• 1
  • 2
2021-04-13, 17:00
Medlem
JohannaIsiks avatar
Föra ett par månader sedan hade jag "bara" 450 000 i skulder varav 170k till familjemedlemmar och resten till banker. Tog ett samlingslån på 450 000 för att stå på allting själv, men självklart spelberoende som man är, så spelade jag bort hela samlingslånet och lite därtill.

Berättade igår för familj och sambo om situationen och sitter här nu och ber till gud att dem stannar. So far so good. Men, jag kan inte spela en sekund till i mitt liv. Då är det kört för mig med relationerna vilket inte är mer än rätt.

Jag ska idag träffa en person som varit i ungefär samma situation som mig och be om råd, var jag ska vända mig med mitt spelberoende osv. Det är dags att ta tag i det.

Trots att ekonomin inte varit det jag tänkt på en sekund den senaste tiden (sjukt nog, man inser väll vad som är det viktigaste för en), så har jag en del frågor.

Jag har ut cirka 17.000 kronor per månad, en hyra på 3400 (min del) och totalt cirka 2000 kronor i mat, försäkring osv.

Jag har inte ens räknat ut en exakt summa, men mina lån kräver att jag betalar cirka 15.000 per månad och det i många år framöver - det är omöjligt.

Frågorna är många - jag ställer en massa och blir jättetacksam om ni orkar svara på en del av dem iaf.

1. Vad händer om jag släpper det till KF? Löneutmätning?
2. Tror ni jag kommer ha en chans till att skuldsanering framöver förutsatt att jag håller mig spelfri?
3. Hur ser det ut med lån till familjemedlemmar med KF/skuldsanering? Har ett låneavtal till en av familjemedlemmarna som jag skrivit på - den andra har jag inte det men det går kanske att fixa nu i efterhand och låtsas att det skrev när hon tog lån åt mig? Hon kan ju visa på att pengarna hon lånade gick till att betala av mina sms-lån.
4. Hur mycket kommer jag få över på löneutmätning?
5. Hur lång tid tar det att få löneutmätning?
6. Om jag släpper det - borde jag då lägga undan så mycket jag kan fram tills dem börjar utmäta så att jag kan ha lite extra kontanter att leva på?
7. Svartjobb under tiden man har löneutmätning? Jättedum idé? Tänker inga större summor, någon tusing i månaden.
8. Kanske konstig fråga att en del av fokus är där - men har en resa bokad till Grekland i Maj. Kommer jag att kunna åka på denna med min sambo trots allt?

Tack! Många frågor - lång tråd att läsa - men huvudet snurrar.
Citera
2021-04-13, 17:07
Medlem
SameOldStorys avatar
Tänkte ge dig ett vettigt svar men så såg jag sista frågan och kände, nej. Är du så korkad att du frågor det orkar jag inte. Lycka till!
Citera
2021-04-13, 17:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Tänkte ge dig ett vettigt svar men så såg jag sista frågan och kände, nej. Är du så korkad att du frågor det orkar jag inte. Lycka till!
'nuff said
Citera
2021-04-13, 17:22
Medlem
Lyxfällan nästa?
Citera
2021-04-13, 17:32
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Jag slutade när jag såg att personen har 17.000 ut. Tecken på en mindre begåvad person.
Men, det är ju dikt så...
Citera
2021-04-13, 17:50
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Tyvärr så kommer du inte någonsin att kunna betala av lånen inom överskådlig tid. Du är en spelmissbrukare, tyvärr så slutar man aldrig att vara det, utan nästa gång du känner dig deppig, nere eller uttråkad så kommer du spela bort mer pengar. Därmed kommer du aldrig att bli kvalificerad för skuldsanering då du har ett aktivt spelmissbruk. Rent krasst är det enda du kan ägna dig åt för att ha en chans att betala tillbaka pengarna, är kriminalitet eller prostitution och då jag hatar tjuvpack är kriminalitet inget jag rekommenderar. Prostitution är inte heller något jag rekommenderar men i din situation är det kanske det enda rimliga valet för att tjäna hyfsade pengar snabbt. Därmed har du att välja mellan prostitution eller att leva med ständig löneutmätning med allt det innebär. Löneutmätning är påfrestande för din partner och leder alltid till separation och ensamhet.Vill du kvalificera för skuldsanering måste du visa att du har förändrat din situation och att du inte längre är en aktiv spelmissbrukare, det är lättare sagt än gjort. Har man den mentala slapphäntheten att fastna i ett missbruk är det väldigt lätt att falla tillbaka.
Citera
2021-04-13, 17:56
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Jag slutade när jag såg att personen har 17.000 ut. Tecken på en mindre begåvad person.
Men, det är ju dikt så...

Kan ju vara Euro förstås...
Citera
2021-04-13, 18:20
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Kör på skuldsanering och låt staten betala av dina skulder.
Citera
2021-04-13, 18:27
Medlem
Hans Thulin Consolidator hade miljardskulder men är rik idag o har varit så nästan hela tiden
Citera
2021-04-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannaIsik
Föra ett par månader sedan hade jag "bara" 450 000 i skulder varav 170k till familjemedlemmar och resten till banker. Tog ett samlingslån på 450 000 för att stå på allting själv, men självklart spelberoende som man är, så spelade jag bort hela samlingslånet och lite därtill.

Berättade igår för familj och sambo om situationen och sitter här nu och ber till gud att dem stannar. So far so good. Men, jag kan inte spela en sekund till i mitt liv. Då är det kört för mig med relationerna vilket inte är mer än rätt.

Jag ska idag träffa en person som varit i ungefär samma situation som mig och be om råd, var jag ska vända mig med mitt spelberoende osv. Det är dags att ta tag i det.

Trots att ekonomin inte varit det jag tänkt på en sekund den senaste tiden (sjukt nog, man inser väll vad som är det viktigaste för en), så har jag en del frågor.

Jag har ut cirka 17.000 kronor per månad, en hyra på 3400 (min del) och totalt cirka 2000 kronor i mat, försäkring osv.

Jag har inte ens räknat ut en exakt summa, men mina lån kräver att jag betalar cirka 15.000 per månad och det i många år framöver - det är omöjligt.

Frågorna är många - jag ställer en massa och blir jättetacksam om ni orkar svara på en del av dem iaf.

1. Vad händer om jag släpper det till KF? Löneutmätning?
2. Tror ni jag kommer ha en chans till att skuldsanering framöver förutsatt att jag håller mig spelfri?
3. Hur ser det ut med lån till familjemedlemmar med KF/skuldsanering? Har ett låneavtal till en av familjemedlemmarna som jag skrivit på - den andra har jag inte det men det går kanske att fixa nu i efterhand och låtsas att det skrev när hon tog lån åt mig? Hon kan ju visa på att pengarna hon lånade gick till att betala av mina sms-lån.
4. Hur mycket kommer jag få över på löneutmätning?
5. Hur lång tid tar det att få löneutmätning?
6. Om jag släpper det - borde jag då lägga undan så mycket jag kan fram tills dem börjar utmäta så att jag kan ha lite extra kontanter att leva på?
7. Svartjobb under tiden man har löneutmätning? Jättedum idé? Tänker inga större summor, någon tusing i månaden.
8. Kanske konstig fråga att en del av fokus är där - men har en resa bokad till Grekland i Maj. Kommer jag att kunna åka på denna med min sambo trots allt?

Tack! Många frågor - lång tråd att läsa - men huvudet snurrar.

Jag läste ordet "samlingslån" och kunde konstatera på en gång att det är någon som har tittat på dagens avsnitt av Lyxfällan och bestämt sig för att vara lustig.
Citera
2021-04-13, 19:08
Medlem
JohannaIsiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Kör på skuldsanering och låt staten betala av dina skulder.
Hej! Jag tänkte på det. Har det väldigt knapert just nu med obetalda räkningar och släktingar som ber om återbetalning. Jag kan inte göra annat än att ansöka. Jag har ingen idé om hur jag ska lösa detta. Jag kommer självklart ställa in resan i maj. Det var dumt av mig att tänka i de banorna...
Citera
2021-04-13, 19:12
Medlem
JohannaIsiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Lyxfällan nästa?
Känns skamset att delta i ett tv program och låta alla se mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera