Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Sådär säger enbart folk som inte har en krona att investera. Då är det lätt att känna skadeglädje när börsen går ner några procent. Mindre roligt att se på medan andra tjänar pengar på uppgångar som det oftare är. Otippat att minst en av er är anti-vaxxer också!

Det kommer gå ner i några dagar eller veckor, men sen vänder det. Det är vad jag tror. Jag sitter lugnt i båten; har investerat ca en miljon i början av året. Visst, lite surt om det går ner mer än det gjorde i januari men på lång sikt spelar det ingen jätteroll. Jag är ändå glad att jag prickade en ~10%ig nedgång istället för att ha investerat den där miljonen i slutet av förra året.

jag ar all in i kina din nolla
Citera
2022-02-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Hur går det för dina pengar?
Bara några få tusen back, men jag jobbade 3 övertidsdygn i helgen, så ligger plus 13000 där efter skatt.

Jag bara väntar på sämre tider så jag kan komma in billigare.
Citera
2022-02-14, 15:18
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det är nog tyvärr kört nu.

Champagnekorken har åkt ur ekonomin.
Flaskan ligger i vasken.
Klunk klunk klunk klunk är det enda ljudet man hör.
Dumsvenne sitter med ett tomt glas och väntar på att flaskan ska resa sig upp och sväva över till hans bord.
Tack din sopprot. Världens bästa kontrainfikator.

Stängde mina shorts samma sekund du tog mod till dig att posta här. Fan kirurgisk precision.
Citera
2022-02-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Tack din sopprot. Världens bästa kontrainfikator.

Stängde mina shorts samma sekund du tog mod till dig att posta här. Fan kirurgisk precision.
Snyggt!

Kan bli jobbigt att vara björn om :

Putin krisen löses med några garantier från Ukraina om att inte gå in i Nato kommer.
https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-could-drop-nato-bid-avoid-war-ambassador-tells-bbc-2022-02-14/

FED nöjer sig med 25 punkters räntehöjning i mars

Pandemin anses avklarad inom någon månad

Leveransstörningarna och komponentbristen börjar lösa sig

+för omx30 att kronan sjunker i värde och verkstadsindustrin får positiva valutaeffekter (rimligt antagande skulle jag tro), omx är dessutom en av de börser som tagit störst smäll hittills i år.
Citera
2022-02-14, 15:34
Medlem
Dagen började rätt rött, men nu ser det inte så illa ut.
Den enda svenska aktien jag har, ligger sämst till, men ändå bara -3,3%.
Köpte mer av den när den tidigare idag var nere 6.5% (BUFAB)

USA aktierna ligger bättre till och även någon i det gröna.
Citera
2022-02-14, 16:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
- - -
Jag kommer inte att berätta vad jag betalade för dem. Jag ser mer framåt kan man säga.
- - -

Kan man inte räkna ut det s a s counting backwards ska man fan inte skriva i tråden! Grattis!

Du kommer göra dig en förmögenhet det här året! Står fast vid min prognos 40-50 % ned 2022-12-31.

Hur veckan går? Det vet ingen, kan rebounda på plus 4,57 %... ingen kan ju förutspå framtiden, då hade jag varit lika fulladdad med Xact Bear som WatchItNow.

Det som gör bilden så svårtydd (tjafset runt Sudet-Sovjet Ukraina en bagatell i sammanhanget) är att vi VET följande;

- 50-60 % av OMX är luft. ...samtidigt som en massa deg...

- inte har någon SÄKER real avkastning någonstans...

Därför KAN aktier vara "det nya guldet" - jag menar andelar i ett företag, är ju likväl andelar, mer än guld som bara glimmar (tacka vet jag när man köpte guld förr! Innan de hisnande höjder det nått nu. Då steg det pga medelklasskvinnorna i Indien plötsligt fick råd med smycken... det priset passerades för + 300 % sedan... ).
Senast redigerad av GoggeGogelius 2022-02-14 kl. 16:07.
Citera
2022-02-14, 17:03
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Snyggt!

Kan bli jobbigt att vara björn om :

Putin krisen löses med några garantier från Ukraina om att inte gå in i Nato kommer.
https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-could-drop-nato-bid-avoid-war-ambassador-tells-bbc-2022-02-14/

FED nöjer sig med 25 punkters räntehöjning i mars

Pandemin anses avklarad inom någon månad

Leveransstörningarna och komponentbristen börjar lösa sig

+för omx30 att kronan sjunker i värde och verkstadsindustrin får positiva valutaeffekter (rimligt antagande skulle jag tro), omx är dessutom en av de börser som tagit störst smäll hittills i år.
Jupp, det kan det om man skjuter mygg med haubits och shortar hela omx som vissa.
Jag är lite mer av en hitman som smyger upp bakom utvaldt övervärderat tillväxtmög med en pianotråd och försvinner innan polisen kommer.

Det fina med lågpannor som PedoJoeBiden, Pfizervaccinslayer, norrlandskille och MannenP är att de har fan alltid fel.
De har varken en krona att shorta något med, cojones eller hjärna att reda ut det. Bara avundsjuka småungar.
Så fort de dyker upp i tråden och härjar brukar dippen vända. Som sagt kontraindikatorer.
Hatiska avundsjuka stackare. Eller för att citera min husläkare:
Citat:
Hated on by most these niggas with no cheese
No deals and no G's
No wheels and no keys, no boats
No snowmobiles, and no skis

Det är precis samma som när kryptotramset väller över i vanliga värdepappersdelen. Klar signal att gå kort.

Permabjörnarna lund och Gogge kan jag respektera.
Senast redigerad av bajssprutan 2022-02-14 kl. 17:18.
Citera
2022-02-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jupp, det kan det om man skjuter mygg med haubits och shortar hela omx som vissa.
Jag är lite mer av en hitman som smyger upp bakom utvaldt övervärderat tillväxtmög med en pianotråd och försvinner innan polisen kommer.

Det fina med lågpannor som PedoJoeBiden, Pfizervaccinslayer, norrlandskille och MannenP är att de har fan alltid fel.
De har varken en krona att shorta något med, cojones eller hjärna att reda ut det. Bara avundsjuka småungar.
Så fort de dyker upp i tråden och härjar brukar dippen vända. Som sagt kontraindikatorer.

Det är precis samma som när kryptotramset väller över i vanliga värdepappersdelen. Klar signal att gå kort.

Permabjörnarna lund och Gogge kan jag respektera.
Det låter smart och vettigt, även om jag håller med om att där finns en del övervärderat skit i OMX nu så skulle jag aldrig våga beta på att OMX30 står lägre om ett år, där är en hel del sunda välmående företag med i den soppan, med helt rimliga värderingar. Och man har tiden mot sig som björn, index vill uppåt, det ligger i dess natur.
Citera
2022-02-14, 17:34
Medlem
backwardations avatar
Ovanligt mycket rädsla just nu vilket gör mig desto lugnare, men faran är långt ifrån över. Hade dock förväntat mig ett värre scenario. Grattis Gogge, idag lär du njuta!
Citera
2022-02-14, 18:33
Medlem
Grievers avatar
Blev inte så illa pinkat ändå, vid stängning. Jag tror att det kommer bli bra innan veckan är slut.

Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
jag ar all in i kina din nolla
Hahahahaha! Lycka till!
Citera
2022-02-14, 18:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
sätt inte gråten i halsen! vi ska långt ner framöver så spänn fast bältet!
Jag har en väldigt liten andel av min förmögenhet i aktier just nu så jag gråter inte, tvärtom.
Ner cirka 2,5 % idag var ju inte så farligt ändå.
Dina floskler hjälper dig inte att framstå som smartare.
Citera
2022-02-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Klassisk dumsvenne, "börsen återhämtar sig"
Först ner 5%, sedan upp 1%.
Dumsvenne blir extatisk.

Ja, folk är fan märkliga!

En bit tillbaka i den här tråden är det ju en dumsvenne som ylar om hur rött det är på börsen, när den defacto var uppe över 1%. Dagen efter går den ner 0.19% och han blir rent hysterisk och "förutspår" ett fortsatt "ras" dagen efter. Då går den upp 1,7 %, (typ, jag minns inte riktigt).

Det är bara några sidor tillbaka, så det är värt att kolla upp. Jag garanterar dig ett gott skratt över dumsvenne.

Den dumsvennen måste ha bränt sig rejält. Sällan har jag sett någon så bitter.
Senast redigerad av Nejnu... 2022-02-14 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in