• 1
  • 2
2021-04-10, 12:02
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har inhandlat mig en ny dator. Och försöker nu att logga in på ett av mina två Google-konto. Men det går inte att logga in då jag har bytt telefonnummer som mitt konto är kopplat till.

Jag försöker att ordna det på annat sätt, men inget händer. Bl.a. att logga in på en annan enhet som jag har använt. Då min telefon. Men eftersom jag har försökt på datorn, har jag blivit blockerad i min telefon. Istället redigeras jag tillbaka om, och om, igen, när jag ska skriva in information. Jag kommer inte till själva sidan där jag kan skriva in information. Hur får jag ordning på detta?

Detta kommer jag till. Men jag kommer inte till en sida där jag kan besvara frågor.
https://ibb.co/Dt6gCvH
Citera
2021-04-10, 13:30
Medlem
7hhhs avatar
Du får ordning på det genom att nästa gång säkerställa att återställningsalternativ är giltiga. Googles support kan också hjälpa dig.
Citera
2021-04-10, 13:44
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Du får ordning på det genom att nästa gång säkerställa att återställningsalternativ är giltiga. Googles support kan också hjälpa dig.

Nästa gång? Jag har försökt så många gånger. Men jag kommer inte till sidan där jag fyller i min information för att garantera att det är mitt konto.
Numret har jag inte kvar, som sagt. Och ingen annan möjlighet har jag.
Citera
2021-04-10, 14:11
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2021-04-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nästa gång? Jag har försökt så många gånger. Men jag kommer inte till sidan där jag fyller i min information för att garantera att det är mitt konto.
Numret har jag inte kvar, som sagt. Och ingen annan möjlighet har jag.
Google fullkomligt skiter i dig som person. Det är uppenbart om du googlar ( ) allt skit de håller på med.

Lättaste är att bara glömma kontot och börja använda något seriösare istället.
Citera
2021-04-10, 18:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420FourTwenty
Google fullkomligt skiter i dig som person. Det är uppenbart om du googlar ( ) allt skit de håller på med.

Lättaste är att bara glömma kontot och börja använda något seriösare istället.

Jag hade gärna gjort det. Men jag använder det kontot till mitt skrivande, där jag har en mail och lägger ut Youtube-klipp.
Citera
2021-04-11, 20:55
Medlem
Citat:
Jag hade gärna gjort det. Men jag använder det kontot till mitt skrivande, där jag har en mail och lägger ut Youtube-klipp.
Dags att gå över till Office då om du inte lyckas få tillbaka kontot.
Citera
2021-04-12, 17:50
Medlem
https://accounts.google.com/signin/recovery
Citera
2021-04-12, 18:51
Medlem
Citat:
Jag har inhandlat mig en ny dator. Och försöker nu att logga in på ett av mina två Google-konto. Men det går inte att logga in då jag har bytt telefonnummer som mitt konto är kopplat till.

Jag försöker att ordna det på annat sätt, men inget händer. Bl.a. att logga in på en annan enhet som jag har använt. Då min telefon. Men eftersom jag har försökt på datorn, har jag blivit blockerad i min telefon. Istället redigeras jag tillbaka om, och om, igen, när jag ska skriva in information. Jag kommer inte till själva sidan där jag kan skriva in information. Hur får jag ordning på detta?

Detta kommer jag till. Men jag kommer inte till en sida där jag kan besvara frågor.
https://ibb.co/Dt6gCvH

Testa det här i telefonen.

https://support.google.com/accounts/...DAndroid&hl=en
Citera
2021-04-13, 09:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Testa det här i telefonen.

https://support.google.com/accounts/...DAndroid&hl=en

Hej!
Tack för tipset! Men dessvärre behöver jag vara inloggad för att kunna göra på detta viset.
Vet du, eller någon annan, hur man kontaktar Google?
Citera
2021-04-13, 09:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag hittade en chat med Google Support. En jättetrevlig kvinna som guidat mig. Men dessvärre jag jag försökt för många gånger och blivit spärrad! Så jag fick ett ärendenummer och skulle återkomma efter 24 timmar.
Citera
2021-04-13, 09:59
Medlem
Citat:
Hej!
Tack för tipset! Men dessvärre behöver jag vara inloggad för att kunna göra på detta viset.
Vet du, eller någon annan, hur man kontaktar Google?

Det lät som att din telefon fortfarande var inloggad. Då kan man lätt ändra eller lägga till telefonnummer och e-postadresser för återställning av kontot. Jag har aldrig behövt kontakta Google, men har läst att det kan vara svårt att få hjälp av dem med kontot.

Om man rätt konto och lösenord till Gmail, så går det alltid att lägga till en ny Android enhet utan att behöva verifiera den. Jag lade nyss till en en gammal Android telefon som jag fick av en polare. Det vara bara att göra en systemåterställning och logga in vid installationen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in