Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2021-04-15, 15:39
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Nu börjar man tydligen plocka bort folk från TV4 morgonstudio. Tyvärr tar man bort det enda som var värt att titta på, nämligen sporten.
Sporten fyller egentligen ingen funktion alls. De som är sportintresserade har koll på den på annat håll. 4:ans sport har blivit allt för barnanpassad och är ganska töntig att se på. Det värsta med 4:ans sport är att den har blivit inflammerad av det uråldriga fenomenet "youtubeklipp".
Citera
2021-04-21, 11:15
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Alternativet såhär på morgonen är ju SVTs morgonstudion och det är ju ÄNNU värre.

Men fler och fler röstar på SD och fler och fler börjar väl bli trötta på det här jävla PK-tramset och vurmandet för homosexuella och invandrare? Borde inte TV4 följa opinionen?
TV4 har satsat stenhårt både på homosexuella och babbeluringar som programledare, samma sak med SVT, inte för att dem är lämpade för uppgiften utan för att dem är just homos och babbar, så inte lär dem "följa opinionen", avsikten är ju visa på "mångfald" och tvinga på normalisering. Dessa skitkanaler gör som dem vill och skiter totalt i "opinionen", ta bara SVTs (lokala?) nyheter och deras inkvoterade somaliska "reporter" som knappt kan svenska som exempel, ingen respekt för tittarna där.
Citera
2021-04-21, 11:41
Medlem
Sqeptisks avatar
Sluta titta på tramset istället! Å släng ut teven när ni ändå är på gång Tevetittande ÄR en vanlig orsak till mångas alltför höga blodtryck. Såväl direkt som indirekt
Citera
2021-04-22, 11:08
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
TV4 har satsat stenhårt både på homosexuella och babbeluringar som programledare, samma sak med SVT, inte för att dem är lämpade för uppgiften utan för att dem är just homos och babbar, så inte lär dem "följa opinionen", avsikten är ju visa på "mångfald" och tvinga på normalisering. Dessa skitkanaler gör som dem vill och skiter totalt i "opinionen", ta bara SVTs (lokala?) nyheter och deras inkvoterade somaliska "reporter" som knappt kan svenska som exempel, ingen respekt för tittarna där.

Ja det är ju tyvärr så. Men jag tror ändå att folk kommer tröttna tillslut. Speciellt inkvoteringen av blattar, där är väl snart gränsen nådd?

Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Sluta titta på tramset istället! Å släng ut teven när ni ändå är på gång Tevetittande ÄR en vanlig orsak till mångas alltför höga blodtryck. Såväl direkt som indirekt

Ja jag tittar sällan på TV. Det är film och serier men nu när jag jobbar hemma har det blivit nyhetsmorgon en del och det orkar jag inte med mer. Det är bara för jävla dumt.
Citera
2021-04-22, 22:41
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Det är även väldigt tråkigt att titta på. Soraya ser ut som Shrek och har en otroligt konstig kroppsform. Liksom en enorm röv och smala ben som sitter brett isär och päronformad överkropp.
Anders ser helt degenererad ut. Fläskigt konstigt ansikte med små grisögon och konstig form på resten av den mulliga kroppen.

Och Anders make, Henrik Alsterdal, jobbar också på TV4 och han ser ju äckligt steril ut i ansiktet. Soraya ser ut som en puffosäck på ben. Jävligt osmaklug kvinna.

Malou von Siwers är så fruktansvärt dålig. Lyssna gärna på när hon intervjuar folk. Det är ett konstant avbrytande när folk berättar en historia. Det blir aldrig något "flow".

Kärringen som är tillsammans med Strömstedt skulle man vilja köra ned i en flismaskin.
Citera
2021-04-22, 22:46
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Alternativet såhär på morgonen är ju SVTs morgonstudion och det är ju ÄNNU värre.

Men fler och fler röstar på SD och fler och fler börjar väl bli trötta på det här jävla PK-tramset och vurmandet för homosexuella och invandrare? Borde inte TV4 följa opinionen?

SVT har ju försökt härma amerikansk media där programledarna ska ha lite "casual talk" mellan nyhetsuppläsningsrna. Det blir stelt ich väldigt "cringe" som kidzen säger. TV är ett blasé medium för nyheter. Speciellt i Sverige med sin mångkultursvurmande nyhetsiver.

"Fem men har dömts till fängelse för våldtäkt". Etnicitet nämns aldrig. Inte ens när de saknar svenskt medborgarskap.

Både SVT och TV4 är piss men hos SVT slipper man iaf reklamen.
Citera
2021-04-26, 12:52
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Och Anders make, Henrik Alsterdal, jobbar också på TV4 och han ser ju äckligt steril ut i ansiktet. Soraya ser ut som en puffosäck på ben. Jävligt osmaklug kvinna.

Malou von Siwers är så fruktansvärt dålig. Lyssna gärna på när hon intervjuar folk. Det är ett konstant avbrytande när folk berättar en historia. Det blir aldrig något "flow".

Kärringen som är tillsammans med Strömstedt skulle man vilja köra ned i en flismaskin.

Nej, precis, byt ut hela högen.
Tror faktiskt att en seriös högerorienterad kanal med nyheter, reportage och sport blandat med vanliga program, skulle gå hur bra som helst.
För det finns ju inget annat än kommunistpropaganda på TV i dagsläget. Det kan ju inte vara så att vänstern ska ha monopol på all TV-sänd trafik.

Eller vill folk inte ha en kanal där det berättas hur samhället ser ut utan PK-filter?
Citera
2021-04-26, 12:57
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88

Jag såg deras väderprognos i morse
Det var en 85 årig kärring som stod och svamlade om lågtryck framför en karta som såg ut som den använts sedan 70-talet. Sedan avslutar hon med att säga. "ikväll blir det lite kallare och under natten mot fredag blir det frost". Det är som bekant måndag idag och prognosen gällde dagens och nattens väder.
Kärringen är alltså dement och trodde det var torsdag idag.
De kan väl ha unga snygga tjejer (som inte är senila) som meteorologer som alla andra länder har.
Citera
2021-04-26, 20:55
Jag tittade bara sporadiskt på Nyhetsmorgon innan duon Martin och Maria körde. Då försökte jag titta så ofta jag kunde. Just för att de två körde.

Alltså de två var grymma tillsammans. Fantastisk personkemi. Kul att läsa att några håller med.
Kan inte förstå varför man särade på dem för jag har fått uppfattningen på sociala medier att andra också var besvikna att de särades på.

Man undrar ju varför Soraya inte kunde ta andra dagar? Varför platsen mån-ons var öronmärkt för henne.
Citera
2021-05-03, 11:31
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NillaPernilla
Jag tittade bara sporadiskt på Nyhetsmorgon innan duon Martin och Maria körde. Då försökte jag titta så ofta jag kunde. Just för att de två körde.

Alltså de två var grymma tillsammans. Fantastisk personkemi. Kul att läsa att några håller med.
Kan inte förstå varför man särade på dem för jag har fått uppfattningen på sociala medier att andra också var besvikna att de särades på.

Man undrar ju varför Soraya inte kunde ta andra dagar? Varför platsen mån-ons var öronmärkt för henne.

De var väl för bra. De andra mupparna blev ledsna och då gjordes nytt schema.

Eller så var de för normativa. Ingen av dem var homo, babbe eller hade något annat funktionshinder.
Alltså representerade de ett Sverige som icke var önskvärt och blev särade på.
Var säkert en hel drös klagomål från ickebinära, bögar, babbar, flator osv som inte kunde känna igen sig i den helt svenska heterosexuella duon.

Tragiskt, för de är bäst.
Citera
2021-05-03, 19:17
Citat:
De var väl för bra. De andra mupparna blev ledsna och då gjordes nytt schema.

Eller så var de för normativa. Ingen av dem var homo, babbe eller hade något annat funktionshinder.
Alltså representerade de ett Sverige som icke var önskvärt och blev särade på.
Var säkert en hel drös klagomål från ickebinära, bögar, babbar, flator osv som inte kunde känna igen sig i den helt svenska heterosexuella duon.

Tragiskt, för de är bäst.

De flesta kanaler vill väl ha en bred tittarskara och jag har fått uppfattningen att det mest är pensionärer som tittar, kan ha fel, så om nu Maria och Martin drog yngre tittare (30-årsåldern kanske), som jag tror, så är det ju ändå konstigt att de plockades isär. Om de nu drog en helt ny målgrupp som jag tror.

Jag menar, man kunde ju ha haft kvar de andra programledarna men i andra konstellationer om det nu är så att Martin och Maria som duo var de mest populära. Men det vet jag ju inte om de är. Har inte sett tittarsiffror utan kan ju bara gå på vad jag läst i sociala medier och hört och om jag går på det så verkade de mycket populära som duo.

Ja, verkligen synd. De var bäst! Får hoppas TV4 sätter dem tillsammans igen i Nyhetsmorgon eller något annat program.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in