2021-04-13, 08:46
Medlem
Anna Brolin är en blonderad fläskhög som är så dum att man byter kanal när man hör henne börja svamla.
Citera
2021-04-13, 09:22
Medlem
TheKhurgans avatar
Ett bra exempel på nyhetsmorgons urusla standard är den gången de försvarade singelmamman som lagt ut en porrig bild på sig själv.
En ung singelmamma hade lagt ut en bild på instagram som hon fick en hatstorm för för. På bilden satt hon hemma i soffan i ett raffset och drack ett glas vin. Bredvid henne i soffan satt hennes väldigt unga son (kanske 2 år).
Detta är ju osunt, olämpligt och fel på alla sätt och varenda människa som ser detta, vänster eller höger, kan nog enas om att det är djupt problematiskt att ta en sådan bild på sig själv och sitt barn.

Men vårat samhälle idag premierar ju denna typen av lössläppthet bland kvinnor och för de politiskt korrekta är ingenting tabu, förutom att vara höger då såklart.

Jag minns så väl att Soraya satt i studion och blev riktigt upprörd. Så upprörd att man trodde kameramannen skulle börja filma taket eller någon blomkruka istället för att hennes rödmosiga arga ansikte skulle ta upp hela skärmen. Det var pinsamt. Hon satt, arg som en sugga, och försvarade den här omdömeslösa slampan till mamma och tyckte att det var "helt rätt" att man skulle lägga upp den här typen av innehåll på sociala medier.

Det är ju två stor brister här. Första är att redaktionen väljer singelmammans sida.
Andra är att Soraya inte kan hålla sig professionell i sin yrkesroll, utan nästan tappar fattningen i direktsänd TV för att hon tycker så synd om den stackars tjejen.

Det är likadant så fort SD kommer på tal. Då får både hon och homo-Anders något kränkt och fördömande i blicken och säger direkt något nedvärderande om Åkesson eller partiet i stort.

Uselt är bara förnamnet.
Citera
2021-04-13, 09:44
Medlem
Alezandaars avatar
Var beredd att ta dina åsikter seriöst enda tills du började smeta om deras utseenden.
En kvinnas kroppsform avgör inte på nåt sätt hur bra programledare hon är. Hade du tänkt sitta och mysrunka till programmet?
Citera
2021-04-13, 09:59
Medlem
Finansvargens avatar
Maria Forsblom, Martin Järborg och Sofia Geite är helt okey, utseendemässigt sett. Modeller hela högen faktiskt.

Martin och Maria var ett helt okey radarpar tills Soraya kom tillbaka nyligen. Martin som sitter och ser litet barsk ut medan Maria ser mer orolig ut vid allvarliga frågeställningar. Men nu är de två splittrade, tyvärr.
Citera
2021-04-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alezandaar
Var beredd att ta dina åsikter seriöst enda tills du började smeta om deras utseenden.
En kvinnas kroppsform avgör inte på nåt sätt hur bra programledare hon är. Hade du tänkt sitta och mysrunka till programmet?

Rätt, lämna utseenden utanför. De är riktigt dåliga utan att blanda in utseenden. Dock är Anders P:s röst bland den sämsta av de sämsta.
Citera
2021-04-13, 10:10
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:

Nej men jag vill väl inte sätta morgonkaffet i halsen.

Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Rätt, lämna utseenden utanför. De är riktigt dåliga utan att blanda in utseenden. Dock är Anders P:s röst bland den sämsta av de sämsta.

Utseendet är sekundärt, absolut.
Men i det här fallet värt att nämnas, eftersom jag ville peka på att det knappast kunde vara för att de var särskilt snygga heller, de fick vara med.
Hade båda två varit fotomodeller hade man kanske kunnat förstå att de fick vara kvar in i det sista trots att de är odugliga som journalister. Men inte ens det är dom.

Och jag håller med. Hans röst är fan hemsk.
Citera
2021-04-13, 10:12
Medlem
tinca75s avatar
Problemet är inte vilka som leder dom olika tv4-programmen utan ledningen (läs ägarna) av kanalen som har satt en agenda om hur/vilka nyheter som ska lyftas upp.

Man har intresse för sin retorik och hållning, Bonnier/telia

Fenomenet är globalt, cnn körde all in med sin propaganda-tv under trump-eran, numer efter valet har man tappat tittarsiffror och annonsintäkter, i Sverige har schibsted, bonnier/telia redan den politiska maktförhållningen man önskar varför man inte kritiserar makten på samma sätt som där.

Kortfattat: tv4 och av andra medier under bonnier/telia, schibsted och svt/radio, agendasätter, man lyfter upp pk-nyheter, selektiva nyheter, belyser/relativeserar mer djuplodande än så vill jag inte vara
för att hamna mer off-topic än jag redan gjort.....

jo , tt-nyhetsbyrån samägs av bonnier/schibsted
Citera
2021-04-13, 10:13
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finansvargen
Maria Forsblom, Martin Järborg och Sofia Geite är helt okey, utseendemässigt sett. Modeller hela högen faktiskt.

Martin och Maria var ett helt okey radarpar tills Soraya kom tillbaka nyligen. Martin som sitter och ser litet barsk ut medan Maria ser mer orolig ut vid allvarliga frågeställningar. Men nu är de två splittrade, tyvärr.

Martin och Maria var väldigt bra! Kompletterade varandra på ett mycket bra sätt som du säger. Finns kemi där, nästan så man tror de har något på gång.

Sofia är också helt ok. Snygg som fan också. Både hon och Maria.
Och de håller sig neutrala i alla reportage. Framförallt det gör att man tar dem på allvar.
Citera
2021-04-13, 10:17
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Nej men jag vill väl inte sätta morgonkaffet i halsen.

Utseendet är sekundärt, absolut.
Men i det här fallet värt att nämnas, eftersom jag ville peka på att det knappast kunde vara för att de var särskilt snygga heller, de fick vara med.
Hade båda två varit fotomodeller hade man kanske kunnat förstå att de fick vara kvar in i det sista trots att de är odugliga som journalister. Men inte ens det är dom.

Och jag håller med. Hans röst är fan hemsk.

Det är ändå du själv som väljer att slå på kanalen varenda morgon. Det finns minst 10 andra alternativ att få i sig dagens nyhetsdos.
Citera
2021-04-13, 10:19
Medlem
Citat:
Det är ju mer trevligt att se på Tilde än en fläskhög. Jag kan inte förstå att Anna Brolin inte tar itu med
hennes övervikt. Att hon vill se ut så när hon är i Tv är ju mycket märkligt och sen är det ju farligt för hälsan att se ut så. Om hon drabbas av Covid-19 kan det ju sluta lika illa som det gick för Adam Alsing.
Citera
2021-04-13, 10:23
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Det är ändå du själv som väljer att slå på kanalen varenda morgon. Det finns minst 10 andra alternativ att få i sig dagens nyhetsdos.

Ett program som levererar nationella nyheter i blandat format? Triviala saker från landsbygden blandat med nyheter av mer allvarlig karaktär?
Som håller på i fyra timmar varje morgon?
10 stycken?

Nej precis.

Formatet är trevligt, speciellt när man jobbar hemifrån. Men om de kunde sluta fylla programmet med skit hade det varit ännu trevligare.
Citera
2021-04-13, 10:28
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Det är ju mer trevligt att se på Tilde än en fläskhög. Jag kan inte förstå att Anna Brolin inte tar itu med
hennes övervikt. Att hon vill se ut så när hon är i Tv är ju mycket märkligt och sen är det ju farligt för hälsan att se ut så. Om hon drabbas av Covid-19 kan det ju sluta lika illa som det gick för Adam Alsing.

Precis. Det sänder ju fel signaler till folk, att det är ok att vara fet.
För det finns så otroligt många risker med att vara överviktig att det absolut inte borde normaliseras på TV.

Nej, ha kvar Martin och Maria och Sofia.
Sparka ut Soraya, Pihlblad, Alkis-Steffo, Strömstedt och hon den sura blonda.
Sedan anställer dom 4 yngre personer som är duktiga journalister och inte ser ut som Jabba the Hutt.
Då skulle alla kolla på Nyhetsmorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in