• 1
  • 2
2021-04-09, 23:26
Medlem
Baklänges Middag ..
Starta med desserten och avsluta med förrätten, och skulle det passa i dagens snabbmats hysteri, kanske en succe ..

Varför detta fenomen eller en twist?
Citera
2021-04-09, 23:27
Medlem
franges avatar
Fenomen? Har aldrig hört talats om det. När skulle detta varit en grej, menar du?
Citera
2021-04-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Baklänges Middag ..
Starta med desserten och avsluta med förrätten, och skulle det passa i dagens snabbmats hysteri, kanske en succe ..

Det kallas "cirkus-meny när man börjar med desserter.
Citera
2021-04-09, 23:30
Medlem
Citat:
Baklänges Middag ..

Det dödar ju aptiter efter första rätten, ser ingen succé i det tyvärr.
Citera
2021-04-09, 23:40
Medlem
Citat:

Gammal grej. Skulle väl vara roligt som variation. Personligen är jag inte särskilt road, men det finns de som tycker det är underhållande.
Citera
2021-04-09, 23:42
Medlem
Jordgubbes avatar
Baklängesmiddag ser jag som en pruttlustig studentikos grej (kanske inte helt historiskt sant). Den är ju endast "rolig" om den är normbrytande. Emellertid i ett samhälle där allt vad sådant heter ställts på ända, ingen egentligen äter formella middagar (finmiddag kan vis sig vara "internationell buffé"), och att vuxna knaprar hallonbåtar mellan målen, så har baklängesmiddag lite svårt att höras i bruset.
Citera
2021-04-09, 23:56
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Baklängesmiddag ser jag som en pruttlustig studentikos grej (kanske inte helt historiskt sant). Den är ju endast "rolig" om den är normbrytande. Emellertid i ett samhälle där allt vad sådant heter ställts på ända, ingen egentligen äter formella middagar (finmiddag kan vis sig vara "internationell buffé"), och att vuxna knaprar hallonbåtar mellan målen, så har baklängesmiddag lite svårt att höras i bruset.

Tänkte säga ungefär samma sak. Baklängesmiddag känns som en typisk student grej att göra.
Citera
2021-04-10, 00:07
Medlem
HateWrecks avatar
Det ultimata vore om man med hjälp av lämpligt instrument förde in delikatesserna genom anus för att sedan smälta dem direkt i tarmen. Kittlar dödsskönt i kistan..
Dryck intas naturligtvis genom kateter satt i urinröret, medelst spruta..

Fenomenet kanske försvann eftersom det var ganska krystat?
Citera
2021-04-10, 06:20
Medlem
Finns ju en anledning till att man börjar med sallad och avslutar med något sött.

Den anledningen är.... att magen mår bra av det, iaf för mig.

Skulle aldrig falla mig in att äta godis/efterätt innan mat, då får jag ont i magen.

Som många skriver, förmodligen studentgrej, dom är inte så smarta direkt.
Citera
2021-04-10, 06:44
Medlem
Lite märkligt fenomen, sen om det är en studentgrej förtäljer nog ..

Hittade denna via google, en av många träffar, dock från 2017, så nog finns det fortfarande
https://www.facebook.com/events/käll...3124984699705/
Citera
2021-04-10, 10:09
Medlem
Majasmokers avatar
Har hört talas om det & är glad att ingen har utsatt mig för det. Jag kan sträcka mig till en halvsöt drink innan maten. Eller att förrätten har nåt sött i sig som bryter av men det finns en anledning till att det serveras som det gör & det är för att det helt enkelt inte är gott att smälla i sig en söt efterrätt när man är hungrig!

Dumheter bara....
Citera
2021-04-10, 10:26
Medlem
Sqeptisks avatar
Det finns en anledning till att man lägger en sockerstinn dessert sist under en måltid! Av vilken anledning då frågar sig en vän av ordning? Testa själv så får du se, svarar Sqeptisk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in