2022-05-30, 13:30
Medlem
Skogswalds avatar
Gäsp, så var det slut.

Nu har ni säkert redan pratat om det nånstans i tråden men jag orkar i leta utan frågar istället. Hur kommer det sig att typ alla som åkte ut i Öråd blev erbjudna en second chance i Gränslandet, typ då FÖRUTOM hon den där övre medelålders tanten från Norrland som åkte ut först av alla, Eva tror jag hon hette? Varför fick inte hon en chans i Gränslandet?
2022-05-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Låter som att det var ganska varierad casting då med andra ord? Eller vad mer saknar du där? Ett Jehovas vittne? En förståndshandikappad? En same?
En annan hade ju hoppats på att de hade castat och hittat intressanta människor och karaktärer utan att behöva fylla kvoter. Nu blir det många platta karaktärer när de har en lista att bocka för.

2009 då var det inte samma PK-hets och det märktes, för då blev deltagarna castade för sina personligheter och inget annat. Då handlade det inte om kvoter.
2022-05-30, 13:33
Medlem
Lakkajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Gäsp, så var det slut.

Nu har ni säkert redan pratat om det nånstans i tråden men jag orkar i leta utan frågar istället. Hur kommer det sig att typ alla som åkte ut i Öråd blev erbjudna en second chance i Gränslandet, typ då FÖRUTOM hon den där övre medelålders tanten från Norrland som åkte ut först av alla, Eva tror jag hon hette? Varför fick inte hon en chans i Gränslandet?
De som åker ut först brukar inte hamna i gränslandet om det nu inte är en intressant figur som produktionen vill hålla kvar i spelet. Gränslandet brukar öppna några veckor in.
2022-05-30, 13:38
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkajen
De som åker ut först brukar inte hamna i gränslandet om det nu inte är en intressant figur som produktionen vill hålla kvar i spelet. Gränslandet brukar öppna några veckor in.

Efter att Eva (tanten) hade åkt ut så rasslade det ju till inom loppet av någon vecka om avhopp samt covidsjuka i ett par veckor och eftersom Gränslandet startats samtidigt som Robinson (det var ett nytt grepp för denna säsong!) så fick ju dessa kliva in som Lag Öst för att det skulle finnas 2 lag överhuvudtaget etc. Inget konstigt alls tycker jag. Resten vet du nog om du har sett säsongen?!
2022-05-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nästa år? Vad är det du inte har förstått om att Robinson kommer redan i höst? Tycker vi har skrivit om det vid många tillfällen.
Okej nästa säsong. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
2022-05-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Gäsp, så var det slut.

Därför att de var tvungna att göra om allt och ta in alla från gränslandet till ett eget lag i Robinson pga så många deltagare lämnade. Tanken var ju att de skulle vara kvar i gränslandet längre men när gränslandet blev tomt så fick det direkt börja fylla på med utslagna deltagare. Deltagarbrist med andra ord.
2022-05-30, 13:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Okej nästa säsong. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

2022-05-30, 15:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Var ju typ 6 deltagare som lämnade pga corona. Tror rent allmänt också att det sabbade stämningen hos alla deltagare.
Tre var det väl, Christina, Isabella och Per.
2022-05-30, 15:41
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yiputi
Ryktas om att några av deltagarna i lägret ska haft gruppsex. Två av deltagarna har tydligen fått klamydia efter Robinson. Vilka kan de inblandade ha varit?

Kanske skedde något efter nakenbandet?
Filip nämnde ju att specifikt nakenbadet var det bästa som hänt i Robinson, när han, Jessica och Henrik satt vid elden. Syftade han kanske på gruppsexet som (eventuellt) skedde efter nakenbadet?

Vilka hade gruppsex?

Tänk er Isabelle eller vad "hen" nu hette, den där transexuella med en 12 årings hjärna, tillsammans med Hanna, Filip och "Tommie Di Leva"

Tänk er Tommie "Di Leva" stoppa den i tvåan på Hanna & straffknulla henne, sedan spanka henne på benkoterna som sticker ut, och säga "efter detta ska du laga mat till oss, feministfitta", medan Filip smaskar på trans-Isabellas micropenis och säger "din smegma smakar så otroligt gott, man blir ju helt varm i kroppen"

Vad är det för fel på dig? Lämna dina fantasier hemma i huvudet istället.
2022-05-30, 15:48
Medlem
Filip, nä fyfan! Floskelmannen!
SVT PK, sprätt, gnällig, Miljöpartist kan någon vara tråkigare än Filip.
Han pratar som om han var kommentator till sitt eget liv..
◼ Så vinnarna av att göra upp eld kom på trixet att peta på metallbollen med pinnarna tills repet gick av, fult som fan! ◼
2022-05-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det blir så när man har fysiska tävlingar under finalveckan som avgör vinnaren istället för en juryomröstning som i alla internationella versioner av Survivor. Alla de här deltagarna nämnda ovan är castade för att vinna, samtidigt som andra är helt chanslösa = helt ospännande. Jag sade att antingen Filip eller Peter skulle vinna redan första veckan och resten har varit en transportsträcka. Michael som vann var för övrigt också uppe mot Clara Henry som joker och nån annan otränad tjej så ingen chock att han vann på slutet heller.

DK vann väl via röstning om jag ej minns fel...
2022-05-30, 16:19
Medlem
Finns tidigare säsonger att kolla på någonstans? Vet att det fanns en del på youtube för något år sedan, men flera verkar borttagna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in