipkulor-set-3-st men har inte använt på nästan 10 år då jag fick barn. Provar den minsta och tyngsta (2,7 cm, 107 g) och kan gå omkring, träna osv, med dem hela dagen utan att de åker ut eller känns att de utmanar mina bäckenmuskler för att hålla dem kvar. Andra beskriver träningsvärk, att man får börja använda dem liggandes, att de till slut stöts ut helt oväntat. För mig sitter dem bara där och har ärligt talat lite svårt att förstå hur de ska kunna ramla ut.

Är det lönlöst att använda dem då eller? Hade alltså inte tänkt göra några aktiva knipövningar enligt schema, utan endast ha dem inne i några timmar när jag är aktiv varje dag. Funkar det om det man inte ens behöver kämpa för att de ska sitta på plats? Jag menar de sitter ju bara fast där ändå.

Tänkte överraska min sexpartner som en kul grej bara . De kanske ger mig fördelar också under sex så varför inte... Hur lång tid tar det?

Kan tillägga att jag inte inte tror att jag har värsta musklerna där nere, utan är bara tight ändå.
Senast redigerad av Roxic 2021-04-14 kl. 00:51.
Citera
2021-04-14, 00:56
Bannlyst
Du måste ju knipa om du ska träna upp musklerna, är som vilken muskel som helst. Det tränas inte av sig själv bara för att några kulor skvalpar omkring
Citera
2021-04-14, 01:16
Varför inte bara göra knipövningar vid läggdags? 10 stycken 10 sekunder per knip. Enkel rutin.
Citera
2021-04-14, 03:03
Medlem
BIB3ls avatar
Om du har fött barn så är det bästa tipset att träna allsidigt runt 40 min varje morgon. Musens muskulatur är inte det som alltid är avgörande för ett bra knull. Fint dock att du tänker i dessa banor.
Citera
2021-04-17, 21:33
Medlem
Dille24s avatar
Frugan har använt knipkulor efter förlossningarna, hon tycker att de ger henne mer känsla under sex än före barnen. Men hon är en av dem som fått kämpa för att de inte bara ska åka ut, så musklerna kommer nog inte bara av att ha dem där inne.

En tanke är att du kanske behöver tänja lite för att kunna träna upp dina knipmuskler... eller så kanske du bara ska göra knipövningar som philophobia skrev.
Citera
2021-04-17, 21:36
Moderator
Maviels avatar
Då kommer jag med ett helt annorlunda tips här...

Jag praktiserar väldigt mkt yoga och i många övningar är det eldandning och rotlås. Rotlås är ett slags knip - men mer tydligt liksom med hur du kniper och kontrollerar dina muskler där nere.

Jag har fött 2 barn och har såklart gjort knipövningar - men yoga och rotlås is the shit. Jag är trängre än innan jag fått barn och musklerna där nere funkar mkt bättre. Har tom fått höra att det nästan "gör ont" när jag kniper och får orgasm.
Citera
2021-04-17, 21:38
Moderator
Maviels avatar
När jag gör ett rotlås så brukar jag visualisera min bäckenbotten som en hängmatta som är lös. Jag brukar tänka som så att jag börjar knipa kring anus och låter knipet gå framåt. Jag tänker när jag kniper att jag liksom ska lyfta upp de inre organen. Det är således inte bara ett litet knip som man gör när man kniper urinstrålen. Utan alla musklerna aktiveras. Som att du tänker dig att hängmattan som är bäckenbotten liksom lyfts upp och stramas åt.
Citera
2021-04-17, 21:42
Medlem
AdMortems avatar
Ungefär som att fråga om man ska träna om man ändå är smal. Ni som orkar göra övningar har fördelar när man blir äldre mer än något annat. Dvs gällande muskulatur som stöttar kroppen.
Citera
2021-04-27, 21:56
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
När jag gör ett rotlås så brukar jag visualisera min bäckenbotten som en hängmatta som är lös. Jag brukar tänka som så att jag börjar knipa kring anus och låter knipet gå framåt. Jag tänker när jag kniper att jag liksom ska lyfta upp de inre organen. Det är således inte bara ett litet knip som man gör när man kniper urinstrålen. Utan alla musklerna aktiveras. Som att du tänker dig att hängmattan som är bäckenbotten liksom lyfts upp och stramas åt.

Fascinerande. Finns det nåt motsvarande för snubbar?
Citera
2021-04-27, 22:15
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Fascinerande. Finns det nåt motsvarande för snubbar?

Absolut - rotlås funkar för män oxå - antar bara att effekterna märks mer på oss kvinnor eftersom vår bäckenbotten utmanas mer i och med graviditet och förlossning.

Vet för lite om effekterna för män - men det finns kanske ngn annan på flashback som oxå är yogi nörd?
Citera
2021-04-27, 22:39
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Absolut - rotlås funkar för män oxå - antar bara att effekterna märks mer på oss kvinnor eftersom vår bäckenbotten utmanas mer i och med graviditet och förlossning.

Vet för lite om effekterna för män - men det finns kanske ngn annan på flashback som oxå är yogi nörd?

Kanske gör det lättare att dra in ölmagen Inte för att jag har nån sån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in