Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-04, 21:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Det var först 2007. Har nästan förträngt men minns rutan från deklarationsblanketten.

När det gick att flytta pengar till utländska banker var det svårare att driva in skatterna i ankdammen:
https://www.svensktnaringsliv.se/blogg/fokus-pa-skatterna/goran-perssons-kloka-ord-om-skadliga-skatter_1178570.html

Min farbror brukade också ta ut en fet postväxel över nyår med motiveringen att han skulle köpa en ny bil, efter nyår gick han in på banken igen med postväxeln och meddelade att det inte blev någon bilaffär. Det sparade några sköna tusenlappar.
Citera
2022-02-04, 21:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Min farbror brukade också ta ut en fet postväxel över nyår med motiveringen att han skulle köpa en ny bil, efter nyår gick han in på banken igen med postväxeln och meddelade att det inte blev någon bilaffär. Det sparade några sköna tusenlappar.

När S och V återinfört förmögenheysskatten, arvsskatten och gåvoskatten så blir vi åter en nation av kreativa fifflare!
Citera
2022-02-04, 21:37
Kraschen uteblir. nu går bitcoin mot dubbling från dagens-

Skulle tro 800-900 000 för en bitcoinare om 3 månad
Citera
2022-02-04, 21:40
Medlem
Woohooo rejält med minus idag igen så nu ska det handlas ordenligt för nu vänder det upp igen.
Citera
2022-02-04, 21:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Woohooo rejält med minus idag igen så nu ska det handlas ordenligt för nu vänder det upp igen.
Hade lagt ett par mindre bud för i dag, men de gick inte igenom. Förlänger till nästa vecka...
Citera
2022-02-04, 22:32
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hade lagt ett par mindre bud för i dag, men de gick inte igenom. Förlänger till nästa vecka...

Själv köpte jag en del i en global fond för att slippa jobba in ordern genom att fiska i orderboken. Köpte för ca 10% av det jag fick loss när jag sålde min bostad så jag kommer portionera ut resten allt eftersom.
Citera
2022-02-04, 22:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Själv köpte jag en del i en global fond för att slippa jobba in ordern genom att fiska i orderboken.
Då missar du lite av det roliga.
Citera
2022-02-04, 22:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Då missar du lite av det roliga.

Nej när man köper för större belopp är det jobbigt och tidsödande att fiska in ordrarna. Jag går därför bort ifrån ETF'er och mot traditionella fonder.
Citera
2022-02-04, 22:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej när man köper för större belopp är det jobbigt och tidsödande att fiska in ordrarna.
Varför skulle det vara det? Man sätter ett pris och går det så går det. Eller pratar du om miljardbelopp på aktier med knapp omsättning?

Visst händer det att bara delar av en affär går igenom, men det är ingen katastrof.
Senast redigerad av constant 2022-02-04 kl. 22:50.
Citera
2022-02-04, 22:50
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Varför skulle det vara det? Eller pratar du om miljardbelopp på aktier med knapp omsättning?
Nog bara motsvarande ett normalt socialbidrag. Vad som är stora belopp är väldigt mycket av en personlig åsikt.

Gissar på att ryskworp går på socialbidrag då hen tycker det är jobbigt att klicka på en skärm.
Ingen av mina anställda har problem med att orka det.
Citera
2022-02-04, 22:51
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
När S och V återinfört förmögenheysskatten, arvsskatten och gåvoskatten så blir vi åter en nation av kreativa fifflare!
Åter?
Citera
2022-02-04, 22:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Varför skulle det vara det? Man sätter ett pris och går det så går det. Eller pratar du om miljardbelopp på aktier med knapp omsättning?

Visst händer det att bara delar av en affär går igenom, men det är ingen katastrof.

Ska jag damma av mina ordrar direkt får jag gå en bra bit ned i orderboken så det blir dyrt. Därför undviker jag ETF'er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in