Citat:
Föra ett par månader sedan hade jag "bara" 450 000 i skulder varav 170k till familjemedlemmar och resten till banker. Tog ett samlingslån på 450 000 för att stå på allting själv, men självklart spelberoende som man är, så spelade jag bort hela samlingslånet och lite därtill.
Berättade igår för familj och sambo om situationen och sitter här nu och ber till gud att dem stannar. So far so good. Men, jag kan inte spela en sekund till i mitt liv. Då är det kört för mig med relationerna vilket inte är mer än rätt.
Jag ska idag träffa en person som varit i ungefär samma situation som mig och be om råd, var jag ska vända mig med mitt spelberoende osv. Det är dags att ta tag i det.
Trots att ekonomin inte varit det jag tänkt på en sekund den senaste tiden (sjukt nog, man inser väll vad som är det viktigaste för en), så har jag en del frågor.
Jag har ut cirka 17.000 kronor per månad, en hyra på 3400 (min del) och totalt cirka 2000 kronor i mat, försäkring osv.
Jag har inte ens räknat ut en exakt summa, men mina lån kräver att jag betalar cirka 15.000 per månad och det i många år framöver - det är omöjligt.
Frågorna är många - jag ställer en massa och blir jättetacksam om ni orkar svara på en del av dem iaf.
1. Vad händer om jag släpper det till KF? Löneutmätning?
2. Tror ni jag kommer ha en chans till att skuldsanering framöver förutsatt att jag håller mig spelfri?
3. Hur ser det ut med lån till familjemedlemmar med KF/skuldsanering? Har ett låneavtal till en av familjemedlemmarna som jag skrivit på - den andra har jag inte det men det går kanske att fixa nu i efterhand och låtsas att det skrev när hon tog lån åt mig? Hon kan ju visa på att pengarna hon lånade gick till att betala av mina sms-lån.
4. Hur mycket kommer jag få över på löneutmätning?
5. Hur lång tid tar det att få löneutmätning?
6. Om jag släpper det - borde jag då lägga undan så mycket jag kan fram tills dem börjar utmäta så att jag kan ha lite extra kontanter att leva på?
7. Svartjobb under tiden man har löneutmätning? Jättedum idé? Tänker inga större summor, någon tusing i månaden.
8. Kanske konstig fråga att en del av fokus är där - men har en resa bokad till Grekland i Maj. Kommer jag att kunna åka på denna med min sambo trots allt?
Tack! Många frågor - lång tråd att läsa - men huvudet snurrar.
Berättade igår för familj och sambo om situationen och sitter här nu och ber till gud att dem stannar. So far so good. Men, jag kan inte spela en sekund till i mitt liv. Då är det kört för mig med relationerna vilket inte är mer än rätt.
Jag ska idag träffa en person som varit i ungefär samma situation som mig och be om råd, var jag ska vända mig med mitt spelberoende osv. Det är dags att ta tag i det.
Trots att ekonomin inte varit det jag tänkt på en sekund den senaste tiden (sjukt nog, man inser väll vad som är det viktigaste för en), så har jag en del frågor.
Jag har ut cirka 17.000 kronor per månad, en hyra på 3400 (min del) och totalt cirka 2000 kronor i mat, försäkring osv.
Jag har inte ens räknat ut en exakt summa, men mina lån kräver att jag betalar cirka 15.000 per månad och det i många år framöver - det är omöjligt.
Frågorna är många - jag ställer en massa och blir jättetacksam om ni orkar svara på en del av dem iaf.
1. Vad händer om jag släpper det till KF? Löneutmätning?
2. Tror ni jag kommer ha en chans till att skuldsanering framöver förutsatt att jag håller mig spelfri?
3. Hur ser det ut med lån till familjemedlemmar med KF/skuldsanering? Har ett låneavtal till en av familjemedlemmarna som jag skrivit på - den andra har jag inte det men det går kanske att fixa nu i efterhand och låtsas att det skrev när hon tog lån åt mig? Hon kan ju visa på att pengarna hon lånade gick till att betala av mina sms-lån.
4. Hur mycket kommer jag få över på löneutmätning?
5. Hur lång tid tar det att få löneutmätning?
6. Om jag släpper det - borde jag då lägga undan så mycket jag kan fram tills dem börjar utmäta så att jag kan ha lite extra kontanter att leva på?
7. Svartjobb under tiden man har löneutmätning? Jättedum idé? Tänker inga större summor, någon tusing i månaden.
8. Kanske konstig fråga att en del av fokus är där - men har en resa bokad till Grekland i Maj. Kommer jag att kunna åka på denna med min sambo trots allt?
Tack! Många frågor - lång tråd att läsa - men huvudet snurrar.
Jag är spelberoende och har 3.6 miljoner i skulder. 3.3 av dessa fick jag i min skuldsanering som inom kort är avklarad. Om du kan påvisa att du har ett spelmissbruk genom missbruksmotagningen i din kommun så kan dom inte avslå din ansökan om skuldsanering.
Ett intyg får du enklast om du påbörjar en behandling snarast som i sin tur skickas in via din ansökan. Ta hjälp av skuld och budgetrådgivningen i din kommun att skriva ansökan. Gå in på spelpaus.se och blockera dig nu direkt, verifiera dig med mobilt BankID.
Du kommer aldrig kunna lösa din ekonomiska situation via spel, även om du vinner storvinsten. Du kommer spela bort hela den, och ingen kommer hjälpa dig med pengar. Du har satt dig i situationen själv, stå upp som en man och erkän för dig och alla andra i din omgivning att du är spelberoende.
Det är inget att skämmas för, spelberoende är en sjukdom som har utvecklats eller har legat latent i dig som har gått i arv. Ditt belöningscentrum i hjärnan har fysiska och synliga förändringar som faktiskt syns under obduktion jämfört med hos en frisk person.
Ta allt jag skrev ovan på allvar. Det var så jag fick ordning på mitt liv. Du är spelberoende resten av livet, lär dig leva med det. Lycka till.
Edit: Du har sannolikt drog eller alkoholproblematik som står som grund för ditt spelberoende eller boostar det. Ta hjälp på samma gång för det hos missbruksmotagningen.
Senast redigerad av g0dspirit 2021-04-13 kl. 22:28.
Senast redigerad av g0dspirit 2021-04-13 kl. 22:28.