Citat:
Ursprungligen postat av
369Q
Jag förstår och jag tycker det låter toppen i ditt fall. Säkert har du det bättre än dom flesta båda mentalt och ekonomiskt.
Men som jag, hade fler vetat om alternativen hade de flesta inte valt att leva de liv dom gör under dessa premisser.
När jag pratar om att vara vid ett högre medvetande, betyder det inte att man ska sitta hemma och spela tv-spel..Det om något är lågt.
Det jag pratar om är en helt ny civilisation bortom mångas förståelse och människor som relaterar till sig själv på ett annat sätt i förhållande till vad dom är? Människor är inte mycket mer än ett djur idag jämfört med vad vi en gång var. Eliten vet, dom flesta vet inte.
Bortom att jobba 7-4 på ett jobb för absolut ingenting mer än att du och andra ska hållas i schack och vid ett lågt medvetande.
Hade du sagt nej till en "trollstav"? Och vad det livet inneburit i ren teknologi, medicin etc. För det är sån typ av teknologi och förståelse eliten håller hemlig. Och låter folk lida som deras slavar. I oändlighet.
Tex, en har säkerligen ett bra liv innan det är dags för slakt.
Den där eliten du pratar om som vet allt, håller teknologi hemlig och förslavar folket. Den finns inte. Inte som grupp i alla fall.
Naturligtvis håller företag framtida teknologi hemlig, av rena affärsskäl. Vi kan ta datorer som exempel. Tekniken är några steg före det som marknaden ser, av den enkla anledningen att man varje år vill kunna presentera något som är lagom mycket bättre än föregående generation. Ingenjörerna bromsas ofta av marknadsavdelningen.
Det finns dock ett väldigt bra botemedel till ovanstående, något som kallas för konkurrens. Inom några få branscher är vi farligt nära monopol eller oligopol, dessa måste övervakas hårt för att motverka kartellbildning. Inom dessa branscher kan det absolut förekomma spår av det du pratar om, men då handlar det om isolerade branscher var för sig.
Att stora företag inom alla branscher har någon form av gemensam elitklubb som styr världen är konspiratoriskt struntprat.