Ja, själv röker jag inte per se, men vapar dock ungefär 10 g weed i månaden, och jag anser inte att det är något direkt fel med det. De flesta som röker håller förmodligen med mig att det inte är så jävla farligt, jämför med Wiz Khalifa som säger att han röker upp mot ett ounce (28 g) per dag, så är 10 g per månaden inga jättemängder. Även många som inte röker weed speciellt ofta tycker inte det är en så himla farlig drog, och många av dessa var med och röstade ja till en cannabislegalisering i flera av USAs delstater till exempel.
Däremot när det kommer till andra droger så är det ett jävligt vanligt argument bland stoners att det INTE är en gatewaydrug, men likförbannat så är det väl mer regel än undantag att av de som röker även tar andra droger känns det som. Själv har jag brukat lite tjack i mina dagar, men har på senare tid insett att det inte speciellt trevligt och det har för många baksidor, så jag håller mig numera mest till weed och lite ksasol ibland om man har svårt att somna. Hur ser ni andra som röker på droger såsom tjack, kokain, ecstacy, heroin och piller som t.ex. benzo och lyrica? Är det big-no eller händer det att ni brukar något av detta också? Jag känner ju spontant att jag blir en aning äcklad om någon jag känner visar sig bruka t.ex. tjack.