2025-05-11, 16:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mukhaizna
Det har gått en månad sen kraschen och vi var många som passade på att köpa till reapris. Vi som handlade har gjort en snabb vinst på 12-15% så nu undrar jag vad andra investerare tror om resten av året.
Sälja och ta hem vinsten eller fortsätter det uppåt?
Sälja och köpa tillbaka billigare efter att Trump gjort nåt igen?
Behålla och bara chilla?
Kommer snart nya krascher så sälj av och ligg likvid.
Men du kan satsa en liten del med hög hävstång så du inte är helt utanför.
Då får du värdeökning om det stiger och riskerar samtidigt att inte förlora nån större del av ditt kapital.
Sitta still i båten är det absolut sämsta alternativet.
Citera
2025-05-12, 06:53
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mukhaizna
Det har gått en månad sen kraschen och vi var många som passade på att köpa till reapris. Vi som handlade har gjort en snabb vinst på 12-15% så nu undrar jag vad andra investerare tror om resten av året.
Sälja och ta hem vinsten eller fortsätter det uppåt?
Sälja och köpa tillbaka billigare efter att Trump gjort nåt igen?
Behålla och bara chilla?

Sälj av hälften och invänta eventuell dip i juni om du är nervös eller vill gambla. Tänker personligen att Trump och Bessent kommer fixa i stort sett alla förhandlingar innan mega-tullarna kommer tillbaka, eller så pausar de igen. Recession i Q2? Nja kanske lite, vi får se i slutet av juli. Arbetslösheten är fortfarande låg men även om den ökar i Q2 lär Wall Street köra rally eftersom det ger Fed mandat att sänka räntan. 10% tull från alla länder tror jag inte kommer påverka ekonomin nämnvärt i långa loppet. Köper inte doomer scenariot.
Citera
2025-05-13, 17:30
Medlem
CodexGigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Grattis.

Nej, jag tror inte Sverige får skyhög inflation. Kronan stärks ju dessutom just nu.

Jag skulle inte stressa men kika på Europa. Jag tror mycket kommer att hända i USA, där skulle jag avvakta.

Valuta och råvaror är svåra att spekulera i, där har jag ingen djupare insyn, men jag skulle avvakta som sagt för kronan tror jag inte inflateras till sämre värde utan tvärtom kommer den att stärkas några snäpp till.
Hoppas ingen följde dina ”goda råd” 😀😀👎
Citera
2025-05-14, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CodexGigas
Hoppas ingen följde dina ”goda råd” 😀😀👎

Så är det ju... man har sin syn, men vad som slår in... inflationen rusar i alla fall inte, kronan stärks.

Jag tror inte Trump är färdig och att vi sett det sista av detta. Nu har Kina börjat bråka med UK....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in