• 1
  • 2
2021-04-12, 08:36
Medlem
LenaPauls avatar
Finns det inte någon medicin som dämpa kroppens behov?
Slutade igår men det går inte jag måste springa o köpa cigg snart
Skulle se snyggt ut om jag börjar gråta på jobbet....
Citera
2021-04-12, 08:40
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Finns det inte någon medicin som dämpa kroppens behov?
Slutade igår men det går inte jag måste springa o köpa cigg snart
Skulle se snyggt ut om jag börjar gråta på jobbet....
Både nikotinplåster och tuggummi har visat sig funka utmärkt mot abstinensen. Första målet är inte att klippa nikotinet, utan att bryta mönstret, varpå du kan trappa ner nikotinkonsumptionen successivt, efter att du förlorat begär att röka.
Senast redigerad av GoUoD 2021-04-12 kl. 08:42.
Citera
2021-04-12, 08:41
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Både nikotinplåster och tuggummi har visat sig funka utmärkt mot abstinensen.
Menar som inte är nikotin.?
Nikotin läkemedel borde vara olagligt
Citera
2021-04-12, 08:42
Medlem
Pianotangents avatar
Finns bra sluta röka- appar, och medicin på recept om du inte klarar det med nikotonplåster, snus, spray eller tuggummi.

Medicinen tar bort suget och innehåller inte nikotin.
Citera
2021-04-12, 08:43
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Varför då? De är effektiva hos de med motivation.

Köp lakritsrot då, gnällfitta.
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Finns bra sluta röka- appar, och medicin på recept om du inte klarar det med nikotonplåster, snus, spray eller tuggummi.

Medicinen tar bort suget och innehåller inte nikotin.
Rätt flitigt med biverkningar och de är ett steg i behandlingstrappa så det är inte bara att ringa och få ut det.
Senast redigerad av GoUoD 2021-04-12 kl. 08:46.
Citera
2021-04-12, 08:46
Medlem
Kajahs avatar
Jag slutade röka och snusa med hjälp av en vape. Vapade ett par månader sen la jag av med det med. 3.5 år helt fri från tobak nu. Det absolut viktigaste för att sluta är att man verkligen vill sluta, att man känner sig färdig med skiten. LSD fick mig att komma till den slutsatsen. Lycka till.
Citera
2021-04-12, 08:47
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Men inte effektiva för att stoppa beroende
Det krävs flera dagar avgiftning, fungerar inte om du under tiden stoppar i kroppen nikotin
Du får börja räkna på 0 varje du gång du tar ett plåster ju?? 🙁
Citera
2021-04-12, 08:51
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Både nikotinplåster och tuggummi har visat sig funka utmärkt mot abstinensen. Första målet är inte att klippa nikotinet, utan att bryta mönstret, varpå du kan trappa ner nikotinkonsumptionen successivt, efter att du förlorat begär att röka.
Jag använder cold Turkey metoden.
Tror inte på att det går att trappa ner.

Vad heter medicin utan nikotin måste man prata med läkare?
Citera
2021-04-12, 08:54
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:

Köp lakritsrot då, gnällfitta.
Rätt flitigt med biverkningar och de är ett steg i behandlingstrappa så det är inte bara att ringa och få ut det.

Jag har inte sagt att det bara är att ringa och få ut det. Som all receptbelagd medicin och beroende så får man träffa en läkare som skriver ut det.

All medicin har biverkningar. De funkar bra.

Det det handlar om är väl att planera sin tid innan man slutar röka och det gör man med dom.

Att slänga ciggen och inte vilja gråta på jobbet är väl en bra signal att göra på ett annat och bättre sätt.
Citera
2021-04-12, 09:01
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Men inte effektiva för att stoppa beroende
Det krävs flera dagar avgiftning, fungerar inte om du under tiden stoppar i kroppen nikotin
Du får börja räkna på 0 varje du gång du tar ett plåster ju?? 🙁
Ja, sök till BM för niko! sätta sig på torken för nikoabs haha

Det tar nio dagar för att rida ur det värsta, har du såna utsättningsymtom att du börjar lipa så trappar du ur, fattar du väl? Skönare att ha lite jobbigt pirr i en 9 dagar om en månad, än att klappa ihop i nio dagar nu va? Jösses...
Senast redigerad av GoUoD 2021-04-12 kl. 09:05.
Citera
2021-04-12, 09:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Det finns inga nikotinfria "nikotin läkemedel"!

1.Antingen slutar du tvärt med tobak = blir nikotinfri direkt. Eller så kan du köpa de medel som finns på Apoteken där styrkan av nikotin kan regleras efterhand att innehålla mindre och mindre nikotin.

2. Byt ut suget mot frukt av olika slag eller tuggummin eller annat t ex halstabletter och helst sockerfria så du inte förstör dina tänder. Eller mot vatten.

3. Kan trösta dig med att själva suget sitter i endast ett fåtal minuter när det kommer = räkna till 20 och tänk/fokusera på något annat.
Citera
2021-04-12, 09:06
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det finns inga nikotinfria "nikotin läkemedel"!

1.Antingen slutar du tvärt med tobak = blir nikotinfri direkt. Eller så kan du köpa de medel som finns på Apoteken där styrkan av nikotin kan regleras efterhand att innehålla mindre och mindre nikotin.

2. Byt ut suget mot frukt av olika slag eller tuggummin eller annat t ex halstabletter och helst sockerfria så du inte förstör dina tänder. Eller mot vatten.

3. Kan trösta dig med att själva suget sitter i endast ett fåtal minuter när det kommer = räkna till 20 och tänk/fokusera på något annat.
Byta beroende mot beroende är ingen ide när det kommer till nikotin, men det fungerar javisst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in