Citat:
Ursprungligen postat av Wallaashi
Kokain och tjack känns väldigt tunga droger... Kan någon förklara för mig vad Kratom är?
Hur mycket tjack behöver man för bli go en kväll? och vad är ett normalt pris på det.
Kratom är löv från ett träd som tillhör samma familj växter som kaffeplantan. Det finns en mängd olika varianter av Kratom, torkade löv, resin(nedkokade löv) extrakt av löven mm.
Gällande effekt så är det olika från person till person som med allt annat. Små doser är uppiggande medans större doser verkar sederande. Det är en konstig växt på det viset. Kulturellt har den sitt ursprung i Asien mest i Thailand har jag för mig. Kratom är lagligt i större delen av världen, men förbjuden i Thailand, Nya Zeeland och Norge bla.
Jag skulle inte klassa det som en tung drog och den känns bra mkt snällare än alkohol. Vissa likheter med opium finns och toleransutvecklingen är hög, därför bör man inte använda den mer än ett par gånger i månaden som med allt annat. Den är relativt dyr och det gör att man för det mesta håller ner sitt intag automatiskt.
Kratom ger inte direkt någon kick, mer ett allmänt välmående och den gör iaf mig mer social, detta kan iof bero på att jag lider av lite social fobi och får ångest bland folk, men jag tycker att Kratom funkar nästan lika bra som bens i vissa lägen.
Tjack ger en ytterst otrevlig AT, i alla fall för mig, dock så kickar det snabbt och man blir nästan lite väl social, är man inte tjackad själv så tycker jag det är rätt drygt att vara bland stela tjackisar. Skulle tro att en oskuld klarar sig på 0,2g ifall det är skaplig kvalitet på skiten. Tjack är en ganska lömsk drog som jag numer inte rör med tång ens, och har inte gjort så på de senaste 6 åren...