Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-24, 16:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Förklara också hur en viktig orsak till denna oro (hög inflation) i sig skulle göra att aktiekurser och bostadspriser går ned?
Om inflationen blir hög så kan räntan höjas, vilket kan göra att aktiekurser och bostadspriser går ner.
Citera
2022-01-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Intressant. Förklara gärna vidare hur du tror att det hänger ihop? Folk säljer sina hus också för att aktiemarknaden lyser rött?

Förklara också hur en viktig orsak till denna oro (hög inflation) i sig skulle göra att aktiekurser och bostadspriser går ned?

Knappast. Inte så länge lånen fortfarande är gratis. Det lär till räntehöjningar innan det händer något där. Just nu står det väldigt still på bostadsmarknaden. Väldigt få objekt som kommer ut.
Citera
2022-01-24, 16:54
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Skämtar ni?

Vi är i princip nere på oktober 2021-nivåer och ni pratar krasch?

Gud vad jag önskar att denna lilla korrektion (10% nedgång) fortsätter att falla och håller sig låg så man slipper aktiesnack i lunchrummet.

Ni kanske ska se om ert bo om ni är 62 och ska gå i pension om 3 år, men för er under 60-årsåldern, vad gör ni? Vill ni inte köpa in er till rea?

/20-åringen som vill köpa in sig billigt

Börsen har endast gått upp lika snabbt som år 2000 och en liten sväng vid 2015 som det gjort nu efter pandemin. Jag tror vi ser -20% snart och en stabilisering där och tappar nästan allt vi byggt sedan återhämtningen.
Citera
2022-01-24, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Billigt? Ver du vad pe-tal är för något, eller?
Väck mig vid pe-tal under sju.
Citera
2022-01-24, 16:56
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Lyssna inte på horungarna Flashback. Det är allt jag har att säga. Förlorade miljoner på det. Fucking pinsamt. Kuksugar domedagsprofeter. Missade fan hela corona återhämtningen.
Inte vårt fel att du är efterbliven. Jag sålde innan corona "kraschade" börsen och gick sedan in igen för att vara med på återhämtningen. Nu har jag sålt allt igen och ligger utanför börsen sedan en vecka tillbaka. Köp billigt, sälj dyrt. Om man går ut måste man ha vett att gå in igen också. Har man inte det är det bäst att ligga kvar och aldrig sälja.
Senast redigerad av magpest 2022-01-24 kl. 16:58.
Citera
2022-01-24, 16:57
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
WTF den värsta skiten i Nasdaq är ju för i helvete på plus. Detta påminner om corona botten när jag var short Tesla. GUH på den traden.
Lolwut, vad syftar du på som är på plus ? Jag har kollat genom mina listor med memestocks, pumpar och bedrägerier och allt är så rött som det förtjänar. Men akta dig för att korta retarderade aktier som tesla.
Det är därför jag gillar att sparka på evo, ingen kommer till undsättning på det viset som tsla eller memestocks.
Inte för att jag har nån moral. Men idag mobbar jag inte ditt evo. Idag är det eolus och hemnet som får smaka balle.

Kanske kan de här vindkraft och solcellstardsen fanboya sin skit och köpa dippen ?
Ser mörkare ut för eolus och hemnet som jag instaköpte minischlongar på i morse när jag såg att kryptot sket på sig.
Citera
2022-01-24, 16:58
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Nu jämför du nog med 2021 eller för hur läget var för ett par veckor sen, jag menar hur det ser ut _idag_
Nämn en period i världshistorien som har varit lugn.
Citera
2022-01-24, 16:58
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Om folk generellt får mindre tillgångar och pengar så kommer det naturligtvis spegla sig på bostadsmarknaden också.

Naturligtvis? Vad gör folk med pengarna som man sålt sina aktier för, tänker du?

Får verkligen ”folk mindre pengar” på grund av fallande aktiekurser? Är det inte snarare vad folk har för inkomster (dvs arbete) som styr hur mycket pengar folk får? Och därmed i förlängningen bostadspriserna.
Citera
2022-01-24, 17:00
Medlem
Fyfan helt otroligt. Jag lyckades sälja på coronabotten. Förra veckan gick jag all in. Och nu händer det här. Förlorar halv miljon på mindre än en månad. Helt sjukt. Känns som är man är med i squid game och ngn driver med mig.
Citera
2022-01-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Fyfan helt otroligt. Jag lyckades sälja på coronabotten. Förra veckan gick jag all in. Och nu händer det här. Förlorar halv miljon på mindre än en månad. Helt sjukt. Känns som är man är med i squid game och ngn driver med mig.

Kommer nog att gå upp en del redan imorgon.
Citera
2022-01-24, 17:03
Medlem
Sitt still i båten förfan,den stjälper inte denna gången heller!!
Citera
2022-01-24, 17:06
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sv-gris
Sitt still i båten förfan,den stjälper inte denna gången heller!!

det kommer den visst göra. Den kommer braka ihop så det bara smäller av det.

du pratar om att sitta still i båten. under vatten ytan har du kraken... du är som ett litet fiskedrag...

bättre överge och gå iland och vila benen... du får gärna vara ute på atlanten med din lilla eka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in