Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-09, 08:21
Medlem
Oldmoneybeards avatar
Hejsan! Har en fråga kring värde jag skulle bli glad om någon ville svara på.

Om man har en Volvo C70 från 2000 som gått 17000 mil och är i mint condition, alltså absolut perfekt skick, vad kan värdet tänkas vara?

Det gäller vanliga modellen utan cabb med 2,4T automat.
Citera
2021-04-09, 08:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
ca 60 000 kr. Runt där.
Citera
2021-04-09, 08:42
Medlem
VoktorDodkas avatar
I mint condition, flera hundra tusen, tvivlar på att någon hållt en C70 i sådant skick.

Men en i bättre skick än välvårdad så gissar jag som den ovan runt 60-70 000. För liten motor och långa mil för att värdet ska bli högt.
Citera
2021-04-09, 09:50
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
I mint condition, flera hundra tusen, tvivlar på att någon hållt en C70 i sådant skick.

Men en i bättre skick än välvårdad så gissar jag som den ovan runt 60-70 000. För liten motor och långa mil för att värdet ska bli högt.

Jag har en med chippad 2.4T och den känns lite för stark för en sådan liten bil.

Om bilen har rätt färg och inredning så är en coupe med detta miltal värd uppåt 60k, men med fel färg, standardfälgar och över 20k mil så ligger värdet på bara runt 20k. Det är väldigt stor variation i skick och därmed värde. Har bilen original premium ljudanläggning så kan värdet öka med 10k där.
Citera
2021-04-09, 09:55
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag har en med chippad 2.4T och den känns lite för stark för en sådan liten bil.

Om bilen har rätt färg och inredning så är en coupe med detta miltal värd uppåt 60k, men med fel färg, standardfälgar och över 20k mil så ligger värdet på bara runt 20k. Det är väldigt stor variation i skick och därmed värde. Har bilen original premium ljudanläggning så kan värdet öka med 10k där.
Jag syftade på vad som får dom att vara värda så mycket som möjligt. Dom fanns med 2,5T, en sån i saffran med låga mil kan man begära lite mer för, men det betyder inte att det alltid finns någon som vill betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in