• 4
  • 5
2021-04-13, 11:23
Medlem
Skaffa familj och barn så kommer du snabbt till insikten att allt är irrelevant som inte ger barnen lycka. Allt annat är sekundärt. När barnen är utflugna så skulle jag kunna lägga mig ner och försvinna, om det inte vore för att barnen skulle sakna mig.
Citera
2021-04-13, 18:46
Medlem
Dundersnubbens avatar
Hitta ett fritidsintresse du kan bli bättre på, typ köra mountainbike eller landsvägscykel. Där kan man lägga hur mycket pengar och tid som helst samt att man får grym fysik. Dessutom är det en social grej så man får många vänner om man kör i grupp.
Citera
2021-04-13, 21:00
Medlem
Pengar skänker glädje och frihet. Har du en (för dig, alla är olika) stor hög med cash i beredskap är du fri.

Du måste bestämma en summa du är nöjd med. Den investerar du och låter växa fram till pension. Nu kan du leva loppan på hela jävla löningen utan att spara. Kör.
Citera
2021-04-14, 00:40
Medlem
Ett stilla sinne, en stark kropp, ett hus full av kärlek.

Tre viktiga saker i livet som pengar inte kan köpa och som du måste jobba för att få, oavsett hur mycket du tjänar. Finns mängder med resurser online för att peka dig i rätt riktning för alla tre. Pengar är viktigt, till en viss nivå, efter det blir det tydligt vad som inte kan köpas och som är viktigt.
Citera
2021-04-14, 11:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
En kompis var i en liknande sits. Du behöver en personlig bankman. Nordea har sådana, vet jag. I och för sig rätt så opersonliga som personer, men ändå personliga, om du fattar. Lycka till!
Personlig bankman på Nordea, SEB eller Swedbank!??? Det enda de tjatar om är att köpa deras värdelösa fonder eller nån sorts nollkupongare som skulle gå visst bra för utdelning!?
Jävla scammänniskor!!

Storbankerna tjänar enorma summor på att ha en "personlig bankman" som lurar dumma kunder. Tvii!

Har man pengar över köper man storbolag och lägger på ett ISK
Citera
2021-04-14, 11:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Skall säga en sak bara
Min bror är singel 29 år.
Oskuld vad jag vet iallafall.
Bor i en 1:a
Har ej bil
Har ej körkort
Har en cykel
Har ett jobb
Jobbar heltid.
Han festar aldrig

Fattar du hur mycket cash snubben har
Han gör inte av med en krona mer förutom på mat,matlåda och absolut inget festande

Snubben kommer bli ännu rikare men dom sagt ryktena ät sanna ju mer pengar man har ju mer girig blir man o suktar efter mer , men tragiskt vad skall man med några miljoner om man inte köper det man vill ha/ drömt om?
Vissa blir lyckliga av att ha pengar på banken. Jag kan till stor del förstå dem, men man bör sätta ett mål och när man gått i mål göra något av pengarna, Jag pensionerade mig strax efter 50år, men har både körkort, bilar mc, gård, barn och en kvinna.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in