Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Det har ju inte varit några exceptionella uppgångar på Stockholms-börsen, så håller med om att prissättningen på många aktier inte är så farlig.
Det som oroar mig är Nasdaq, någon gång måste det komma en sättning där, då är frågan hur mycket den svenska börsen åker med i den nedgången.
Senast jag kollade var det
/PE15 i snitt på Stockholmsbörsen, sämre än vad jag vill ha
men långt ifrån så illa som
/PE30 i snitt på USAbörsen, vilket är mycket för dåligt. (Lite förenklat)
USAbörspriserna ska HALVERAS för att nå Stockholmsbörsens nivå som även den är för hög för att jag ska bry mig om att leta efter fynd...
Citat:
Ursprungligen postat av
Conny93
Vad menas med dödskorset
Det är snack bland TA-folk, som inte begriper att det viktigaste är vad aktierna är VÄRDA
och eftersom så många tradear baserat på TA-signaler är det troligt att om det blir en stark säljsignal kan det starta ett ras...