2022-03-31, 21:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag tror att tv.nu trollade oss där och att det inte finns någon mullvad nånstans. Om det inte är den där blonda Jessica som tog fiskespöt istället för kastrullen med riset. Jag som hade hoppats på lite sabotage.

Om själva bönorna var dåliga, borde inte det andra laget också ha blivit sjuka då? Vet inget om salmonella, hur fasen sprids det. Kan den kommande karantänen annars vara pga någon i deras lag fått Covid maybe?

Självklart behöver det inte vara Salmonella som sprids med gödsel och avföring via smittade djur och människor. Man måste få in dessa bakterier via munnen för att bli smittad. Salmonella smittar INTE via luften och man måste få i sig många bakterier för att bli sjuk. MEN det jag menar är att bönorna kanske inte hade hanterats på rätt sätt innan de fick dessa att tillaga och att det oturligt nog kan ha varit smittade innan de själva fick dessa bönor. Fast det kan ju vara t ex covid också. Vi vet ju inte om någon i produktionen har varit i karantän innan inspelningen - men covid brukar inte ge dessa symptom: kraftig diarré och rännskita. Låter som antingen kräksjuka/magsjuka alt. salmonella än som covid.
2022-03-31, 21:26
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Nej, grape låter exakt som Mikael Torving.
Nej, det är Mathias som gör.
2022-03-31, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Självklart behöver det inte vara Salmonella som sprids med gödsel och avföring via smittade djur och människor. Man måste få in dessa bakterier via munnen för att bli smittad. Salmonella smittar INTE via luften och man måste få i sig många bakterier för att bli sjuk. MEN det jag menar är att bönorna kanske inte hade hanterats på rätt sätt innan de fick dessa att tillaga och att det oturligt nog kan ha varit smittade innan de själva fick dessa bönor. Fast det kan ju vara t ex covid också. Vi vet ju inte om någon i produktionen har varit i karantän innan inspelningen - men covid brukar inte ge dessa symptom: kraftig diarré och rännskita. Låter som antingen kräksjuka/magsjuka alt. salmonella än som covid.

Okej. Dålig mage kan också vara ett utav Covid-symptomen. Har läst sådana historier. Sedan behöver det såklart inte vara Covid som de blivit sjuka i. Hosta hade de också. Det som talar emot är att de åt bönorna dagen innan och att de själva skyllde på maten. Men vi får se på söndag vad det är, hoppas att de talar om det.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-03-31 kl. 21:33.
2022-03-31, 21:32
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Okej. Dålig mage kan också vara ett utav Covid-symptomen. Har läst sådana historier. Sedan behöver det såklart inte vara Covid som de blivit sjuka i. Hosta hade de också. Vi får se på söndag.

Ja vi får se på Söndag - fast jag tror inte att de kommer att nämna VAD de blev sjuka i oavsett. Ska bli intressant att se OM de kommer tillbaka eller om det träder in nya deltagare istället för de som blev sjuka.
2022-03-31, 22:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
gränslandet spoilade söndagsavsnittet:

2022-03-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adde343434
Hanna är så vidrig 🤮🤮🤮

Nej, men väldigt intelligent.
2022-03-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Det var inte från bönorna de blev sjuka.
2022-03-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Nej, men väldigt intelligent.

Hon är normalbegåvad.
2022-03-31, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Hon är normalbegåvad.

Hon är högintelligent.
2022-03-31, 22:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hon är högintelligent.

Finns inget som styrker detta så här långt. Ingen vidare uppvisning under dagens pussel, den saken är klar. Hon fuckade väl även upp under en tidigare tävling när man skulle lösa upp en knut av ett rep.

Att hon vann immunitetstävlingen är ungefär lika imponerande som att Anna vinner mot 7-åringar i fyra-i-rad.
2022-03-31, 22:20
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det var inte från bönorna de blev sjuka.

Det vet vi ju inte då Robinson inte har sagt något om det. Jag tror att det var något i hanteringen/tillagningen av dessa som bakterier kom till. Andra laget blev inte sjuka och bönorna kom nog från samma "binge" tror jag. Hantering av mat och dess hygien runtomkring kan spela stor roll,
2022-03-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Finns inget som styrker detta så här långt. Ingen vidare uppvisning under dagens pussel, den saken är klar. Hon fuckade väl även upp under en tidigare tävling när man skulle lösa upp en knut av ett rep.

Att hon vann immunitetstävlingen är ungefär lika imponerande som att Anna vinner mot 7-åringar i fyra-i-rad.

Hon är smart som lägger sig i vissa tävlingar för att inte framstå som överlägsen och ett stort hot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in