2021-04-13, 17:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polpa79
For en kommentar.

Hvorfor? Jeg har ikke lest saken så godt og det var noen som skrev i begynnelsen att det var en asiat, eller noet, som var morderen. Jeg burte selvfölgelig ha sjekket dette först... Dritt det samme, nå vet jeg.
Citera
2021-04-13, 17:24
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
GM er BOs biologiske sønn, ja.
Tor Kjærvik har arbeidet med strafferett i ca 35 år, og har vært blant Norges 10-15 mest profilerte forsvarsadvokater. Ikke helt kjendis status som svenske advokaten Sjøstrøm. Men for nordmenn over 35 år med interesse for strafferett, er nok Tor Kjærvik blant de 5 best kjente advokatene. Husk han var 70 år nå.

Jeg kjenner noe til Kjærvik og familien (var ikke klar over at det var Kjærvik da jeg lagde tråden), og gjør meg nok noen tanker om motivet. Men vil ikke skrive/spekulere i åpent forum om det. Forsvarer Elden har nok rett i beskrivelsen «familietragedie». Motivet kommer nok frem etter hvert. Foreløpig holder det å antyde at GM neppe var noe lykkelig barn/ungdom. Han er idag 35 år.

Finns många barn som inte är "happy", men som inte mördar sina föräldrar för denna saks skull. Den nollan var väl missbrukare och fick inte pengar till sina droger - mycket vanligt inom de finare familjerna. Någon måste ju vara det svarta fåret och jag tippar på GM i detta fall...

Har Kjaervik haft hand om några högprofilerade fall som vi i Sverige direkt känner till?
Citera
2021-04-13, 17:49
Medlem
Den mest kjente saken han var involvert i, er denne:

https://no.wikipedia.org/wiki/Orderud-saken
Citera
2021-04-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Finns många barn som inte är "happy", men som inte mördar sina föräldrar för denna saks skull. Den nollan var väl missbrukare och fick inte pengar till sina droger - mycket vanligt inom de finare familjerna. Någon måste ju vara det svarta fåret och jag tippar på GM i detta fall...

Har Kjaervik haft hand om några högprofilerade fall som vi i Sverige direkt känner till?

Kjærvik var forsvarer for travkusken Atle Hamre da han i 1999 ble siktet for utpressing av 30 millioner. Det var den mest omtalte kriminalsaken det året, frem til trippeldrapet på Orderud gård. Han forsvarte en av de Nokas-tiltalte, Thomas Oscar Ingebrigtsen. Gjerningsmennene i Nokas ranet kom unna med 57,4 millioner kroner i ransutbytte, hvilket gjør dette til norgeshistoriens største ran. han var også forsvarer i Tinghusdrapet, et av svært få drap eller drapsforsøk som har skjedd i forbindelse med norske rettssaker. – Jeg hadde bare min klient mellom meg og gjerningsmannen, og sto plutselig selv rett foran skytevåpenet. Jeg fikk kastet meg gjennom en glassdør og ned på gulvet før de neste skuddene kom, fortalte Kjærvik til Aftenposten etterpå.

Han ble tatt med ut av retten under politibeskyttelse, siden de fryktet at forsvareren også kunne være et mål.
Citera
2021-04-13, 17:50
Medlem
Citat:
Tor Kjærvik har arbeidet med strafferett i ca 35 år, og har vært blant Norges 10-15 mest profilerte forsvarsadvokater. Ikke helt kjendis status som svenske advokaten Sjøstrøm. Men for nordmenn over 35 år med interesse for strafferett, er nok Tor Kjærvik blant de 5 best kjente advokatene. Husk han var 70 år nå.

Jeg kjenner noe til Kjærvik og familien (var ikke klar over at det var Kjærvik da jeg lagde tråden), og gjør meg nok noen tanker om motivet. Men vil ikke skrive/spekulere i åpent forum om det. Forsvarer Elden har nok rett i beskrivelsen «familietragedie». Motivet kommer nok frem etter hvert. Foreløpig holder det å antyde at GM neppe var noe lykkelig barn/ungdom. Han er idag 35 år.

Mulig jeg er litt på viddene, men politiet har vært i Kongsberg. Ingen Kjærvi* i Kongsberg, men derimot en person med samme etternavn som moren. Denne personen ser ut til å ha bodd på flere adresser i Kongsberg, og har samme etternavn som tidligere justisminister Wara sin samboer. Da dreier det seg vel om Kjærvik* stesønn/bonusbarn?
Senast redigerad av Hellsculls 2021-04-13 kl. 17:53.
Citera
2021-04-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Mulig jeg er litt på viddene, men politiet har har vært i Kongsberg. Ingen Kjærvi* i Kongsberg, men derimot en person med samme etternavn som moren. Denne personen ser ut til å ha bodd på flere adresser i Kongsberg, og har samme etternavn som tidligere justisminister Wara sin samboer. Da dreier det seg vel om Kjærvik* stesønn/bonusbarn?

står tidli i forumet at det var biologisk sønn og at de har samme etternavn
Citera
2021-04-13, 17:52
Medlem
lutefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Mulig jeg er litt på viddene, men politiet har har vært i Kongsberg. Ingen Kjærvi* i Kongsberg, men derimot en person med samme etternavn som moren. Denne personen ser ut til å ha bodd på flere adresser i Kongsberg, og har samme etternavn som tidligere justisminister Wara sin samboer. Da dreier det seg vel om Kjærvik* stesønn/bonusbarn?

Nei, det er biologisk sønn. Navn står i tråden.
Citera
2021-04-13, 18:06
Medlem
Citat:
Tror mange deler din vurdering om at Tor Kjærvik var en meget dyktig advokat. Ikke den mest PR kåte. Men meget solid og dyktig.

En av de aller, aller beste.
Citera
2021-04-13, 18:07
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kari82
Enig.. det der var for dumt.

Hele saken er tragisk. En bra mann er død og en familie har fått dobbelt sorg da det er som det er. Tenker på M, hun må ha et rent helvete i dag.

Hvem er M?
Citera
2021-04-13, 18:09
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Vi vet ikke noe om motivet her, annet enn at det antydes i tråden vonde opplevelser fra barndommen og en langvarig konflikt. De verste ting kan foregå i de beste familier. Vi skal være forsiktige med å dømme uten å ha hele bildet.
Citera
2021-04-13, 18:09
Medlem
Citat:

De fleste feilutviklinger starter i barndommen, det er litt selvfølgelig. Ikke den første og ikke den siste.
Citera
2021-04-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
står tidli i forumet at det var biologisk sønn og at de har samme etternavn

Ok, beklager hvis jeg har skapt forvirring. Leste nettopp en artikkel i Dagbladet, oppdatert ca 17.30, hvor politiet uttaler:
-Anne Alræk Solem i politiet sier under en pressebrief tirsdag formiddag at politiet har vært i kontakt med pårørende i saken, og at de derfor kan bekrefte at det er Kjærvik som er skutt og drept.

- Det er en familierelasjon, og en går ikke ytterligere inn på hva vi legger i nær relasjon, sa Solem.
https://www.dagbladet.no/nyheter/pol...iktet/73638173
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in