2021-04-10, 19:06
Medlem
olasvenssons avatar
På 80-talet var det vanligt att kidsen strosade omkring i Lejonskor, gymnastikskor. Under veckan besökta jag Skopunkten i Kållered och där fanns det en uppsjö av Lejonskor. Grymt roligt att detta svenska märke finns kvar än idag. Har någon provat Lejonskor?

Själv tänkte jag inhandla minst ett par nästkommande lön.
Citera
2021-04-10, 19:19
Medlem
va dom fattiga barnen som hade såna , eller bruna allväderstövlar av plast ..
Citera
2021-04-10, 19:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
På 80-talet var det vanligt att kidsen strosade omkring i Lejonskor, gymnastikskor.
Även Försvarsmakten storsade omkring i Lejonskor ett tag.
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
va dom fattiga barnen som hade såna...
Var det lågprisskor?
Citera
2021-04-10, 19:38
Medlem
Vill minnas att de var betydligt billigare än t.ex. Adidas.
Citera
2021-04-10, 19:49
Medlem
De är väldigt dåliga. Haft något par själv för längesen som gick sönder på kort tid. I höstas köpte jag ett par vattentäta vinterstövlar för 499 kr (dyrt som fan jämfört med de flesta andra av deras skor) till min 3-åring. De höll cirka en månad av ganska sparsamt användande då vädret tillät lättare skor en del av tiden sen var sulan så nersliten i hälen att det gick hål.

Min fru har nappat på deras erbjudande ta 3 betala för 2 eller vad det var ett par gånger så minst 6 par, alla gick sönder på ett par månader trots alternerande.

Sonens skor försökte jag reklamera men de tyckte det var normalt slitage, och det stämmer ju överens med våra erfarenheter. Verkar vara den normala takten de slits i.
Citera
2021-04-10, 20:11
Medlem
Klas-Vegass avatar
Nej, lejon var lågprisskor. Tror fanns konsum. Adidas var status. I alla fall i handbollskommunen partille. I princip alla hade det som streetskor (handbollsmodeller). På gympan var utbudet större än på gatan och märkena fler skulle jag säga.
Citera
2021-04-11, 01:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Även Försvarsmakten storsade omkring i Lejonskor ett tag.

Japp, jag låg i det militära under den tiden. Hade lika bra kunnat springa barfota då dessa skor saknade allt vad dämpning heter. Tog med mig löpskor hemifrån vid nästa tillfälle då det var godkänt, lejonskorna nedgraderades till kvällslufsarskor på luckan.
Citera
2021-04-11, 04:12
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Klart man har provat Lejonskor.
Det var vi fattiga ungars Nike eller Adidas.
När det vankades skoköp för lille Sigge, blev det ett besök på Skokanonen i Veddesta. "Sneakers" eller fotbollsskor, dom hade allt. Kostade 199 kr om jag inte minns fel.

Kvaliten var naturligtvis skit. Köp ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in