2022-05-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkajen
Kikar man på vinnarna de fem senaste åren så är det i princip exakt samma person alla år utom 2020.

Robinsons castingteam: "Okej, vi ska ha med en äventyrlig, vältränad, ödmjuk man 30-32 år. Som har mycket erfarenhet från vildmarken".

2022: Philip - Man - 32 år - Vältränad - Lugn och ödmjuk - Med från start
2021: Dennis - Man - 32 år - Vältränad - Lugn och ödmjuk - Med från start
2020: Michael - Man - 44 år - Otränad - Lugn och ödmjuk - Med från start
2019: Klas - Man - 30 år - Vältränad - Lugn och ödmjuk - Med från start
2018: DK - Man 30 år - Vältränad - Lugn och ödmjuk - Med från start
Det blir så när man har fysiska tävlingar under finalveckan som avgör vinnaren istället för en juryomröstning som i alla internationella versioner av Survivor. Alla de här deltagarna nämnda ovan är castade för att vinna, samtidigt som andra är helt chanslösa = helt ospännande. Jag sade att antingen Filip eller Peter skulle vinna redan första veckan och resten har varit en transportsträcka. Michael som vann var för övrigt också uppe mot Clara Henry som joker och nån annan otränad tjej så ingen chock att han vann på slutet heller.
2022-05-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Kan inspelningsplatsen för hösten vara samma som amerikanska survivors säsong 42? Mamanuca islands, Fiji?
90% av Survivor spelas in på Fiji så det är ganska troligt att det är där nånstans.
2022-05-30, 13:08
Avslutad
Jag har sett Robinson sen första året och efter det varje år, men den här säsongen var inte lika kul att se på grund av att de blev matade och alla konstiga twister delvis pga av coronan. Men jag gillar tävlingarna, imponerande hur de bygger upp dom och det fanns även några nya varianter.

Folk här klagade på att de inte trodde att plankan skulle vara med och när det momentet är med så klagas det över det?? Tror jag blivit påverkad av alla negativa kommentarer vilket har sänkt upplevelsen. Men visst har det varit drama i år, både från produktionens håll och deltagarnas håll.

Inte kul att se fusket i eldtävlingen, borde vara strängare regler. Man ska inte kunna fuska sig till en finalplats, även om jag höll på Filip och tycker han sammantaget var den mest värdige vinnaren i en Robinson.

Och som nån annan skrev, vinnarna har varit (kunniga) vältränade lugna och ödmjuka män, de slags män jag själv föredrar att umgås med :-) Så att den slags man går och vinner har jag absolut inget problem med, och bara löjligt att kalla dem olika slags öknamn.
2022-05-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yiputi
Vem brottades han med?
Jävlar vad grejer det är som händer på efterfester.

Anders försökte alltså köra full, i ett för honom främmande land dessutom. De skulle inte stoppat honom, utan låt han hamna i dominikanskt fängelse istället. En vinst för Sverige.

Varför är alla svennar så jävla instabila & galna?
Kan ni fatta att han supit sig full, blivit galen och ska köra iväg med en fyrhjuling i Dominikanska Republiken?? Låter ju helt jävla galet. Han Anders har grova problem
Liten risk att åka i fängelse för rattfylla i såna länder, om man inte krockar och har ihjäl någon då så klart. Jag såg dussintals som fyllekörde varje dag när jag var på de där breddgraderna, en gång åkte en motorcykelpolis ikapp nån som fyllekörde på en moped och smällde till honom på hjälmen och hytte med fingret. Det var ungefär den mest allvarliga konsekvensen som jag såg. När du kör ihjäl någon så blir det dock en helt annan sak.
2022-05-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tycker Corona inte spelade in så mycket. Usel produktion, tävlingar, spelplats, upplägg och överlag tråkig deltagare.
Var ju typ 6 deltagare som lämnade pga corona. Tror rent allmänt också att det sabbade stämningen hos alla deltagare.
2022-05-30, 13:14
Medlem
CS128s avatar
Så dåligt av produktionen att låta deltagarna få festa endast på pizza och lite skumpa på hotellet medans produktionen hade egen fest dit deltagarna inte var välkomna

https://www.msn.com/sv-se/noje/kandisnyheter/tittarna-rasar-efter-robinsonfinalen-hur-t%c3%a4nkte-ni/ar-AAXS0pc?ocid=mailsignout&li=BBqxCu3
Senast redigerad av CS128 2022-05-30 kl. 13:19.
2022-05-30, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uraniumdick
Robinsson castingrecept:
-Minst 2 feminister
- 1 transa/homosexuell
- 2-3 från orten
- 1 mansgris
- minst en bimbo med schyssta lökar
- 1-2 vältränade killar med sexpack
- 1 vegan
- 1-2 femtiotaggare

Sen ser vi till att skapa konflikter och orättvisor så vi får lite drama.

Gäsp...
Låter som att det var ganska varierad casting då med andra ord? Eller vad mer saknar du där? Ett Jehovas vittne? En förståndshandikappad? En same?
2022-05-30, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Det blev min första och sista säsong

Jag började titta och blev irriterad på Isabelle

Sen åkte hon ut och jag irriterade mig på Shevin och Hanna

Sen såg jag klart resten av avsnitten men ärligt talat. Det finns bättre TV
Se säsongen 2020 istället.
2022-05-30, 13:23
Medlem
Adonis.s avatar
Fick man inte slakta höns & jaga vilda djur tidigare?

Ngt sådant måste återinföras till nästa säsong.

Kanske borde produktionen även ha överseende med hårda ord & rasism & lättare våldsyttringar. Blir så mycket mer spännande då.

Finalen i Robinson 2022 var ett antiklimax utan dess like. Deltagare borde även vara bundna av sina kontrakt till den mån att endast de endast vid livshotande tillstånd tillåts lämna. Hemlängtan & lite skavsår inget giltigt skäl liksom.
2022-05-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Så dåligt av produktionen att låta deltagarna få festa endast på pizza och lite skumpa på hotellet medans produktionen hade egen fest dit deltagarna inte var välkomna

https://www.msn.com/sv-se/noje/kandisnyheter/tittarna-rasar-efter-robinsonfinalen-hur-t%c3%a4nkte-ni/ar-AAXS0pc?ocid=mailsignout&li=BBqxCu3
Äh. Deltagarna är där för att vara med i Robinson. Inte för att mingla med TV4-anställda.
2022-05-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Fick man inte slakta höns & jaga vilda djur tidigare?

Ngt sådant måste återinföras till nästa säsong.

Kanske borde produktionen även ha överseende med hårda ord & rasism & lättare våldsyttringar. Blir så mycket mer spännande då.

Finalen i Robinson 2022 var ett antiklimax utan dess like. Deltagare borde även vara bundna av sina kontrakt till den mån att endast de endast vid livshotande tillstånd tillåts lämna. Hemlängtan & lite skavsår inget giltigt skäl liksom.
Tror de valde att spara på slantarna så mycket som möjligt. De fick en dålig start pga corona och annat som gjorde att deltagare lämnade i massor. Dessutom antagligen extra svårt med all logistik pga coronarestriktioner och liknande. De kände nog att den här säsongen inte kommer bli superbra så de höll i slantarna lite extra. Den måste trots allt betala av sig i tittarintäkter också. Förhoppningsvis blir det lite mer krut nästa år.
2022-05-30, 13:29
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Tror de valde att spara på slantarna så mycket som möjligt. De fick en dålig start pga corona och annat som gjorde att deltagare lämnade i massor. Dessutom antagligen extra svårt med all logistik pga coronarestriktioner och liknande. De kände nog att den här säsongen inte kommer bli superbra så de höll i slantarna lite extra. Den måste trots allt betala av sig i tittarintäkter också. Förhoppningsvis blir det lite mer krut nästa år.

Nästa år? Vad är det du inte har förstått om att Robinson kommer redan i höst? Tycker vi har skrivit om det vid många tillfällen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in