• 1
  • 2
2021-04-10, 20:37
Medlem
Samuel332s avatar
Hej, har en vn som jag frsker hjlpa hitta jobb. Han har som i rubriken inte gtt i gymnasiet och knappt klarat rskurs 9. Nu r det s att han har ett prick i brottsregistret p.g.a. Ringa narkotikabrott och frsker hamna p rtt bana igen. Dock ser det inte ljust ut speciellt under coronapandemin fr ngon i hans sits dr man r utan utbildning + att man finns i brottsregistret. Finns det ens sdana jobb kvar fr personer som hade det svrt i skolan? Och d tnker jag heltid inte timvikarie p ngot ldreboende. McDonalds accepterar ju knappt folk som inte har gymnasieutbildning, r han fucked fr alltid?
Citera
2021-04-10, 20:39
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Hej, har en vn som jag frsker hjlpa hitta jobb. Han har som i rubriken inte gtt i gymnasiet och knappt klarat rskurs 9. Nu r det s att han har ett prick i brottsregistret p.g.a. Ringa narkotikabrott och frsker hamna p rtt bana igen. Dock ser det inte ljust ut speciellt under coronapandemin fr ngon i hans sits dr man r utan utbildning + att man finns i brottsregistret. Finns det ens sdana jobb kvar fr personer som hade det svrt i skolan? Och d tnker jag heltid inte timvikarie p ngot ldreboende. McDonalds accepterar ju knappt folk som inte har gymnasieutbildning, r han fucked fr alltid?

Skraste sttet kanske r att sga som det r till arbetsgivarna? Det finns dom som vill knna sig som hjltar.
Citera
2021-04-10, 20:39
Medlem
Din polare kan ge upp, speciellt nu i corona tider nr mnga r arbetslsa.
Citera
2021-04-10, 20:41
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Skraste sttet kanske r att sga som det r till arbetsgivarna? Det finns dom som vill knna sig som hjltar.

Jag tnker att man frst mste g p jobbintervju? Snna utan utbildning brukar vl sllas bort p direkten? Trots allt har han erfarenhet av arbete p ett stort svensk fretag och tnkte om han kunde kontakta de om de har lediga tjnster? Skulle det funka?
Citera
2021-04-10, 20:41
Medlem
Bonnatorps avatar
Personlig assistent och vrdbitrde p ngot ldreboende, alternativt hemtjnsten om han har krkort, r det enda jag kan komma p.
Citera
2021-04-10, 20:42
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Jag tnker att man frst mste g p jobbintervju? Snna utan utbildning brukar vl sllas bort p direkten? Trots allt har han erfarenhet av arbete p ett stort svensk fretag och tnkte om han kunde kontakta de om de har lediga tjnster? Skulle det funka?

Ja varfr inte liksom? Sen kan han ju ringa stdfirmor och snt.
Citera
2021-04-10, 20:43
Medlem
Cannibalizations avatar
Finns det intresse eller mjlighet fr den hr personen att lsa in gymnasiekompetensen s hade det nog varit mer givande. Konkurrensen om jobben har bara blivit hrdare pga covid och har man inte gymnasiekompetens ligger man vldigt dligt till idag.
Citera
2021-04-10, 20:43
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
r han fucked fr alltid?

Nej?
Men kanske det r en bra id att skaffa en yrkesutbildning istllet fr att ska en massa jobb som din vn sannolikt nd inte vill ha. Den typen av jobb din vn kan f r vl precis den typen av jobb som just nu pverkas vldigt hrt av restriktionerna - kanske bttre att plugga?
Citera
2021-04-10, 20:47
Medlem
duden83s avatar
Har han krkort? ngon sorts chauffr kanske? Busschauffr? Taxi?
r vl inte s mnga som frgar om att f se gymnasiebetygen direkt..
Brottsregistret kan ju vara vrre. Gr taxichauffr bort eventuellt beroende p vad det r han gjort.
Frsvinner ofta inom ngra r dock.
Lastbilschauffr kanske?
Butiksjobb finns ju ocks. Finns vl en hel del jobb. Men om han vill f en frdel s r ju ngons sort frdel bra att ha. Ngot speciellt krkort. Truckkort fr o jobba p lager eller ntt
Senast redigerad av duden83 2021-04-10 kl. 20:54.
Citera
2021-04-10, 20:49
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
har han krkort? ngon sorts chauffr kanske? busschauffr? taxi?
r vl inte s mnga som frgar om att f se gymnasiebetygen direkt..
brottsregistret kan ju vara vrre. gr taxichauffr bort eventuellt beroende p vad det r han gjort.
frsvinner ofta inom ngra dock.
lastbilschauffr kanske?

Indraget krkort p nt r (Krde bil med Opioider i blodet) s de lite knas dr med
Citera
2021-04-10, 20:58
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Indraget krkort p nt r (Krde bil med Opioider i blodet) s de lite knas dr med

hmm..vet inte om man kan ta truckkort med indraget krkort. men det gr ju kolla upp. r ju ett alternativ annars.
men r vl bara att ska allt mjligt. r ju inte skert alla stllen kollar brottsregister etc. med lite tur.

Svetsare? g en svetsarutbildning t.ex.
finns ju hur mnga yrken som helst.
Citera
2021-04-10, 21:40
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Personlig assistent och vrdbitrde p ngot ldreboende, alternativt hemtjnsten om han har krkort, r det enda jag kan komma p.

Haha troligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in