Citat:
Ursprungligen postat av
HK1997
Är en påg på 25 år. Har kört några hundår med hårda studier och hårt arbete följt efter ännu hårdare sparande. Reser en del i tjänst för att jaga traktamente, milersättning och allt vad det nu må vara. Beroende på hur man räknar är jag redan miljonär i tillgångar. Har egen bostad, tillgångar på börsen med mera.
Givetvis har inget kommit gratis. Pengarna har kommit till ett pris. Har insett att jag absolut saknar ett socialt liv eller fritidsintressen. Har aldrig haft några vänner eller flickvän om det inte vore för hororna jag knullat. Förutsatt att jag inte jobbar är allt jag gör på helgen at förbereda matlådor inför kommande vecka.
Har insett att jag betalt ett dyrt pris för pengar. Vad som började med ett fuck-you-kapital där jag kan be folk att fara åt helvete oavsett inkomstbortfall har nu eskalerat till en besatthet av pengar. Har det bra ställt oavsett men girigheten övertar förnuftet.
Vill verkligen få uppleva närhet och uppskattning i livet av andra utanför jobbet men har absolut inget att erbjuda då jag saknar livsupplevelser.
Pengar är verkligen totalt meningslösa i ekvationen lycka.
Vet rika människor som är olyckliga, fattiga som är lyckliga.
Sitter i skallen. Då du uppenbart vill ha nått annat rekommenderar jag utbildning i nått flummigt. En språkkurs på nån folkis med internat eller kurs utomlands.
Alternativt åk och surfa i Australien i ett år. Ut och festa.
Att ha en själsfrände i en partner där båda är lyckliga. Jag kan inte beskriva hur ofantligt tacksam jag är för det.
Skulle inte byta ut henne mot alla pengar i världen faktiskt.
Har aldrig legat med en prostituerad heller. Dom jag känner som gjort det har en skev inställning till relationer oftast. Mkt vad partnern är skyldig dom, inte så mycket vad dom kan ge.