Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle 12345
Lund-NoGo-zone! Som jag har saknat dig! Ja, hur vore det med en uppföljning på dina affärer kring 2020-2021 nu såhär lite i efterhand? Hur känner du kring dina blankningar på OMX om jag minns rätt? Du som var en av domedagsprofeterna som utan minsta ödmjukhet inför att eventuellt ha fel i dina ”bedömningar” basunerade ut sina diverse domedagsbudskap: ”börsen har gått upp för fort” osv
Hur känner du nu lite med facit i hand? Har det väckts någon slags insikt i dig att du kanske inte faktiskt vetat vad du trott dig ha vetat? Eller har du på något obegripligt sett lyckats konstruera mentala efterhandskonstruktioner som befriar dig från att ha haft fel?
Du får nog googla Ödmjukhet. Ditt eget inlägg saknar det medans jag i alla mina inlägg noggrant säger att jag inte ger råd, jag bara beskriver vad jag gör med mina egna pengar.
Mina bears har gått upp 2 mkr sista veckan, hur ser din egen portfölj ut sista veckan?
Med den frågan så underförstås att det är meningslöst att vid ett visst datum säga om det går bra eller dåligt. Vi som hållit på med egna pengar länge ser alltid framåt till nästa dag, inte bakåt. Börsåret 2021 är exceptionellt, det går uppåt fast i princip allt i världen går åt andra hållet t.ex Kina, fred, energi, inflation. Kan det hålla på så i ett år till? Den som vet blir miljardär. Själv sätter jag mina pengar på att detta år blir Hell Year både på börsen, i ditt lönekuvert, och för bostäder. Men jag kan ha fel!
Under 2021 gjorde jag inte en enda affär så 0 kr tjänade och 0 kr förlorade. Det är i princip sämre än 90% på FB om jag höftar en siffra och jag är glad för 2020 som för egen del kompenserade för 2021. Och naturligtvis hoppas jag ligga bland topp 10% FB under 2022.