Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Väldans vad cuck-i-kvadrat verkar ilsken... Kommer den där kraschen snart eller ?
Hur ser kaffesumpen ut ? Är boken dein kampf färdigskriven snart ? Hahahaha

Idag gick den ner rätt tydligt, men sannolikt mest vinsthemtagningar.
Citera
2021-05-04, 22:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Hur mycket är ett ordentligt ras?
20-40% på ett par veckor.
10 % på en dag
Citera
2021-05-04, 22:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenets
Finns statistik på det både från Avanza och Nordnet, då det började rasa och fortsatte ner så sålde småspararna som mest.
Självklart. Småspararna säljer i panik, men också fonder och andra spelare som måste sälja.
Smart money avvaktar och köper.
Citera
2021-05-05, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Självklart. Småspararna säljer i panik, men också fonder och andra spelare som måste sälja.
Smart money avvaktar och köper.
Precis som förra året. Panik från småsparare, staten eldar på med mer pengar, rika blir rikare och fattiga håller sig fattiga. "Same procedure as last year Miss Sophie?"
Citera
2021-05-05, 10:27
Medlem
När presenteras siffrorna för 2020 för de flesta storbolagen?
Citera
2021-05-05, 10:35
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
När presenteras siffrorna för 2020 för de flesta storbolagen?
Från februari och framåt. Just nu är det flera rapporter för Q1 som är aktuella.
Se t.ex.: https://www.finansportalen.se/kalender/
Citera
2021-05-05, 16:23
Medlem
Bob-Dylans avatar
För oss som gillar att spekulera; hur länge håller uppgången i sig ?

Inflationen verkar ju sopas under mattan för att inte påverka marknadsräntorna.
Allt positivt är inprisat så som öppna upp samhället, stödpaket mm.

Klev ur och har stått på sidlinjen sedan början av februari, i backspegeln en miss såklart.
Nu är jag bra kluven hur en ska tänka.
Ligga likvid känns som att värdet på pengarna urholkas och att kliva in på börsen igen på dessa nivåer känns som ett risktagande, även om det givetvis kan fortsätta uppåt...
Placera i krypto mypto är inte min grej, då skulle det vara råvaror och ädelmetaller istället. Alt t ex gruvbolag, men de flesta har redan stuckit.

Hur resonerar ni ?
Citera
2021-05-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan

Klev ur och har stått på sidlinjen sedan början av februari, i backspegeln en miss såklart.
Ligga likvid känns som att värdet på pengarna urholkas och att kliva in på börsen igen på dessa nivåer känns som ett risktagande, även om det givetvis kan fortsätta uppåt...
Placera i krypto mypto är inte min grej, då skulle det vara råvaror och ädelmetaller istället. Alt t ex gruvbolag, men de flesta har redan stuckit.

Hur resonerar ni ?

Värdet urholkas inte så värst mycket..

Betala av dina skulder istället
Citera
2021-05-05, 18:36
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan

Hur resonerar ni ?
Metall, metall och metall. Glömde jag metall ?
Citera
2021-05-05, 20:50
Medlem
Alltid när jag läser dessa trådar jag är allting alltid så svart eller vitt antingen ligger man all in på guld eller så kör man allt på aktier.

Jag sprider ut mina tillgångar och hålöer aldrig på försöker timea marknaden jag ser till att ha lite räntefondet aktiefonder ädelmetaller samt lite fastighetsinvesteringar visst får man ej till den ultimata tillväxten på sin portfölj men genom denna metod kan man sova lite bättre o man presterar helt okej i både negång samt uppgång.
Citera
2021-05-05, 21:03
Medlem
Rekommenderar starkt krypto ädelmetaller tappar marknadsandelar och det kommer bara fortsätta. Tänk själva alla centralbanker i hela världen har bajsat ut brutala mängder stimulanser och guld och silver har inte ens gått upp trots detta extrema klimat som historiskt alltid har inneburit rusningar i ädelmetaller. Ett tips bara, man kan ju ha en liten tacka för skojs skull men det är inget som kommer leverera en vettig avkastning.
Citera
2021-05-05, 22:23
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Metall, metall och metall. Glömde jag metall ?

Aktier inom branschen eller vad tänker du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in