• 1
  • 2
2021-04-10, 00:44
Medlem
Ja, själv röker jag inte per se, men vapar dock ungefär 10 g weed i månaden, och jag anser inte att det är något direkt fel med det. De flesta som röker håller förmodligen med mig att det inte är så jävla farligt, jämför med Wiz Khalifa som säger att han röker upp mot ett ounce (28 g) per dag, så är 10 g per månaden inga jättemängder. Även många som inte röker weed speciellt ofta tycker inte det är en så himla farlig drog, och många av dessa var med och röstade ja till en cannabislegalisering i flera av USAs delstater till exempel.

Däremot när det kommer till andra droger så är det ett jävligt vanligt argument bland stoners att det INTE är en gatewaydrug, men likförbannat så är det väl mer regel än undantag att av de som röker även tar andra droger känns det som. Själv har jag brukat lite tjack i mina dagar, men har på senare tid insett att det inte speciellt trevligt och det har för många baksidor, så jag håller mig numera mest till weed och lite ksasol ibland om man har svårt att somna. Hur ser ni andra som röker på droger såsom tjack, kokain, ecstacy, heroin och piller som t.ex. benzo och lyrica? Är det big-no eller händer det att ni brukar något av detta också? Jag känner ju spontant att jag blir en aning äcklad om någon jag känner visar sig bruka t.ex. tjack.
Citera
2021-04-10, 00:48
Medlem
Prophiss avatar
Pillar med alla möjliga droger, allt mellan himmel och jord. Dock lugnat mig på senare tid. Annars var tjack, benzo och cannabis mina "go to" droger. Ibland lite ketamin, lite mer sällan morfin, ytterst sällan LSD.
Citera
2021-04-10, 00:52
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Jag röker ganska friskt, men andra droger är egentligen bara amfetamin, eller det är som jag förstår nån sorts adhd medicin av något slag som jag och 3 andra kompisar ungefär två gånger per år tar när vi lämnar familjen o sitter i en stuga vid havet i 2 dagar och har hur kul som helst
Citera
2021-04-10, 01:20
Medlem
Blyatifuls avatar
ja röker ibland men mer o mer sällan..

när jag va yngre skattade jag åt att weed skulle va en gateway drog.. men är inte så säker längre. jag har provat typ allt.

bland de jag rökte med i tidiga tonåren har det inte gått jättebra för alla precis. vissa röker weed varje dag och andra håller på annat. vi börjar bli så gamla att de visar sig att vissa tappat tid eller va det är.. de har ingen karriär och e inte bra på ngt..

jag tycker man ska vara mer försiktigt med weed än vad många 420-aktivister menar. finns risk för en slags omvänd gateway enligt mig: man testar weed och inser att propagandan inte stämde och sen så börjar man testa massa annat och sen är man snabbt körd
Citera
2021-04-10, 01:33
Medlem
Knarkpojkens avatar
Jag började med att röka,men tyckte de var tråkigt och ville känna mer.
Tagit det mesta förutom horse men har inte skjutit några droger.
Tycker det är okej med alla droger så länge folk kan hantera dem och inte stör andra människor.
Tjackisar kan man ha lite emot dock för deras oftast respektlösa stil då dem söker neråt och kan dyka upp mitt i nätterna så dem vill jag inte umgås med.
Gillar att ta skiten ensam, har ingen anledning att gå ut på stan och möta dem andra missbrukarna som står och hänger där.
Citera
2021-04-10, 01:35
Alla andra droger är skit. Och mest säkert grundat i alkoholproblem.
Senast redigerad av Ekrabab 2021-04-10 kl. 01:43.
Citera
2021-04-10, 01:37
Medlem
Röker otroliga mängder och gjort länge, det behövs i landet Sverige. Tråkigaste landet.

Andra droger... testat det mesta.

Anser att gräs, lsd och svamp är riktigt nice och bra droger.

Tjack, opiater och benso är skräp att rusa på.

Gillar när de händer lite, opiater är SKÖNT, men så tråkigt, man orkar aldrig göra något.

Bästa är att ta en promenad längs någon strand eller i skogen med en gås och lite fika, en god kamrat och något djur, en skogskatt kanske.

Men jaa gillar personligen saker som ger lite annat tankesätt än rent "sköna rus". Jag menar, tunga opiater mår man toppen på. Däremot kan man inte göra något kul, eller vill, så då faller hela grejen.
Citera
2021-04-10, 02:13
Medlem
jewclaws avatar
Provade gräs först men vart inte helt tillfredsställd så jag började injicera heroin, bästa valet jag gjort i hela mitt liv - och det har jag cannabisen att tacka för!

Droger som droger, vissa är mjukare än andra men det bantas ändå ned till ett och samma syfte - rus.
Citera
2021-04-10, 02:57
Aldrig gått längre än cannabis och alkohol - om man inte räknar med lustgas förstås. Rökte i längre perioder från och till i ungdomen mellan 16 till 20. Sen la jag mer eller mindre ner det, röker kanske med polare 1-2 gånger per år, men köper inget själv.
Citera
2021-04-10, 08:46
Medlem
Soulflowers avatar
Jag röker inte särskilt mycket längre på grund av yrkesval och regelbundna drogtester.
Jag kan säkert räkna det jag rökt i mina dar i kilon och åter kilon, men aldrig känt ett behov av andra droger. Provat amfetamin en gång när en 'kompis' sa att det var MDMA, och har planer på att experimentera med svamp och kaktusar någon gång i framtiden, kanske när jag gått i pension och har mer tid och mindre ansvar.

Som med det mesta andra väger jag för- och nackdelar mot varandra och då vinner gräs alla dagar i veckan och jag känner inget behov av att jaga rus, gräs ger mig det jag behöver.
Jagar man något större rus beror det mer på ens personlighet än gräset.
Citera
2021-04-10, 09:08
Medlem
Dan-Eliassons avatar
Brukade rätt frekvent när jag var yngre, blir dock mer och mer sällan sedan man skaffat familj, handlar mer om en åsikt än ett bruk numera.

Har väl min egna uppfattning om andra droger.
Skulle ex. själv inte röra traditionellt svenska opiater eller benzodiazipiner med tång men är samtidigt av åsikten att var människa har rätten att fatta sina egna beslut.

Finns en del preparat utöver cannabis som jag tycker verkar intressanta för legalisering ex. khat, kokablad, auyasca, psylosybin och kratom.

Alla dessa preparat har ju brukats av människor i hundratals år så har svårt att se hur dessa droger i ursprungformatet skulle kunna krossa svenska samhället när de inte krossat de samhällen de härstammar från.

Tror stenhårt på faktabaserad utbildning kring olika drogers effekter.

Man bör ex inte bruka psykadeliska droger om man haft problem med psykisk ohälsa likväl som att pensionärer inte kör runt på sport-motorcykel.

Mycket handlar om sunt förnuft.
Tyvärr är det en linje som är svår att hålla då utbildningen redan i skolan inte är faktabaserad.

Effekterna av detta blir ju att man försöker ta reda på sanningen själv när delar av lögnerna uppdagats.
En onödig väg att gå enlig mig.

Lägger ingen större vikt i om någon annan konsumerat olika droger så länge de sköter sina andra åtaganden.

Angående gateway-teorin så visst stämmer väl den i de flesta fall men det faller sig naturligt att man börjar med det som är milt och lättillgängligt.
Man går innan man springer, man hoppar från femman innan man hoppar från tian på badhuset o.s.v.

Alkohol är väl den riktiga gateway-drogen om något, finns väl knappt en svensk ungdom som börjat med CB innan första fyllan.
Ganska orelevant teori egenligen för finns droger kommer dem att brukas av någon, och det kommer dom alltid att göra även med den strängaste lagstiftningen.
Senast redigerad av Dan-Eliasson 2021-04-10 kl. 09:24.
Citera
2021-04-10, 09:38
Medlem
Nu röker jag ej längre men när jag väll rökte var jag ganska anti alkohol och alla andra droger.
Kan bara se på bilder och jämföra när kag rökte gräs jämfört med när jag drack mycket alkohol samt hur mina helger såg ut.
Gräs=vaknade tidigt på helger var ute i solen och träna var som mest vältränad när jag rökte gräs samt läste mycket böcker och snöa in mig i intressanta ämnen.
Alkohol = sov hela helgerna samt mådde alltid piss dagen efter min kropp var degig och ur form.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in