2021-04-11, 21:26
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Ursäkta xposure, jag svarade dig och trodde du var TS, därav tonen.

Vi ser ut att vara hyggligt överens.

haha, ante mig!
Citera
2021-04-11, 21:34
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HK1997
Vill verkligen få uppleva närhet och uppskattning i livet av andra utanför jobbet men har absolut inget att erbjuda då jag saknar livsupplevelser.
Den insikt du nu har i redan i ung ålder kommer att gradvis förändra ditt liv.
Å du har ju den ekonomiska tryggheten.
Utveckla dina intressen, din kompetens och din allmänbildning. Psykologi och filosofi? Klassisk litteratur?Där kan du hitta utveckling och egna + ge perspektiv på livsupplevelser. Som kan vara intressanta för andra.
Intressera dig för andra människor. Äkta intresse. Ge andra människor support och se till att du inte framstår som om du vill framhålla dig själv som bäst i andras ögon.
Alla är mest intresserade av sig själva så kan man växla det till ett motsatt intresse blir man själv intressant på naturliga grunder.
Citera
2021-04-11, 22:04
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Är en påg på 25 år. Har kört några hundår med hårda studier och hårt arbete följt efter ännu hårdare sparande. Reser en del i tjänst för att jaga traktamente, milersättning och allt vad det nu må vara. Beroende på hur man räknar är jag redan miljonär i tillgångar. Har egen bostad, tillgångar på börsen med mera.

Givetvis har inget kommit gratis. Pengarna har kommit till ett pris. Har insett att jag absolut saknar ett socialt liv eller fritidsintressen. Har aldrig haft några vänner eller flickvän om det inte vore för hororna jag knullat. Förutsatt att jag inte jobbar är allt jag gör på helgen at förbereda matlådor inför kommande vecka.

Har insett att jag betalt ett dyrt pris för pengar. Vad som började med ett fuck-you-kapital där jag kan be folk att fara åt helvete oavsett inkomstbortfall har nu eskalerat till en besatthet av pengar. Har det bra ställt oavsett men girigheten övertar förnuftet.

Vill verkligen få uppleva närhet och uppskattning i livet av andra utanför jobbet men har absolut inget att erbjuda då jag saknar livsupplevelser.

Med din självinsikt har du inga problem.
Citera
2021-04-11, 22:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Är en påg på 25 år. Har kört några hundår med hårda studier och hårt arbete följt efter ännu hårdare sparande. Reser en del i tjänst för att jaga traktamente, milersättning och allt vad det nu må vara. Beroende på hur man räknar är jag redan miljonär i tillgångar. Har egen bostad, tillgångar på börsen med mera.

Givetvis har inget kommit gratis. Pengarna har kommit till ett pris. Har insett att jag absolut saknar ett socialt liv eller fritidsintressen. Har aldrig haft några vänner eller flickvän om det inte vore för hororna jag knullat. Förutsatt att jag inte jobbar är allt jag gör på helgen at förbereda matlådor inför kommande vecka.

Har insett att jag betalt ett dyrt pris för pengar. Vad som började med ett fuck-you-kapital där jag kan be folk att fara åt helvete oavsett inkomstbortfall har nu eskalerat till en besatthet av pengar. Har det bra ställt oavsett men girigheten övertar förnuftet.

Skaffa dig en hund.
Förslagsvis en mops valp.

Gå ett par varv i vårsolen o du har den optimala raggningsmagneten.
Citera
2021-04-11, 22:28
Medlem
Tarrous avatar
Citat:

Bara 25 år med studier och hundår avklarade - verkligen bra jobbat

RikaTillsammans har några inlägg som sannolikt kan vara en bra början.
Citera
2021-04-11, 22:31
Medlem
Grattis känner likadant som du. Dock ej i ditt extrema fall. Har vänner och hobbyn och flickvän. Har +1mil I tillgångar.

Tycker du ska göra såhär för att få '' piece of mind ''.

1: inse du är dödlig, finns meningen med livet. (jag fann Jesus)
2: res res res. Ut och res se världen gå ner i tid. Du kommer träffa många många människor.
3:. Börja en hobby. Vad tycker du om, börja gå danskurser. Fullt med töser där.
4: förbruka inte dina tillgångar utan håll dessa.
Vad är du för utgifter 10 k i månaden! Gå ner i tid du behöver inte dra in 30 k +. Kanske ta ett sabbatsår/tjänstledigt.
Citera
2021-04-11, 23:23
Medlem
Citat:

Har varit i samma sits, dock tillsammans med min sambo. Bestäm dig för att spara X kronor varje månad (en del långsiktigt och en del på kort sikt, till typ resor/dyrare prylar). Resten ska du försöka spendera, gärna tillsammans med någon om det går? Här får du sätta upp mål som ger sig en god balans av sparande och livsnjutande. Detta gav mig bättre livskvalitet på sikt.
Citera
2021-04-12, 00:11
Medlem
Citat:

Sitter i en liknande sits. Arbetar inte lika hårt som du men jag lägger ändå mycket tid i investering så jag är lika intressant som en stenvägg för många. Känns som att jag missar en del i mina yngre år (Även om jag bara är 23), men samtidigt så känns det som att jag kommer missa mycket genom att jobba 9-5. Ett jävla dilemma om du frågar mig. Jag tror inte det finns mycket att göra åt saken; det är som dem säger, "you have to make sacrifices". Jag tror inte man kan leva ett socialt liv OCH att vara självgjord miljonär.

Antagligen så är intelligens en kraft i det hela. En ide är att studera vidare och träffa mer intressanta människor, kanske jobba delvis så du får den sociala kontakten efter studenttiden. Svårt att säga om jag skall vara ärlig eftersom jag själv lider av detta problem.
Citera
2021-04-12, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Ja men vem fan skall du göra ”allt med”?. Själv?

Jag sparar för att kunna köpa ett större och finare boende på bättre adress. Jag sparar för att jag och tjejen skall kunna ha ett bättre liv i framtiden. Jag sparar för att ge mina framtida barn en trygg och bra uppväxt. Jag sparar för att kunna resa till härliga platser med familj och vänner. Jag sparar för att kanske kunna gå i pension tidigare så jag får mer tid till familjen istället för att heltidsjobba till 70.

Edit: ursäkta. Trodde du var TS. Men inlägget får stå kvar och förhoppningsvis ge TS en tankeställare.

Lol boomer mindset. Du sparar för en framtid som du inte kommer njuta av. Pröva att flytta till stranden i 12 veckor IDAG och säg mig hur intressant din framtid verkligen är. De flesta tröttnar efter 3 dagar, och resterande tvingar sig själva att njuta för att dem är så sorliga och inte har en plan B.

Med andra ord så framställer din hjärna denna ide som "målet", precis som muslimer har som mål att servera Akbar genom självmord. Det låter fantastiskt och vackert, men din hjärna har lurat dig. Du håller undermedvetet fast i denna ide för att uppnå lycka en dag- som aldrig händer. Dina beslut bedrivs som resultant av konstant marknadsföring från tv-reklamer och socialt tryck, inte vad DU SJÄLV VILL.

Jag tror att det är du som behöver en tankeställare.
Citera
2021-04-12, 01:28
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Grattis känner likadant som du. Dock ej i ditt extrema fall. Har vänner och hobbyn och flickvän. Har +1mil I tillgångar.

Tycker du ska göra såhär för att få '' piece of mind ''.

1: inse du är dödlig, finns meningen med livet. (jag fann Jesus)
2: res res res. Ut och res se världen gå ner i tid. Du kommer träffa många många människor.
3:. Börja en hobby. Vad tycker du om, börja gå danskurser. Fullt med töser där.
4: förbruka inte dina tillgångar utan håll dessa.
Vad är du för utgifter 10 k i månaden! Gå ner i tid du behöver inte dra in 30 k +. Kanske ta ett sabbatsår/tjänstledigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Har varit i samma sits, dock tillsammans med min sambo. Bestäm dig för att spara X kronor varje månad (en del långsiktigt och en del på kort sikt, till typ resor/dyrare prylar). Resten ska du försöka spendera, gärna tillsammans med någon om det går? Här får du sätta upp mål som ger sig en god balans av sparande och livsnjutande. Detta gav mig bättre livskvalitet på sikt.

Citat:
Ursprungligen postat av klosor
Sitter i en liknande sits. Arbetar inte lika hårt som du men jag lägger ändå mycket tid i investering så jag är lika intressant som en stenvägg för många. Känns som att jag missar en del i mina yngre år (Även om jag bara är 23), men samtidigt så känns det som att jag kommer missa mycket genom att jobba 9-5. Ett jävla dilemma om du frågar mig. Jag tror inte det finns mycket att göra åt saken; det är som dem säger, "you have to make sacrifices". Jag tror inte man kan leva ett socialt liv OCH att vara självgjord miljonär.

Antagligen så är intelligens en kraft i det hela. En ide är att studera vidare och träffa mer intressanta människor, kanske jobba delvis så du får den sociala kontakten efter studenttiden. Svårt att säga om jag skall vara ärlig eftersom jag själv lider av detta problem.

En kompis var i en liknande sits. Du behöver en personlig bankman. Nordea har sådana, vet jag. I och för sig rätt så opersonliga som personer, men ändå personliga, om du fattar. Lycka till!
Citera
2021-04-12, 01:40
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Skall säga en sak bara
Min bror är singel 29 år.
Oskuld vad jag vet iallafall.
Bor i en 1:a
Har ej bil
Har ej körkort
Har en cykel
Har ett jobb
Jobbar heltid.
Han festar aldrig

Fattar du hur mycket cash snubben har
Han gör inte av med en krona mer förutom på mat,matlåda och absolut inget festande

Snubben kommer bli ännu rikare men dom sagt ryktena ät sanna ju mer pengar man har ju mer girig blir man o suktar efter mer , men tragiskt vad skall man med några miljoner om man inte köper det man vill ha/ drömt om?
Citera
2021-04-12, 05:08
Medlem
Citat:

Pengar är verkligen totalt meningslösa i ekvationen lycka.

Vet rika människor som är olyckliga, fattiga som är lyckliga.
Sitter i skallen. Då du uppenbart vill ha nått annat rekommenderar jag utbildning i nått flummigt. En språkkurs på nån folkis med internat eller kurs utomlands.

Alternativt åk och surfa i Australien i ett år. Ut och festa.

Att ha en själsfrände i en partner där båda är lyckliga. Jag kan inte beskriva hur ofantligt tacksam jag är för det.
Skulle inte byta ut henne mot alla pengar i världen faktiskt.

Har aldrig legat med en prostituerad heller. Dom jag känner som gjort det har en skev inställning till relationer oftast. Mkt vad partnern är skyldig dom, inte så mycket vad dom kan ge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in