• 1
  • 2
2021-04-11, 21:22
Medlem
staticages avatar
Jag tycker att det är konstigt att det är så få invandrare i media.
SVT matar program från ett svunnet Sverige som inte finns längre.
Gamla kändisar som inte varit populära sedan 80-talet.
Tråkiga tv program,känns som att främst SVT är i en loop fast i la la land.
Är det någonting som rör invandring så är det oftast en rik vit kvinna som ska yttra sej.

Hoppas få se mer invandrare i Media,nytt å fräscht,dags att kicka ut de trötta svenskarna.
Citera
2021-04-11, 21:30
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Nej tack det är redan tillräckligt med invandrare i reklamerna. Kanske ska ta och slopa SVT istället dem gör ingen nytta ändå förrutom att slösa 8,6 miljarder om året på skattebetalarnas bekostnad
Citera
2021-04-11, 21:50
Medlem
TeEsErs avatar
Det handlar om NIMBY-fenomenet. Not In My BackYard.

Journalisterna vill gärna framställa sig som progressiva och accepterande men i verkligheten bor de i homogent vita och välmående villa- och bostadsrättskvarter och trivs bra med att behandla invandrare och invandring som ett fenomen, inte en del av verkligheten.
Citera
2021-04-11, 22:05
Medlem
Hinterstoissers avatar
Fast det är väl väldigt många med utländsk bakgrund överallt? Melodifestivalen, Idol, samtliga lekprogram på SVT, programledare till nyheterna till och med Let's Dance. Kulturnyheterna tar ju in såna som talar för dålig svenska för att man ska kunna begripa dem.
Citera
2021-04-11, 22:12
Medlem
Vi har alldeles för många inkvoterade invandrare i radio och TV. Jag är så trött på att höra en så dålig svenska att det är svårt att förstå vad de säger. Jag har inget emot att de anställer invandrare men de måste kunna prata en begriplig svenska.
Citera
2021-04-11, 22:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Är det någonting som rör invandring så är det oftast en rik vit kvinna som ska yttra sej.

Hoppas få se mer invandrare i Media,nytt å fräscht,dags att kicka ut de trötta svenskarna.

Jag håller inte med. Utan att lägga någon värdering på antal och varför så tycker jag att det syns väldigt många med invandrarbakgrund i media.

Menar inget negativt men nog speglar det samhället i stort som det är. Kändisar som tas upp, programledare etc.
Citera
2021-04-11, 22:57
Medlem
sommarlovs avatar
Jag vill påpeka att om man ska handplocka en invandrare, för att det måste vara en, är man faktiskt rasist!
Citera
2021-04-11, 22:57
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Du kan alltid testa att ratta in P3
Citera
2021-04-11, 22:59
Medlem
Citat:

Man får väl inte göra reklam eller TV utan invandrare idag har jag förstått det som?
Citera
2021-04-11, 23:01
Medlem
Citat:

Har tänkt i samma banor faktiskt, de få gånger jag tittat på propaganda televisionen senaste åren. Visst, ibland dyker det upp någon väldresserad (gärna homosexuell) invandrare men överlag är det brutalt svennig medelklass för hela slanten. Nästan så den konspiratoriska individen skulle undra om det är en medveten chimär som upprätthålls medan landets demografi förändras i grunden. Fattar Svensson vad som faktiskt händer utanför TV-soffan?
Citera
2021-04-12, 03:02
Medlem
Citat:

Säg en bra sak från vår "kära" tvångsfinansierade public service xD

Dom är rasister hela högen, därför dom anklagar andra för det hela tiden, klassisk kommunistisk propaganda.
Citera
2021-04-12, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Säg en bra sak från vår "kära" tvångsfinansierade public service xD

Dom är rasister hela högen, därför dom anklagar andra för det hela tiden, klassisk kommunistisk propaganda.

Pengar, är lika viktigt för personer som Peter Forsberg (har redan stuckit till Schweiz) och Anna Hedenmo, Jan Helin, Peter Wolodarski och andra medlöpare eller landsförrädare. När verkligheten trängt sig på för mycket sticker de/har redan stuckit. De mindre rika slutar sina dagar i Spanien i någon svensk-koloni där nere.

Eftersom jag inte konsumerar gammal massmedia är jag för att man dränker den med MENA-invandrare eller iallafall 10% islam, 25% MENA-invandrare till programledare osv, som ger en mer sann bild av dagens Sverige.

Men man gör inte detta, väl medvetna om att det är bättre att låta TV-tittarna, som idag främst är pensionärer, låta tro att Sverige 2021 fortfarande är lite som Sverige 1985.
Senast redigerad av Mertillen 2021-04-12 kl. 03:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in