Citat:
Ursprungligen postat av
lone star
Var nyligen på en visning på hus i prisspann 6 mille. Ganska skrattretande. Var relativt lite på besiktningsmannens protokoll men det jag retade mig på var att det stod ingenting om lutande golv. På mer än ett ställe var det extremt lutande definitivt pga sättningar. Är det här nåt som besiktningsman inte behöver upplysa om? Stod inget om det. Går ju definitivt inte under dolda fel. Lutningen jag såg var ca 15-20 grader i ett sovrum med början runt metern mot yttervägg. Frugan såg mer lutningar i vardagsrum. Var enplanshus. Skulle inte köpa det ens för 4 mille, av andra anledningar också.Men som sagt behöver besiktningsman upplysa om detta?
Tips till nästa gång, har du en modern telefon så kanske du kan mäta vinkel med den, själv har jag en app som kallas angle meter och den är exakt nog för det ska se bra ut när jag skruvar upp hyllor.
besiktningsmannen upplyser bara om det som ingår i besiktningen och dom flesta snålar här, en ordentlig besiktning av en villa kostar några tiotusentals kronor.
Citat:
Ursprungligen postat av
darkman74
Vaaa? Ett golv som lutar 15-20 grader? Visst tusan kan rum luta lite, men såvida huset inte är väldigt gammalt (säg 70 år eller så) så är det ju en gigantisk lutning! Ja, eller alltså...helt irrelevant hur gammalt huset är. Det är ju som en förbaskat brant backe rentav.
Å andra sidan tänk hur lättstädat det blir, allting på golvet kanar iväg åt ena sidan