2021-04-08, 18:31
Medlem
StigHails avatar
Jag är nog inte ensam om att ha några dagar i månaden då man inte är på topp, vanligtvis så biter man ihop och får arbetsdagen överstökad men i dessa tider så känns det inte så kul och sitta och snörvla och känna sig hängig och lite lätt febrig bland sina arbetskamrater.
Man skall ju hålla sig hemma om man har symptom, men jag kan ju inte vara hemma en gång i veckan, det håller ju inte.
Visst det funkar väl att man alltid har grejer hemma , men även då kan ju någon dag vara en lite tyngre dag.

Så vad gör ni nu när det råder pandemi och man vill se och må fräsch ut på jobbet?
Citera
2021-04-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Jag är nog inte ensam om att ha några dagar i månaden då man inte är på topp, vanligtvis så biter man ihop och får arbetsdagen överstökad men i dessa tider så känns det inte så kul och sitta och snörvla och känna sig hängig och lite lätt febrig bland sina arbetskamrater.
Man skall ju hålla sig hemma om man har symptom, men jag kan ju inte vara hemma en gång i veckan, det håller ju inte.
Visst det funkar väl att man alltid har grejer hemma , men även då kan ju någon dag vara en lite tyngre dag.

Så vad gör ni nu när det råder pandemi och man vill se och må fräsch ut på jobbet?

Har lite svårt att förstå vad det är du försöker säga. Är du snörvlig och hänging och så pga avtändning/bakfylla? Karensdagen är väl fortfarande slopad så rent ekonomiskt kan du ta ut en dag varannan månad eller kanske till och med varje månad. Beror lite på vilken arbetsplats du arbetar på. Vilken eller vilka droger kör du? Inget du klarar av att ta under arbetstid eller?
Citera
2021-04-08, 18:37
Medlem
Bromss avatar
Skyll på pollenallergi eller sluta knarka.
Valet är ditt.
Citera
2021-04-08, 18:37
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Nu knarkar jag iofs inte utan röker endast gräs, men ska du hålla på att knarka så ta så lite som möjligt och inte under arbetstid naturligtvis
Citera
2021-04-08, 18:42
Medlem
jag råder dig att ta lite knark när du jobbar,
Citera
2021-04-08, 18:46
Medlem
Tar aldrig på arbetstid men arbetsgivaren skiter i vad jag gör på fritiden så länge resultatet nås. Har hög kompetens inom mitt område så har inga problem att byta arbetsgivare/företag. Har Aspergers + är pundare. Om företaget fastnat på en lösning så har jag en historik av att tänka ur boxen eller vad man säger och hitta lösningar. Är efterbliven normalt sett, är inte Einstein på droger här. Bara bra på en grej typ...

Pga att arbetsgivaren kan "utnyttja" mig så är denne oftast OK med att jag är en strulpelle då hen inte har råd eller det helt enkelt vore korkat att sparka kompetensen.

Men jag antar att du menar om man har abstinens på opiater typ och snörvlar sönder på jobbet och folk blir nojjiga över att du har Corona, det var därför jag slutade på förra jobbet. Man märkte att alla tittade snett typ. Snacka om att folk har olika tolerans för saker och ting. Personligen bryr jag mig inte om jag skulle få Corona och dö. Normala människor nojjar över att få detta som paranoida tjackisar

Men ta något mot din snuva osv, det finns receptfritt skit mot det. Röda ögon osv.

Ska precis få nytt jobb nu på ett annat företag. Så skönt att börja jobba igen tycker jag, i veckorna knarkar man för att man är sysslolös. Går på Metadon för att bli frisk, arbetsgivaren är OK med detta har pratat med henne.
Senast redigerad av No6 2021-04-08 kl. 18:51.
Citera
2021-04-08, 19:23
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Har lite svårt att förstå vad det är du försöker säga. Är du snörvlig och hänging och så pga avtändning/bakfylla? Karensdagen är väl fortfarande slopad så rent ekonomiskt kan du ta ut en dag varannan månad eller kanske till och med varje månad. Beror lite på vilken arbetsplats du arbetar på. Vilken eller vilka droger kör du? Inget du klarar av att ta under arbetstid eller?
Japp antingen är det AT eller så är det när man varit vaken lite för länge då är inte jag så fräsch.
Ja karensdagen är ju guld nu men det ser ju inte så bra ut och va borta titt som tätt och jag har min arbetsmoral kvar och gillar mitt jobb.
Jag använder alla typer av droger allt från cannabis till heroin.
Citera
2021-04-08, 19:24
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broms
Skyll på pollenallergi eller sluta knarka.
Valet är ditt.
Ja pollenallergi var ett bra tips, det skall jag ta med mig.
Citera
2021-04-08, 19:30
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troende1
jag råder dig att ta lite knark när du jobbar,
Det gör jag, men även om jag gör det så blir det ändå några dagar i månaden man inte är på topp. Har jag tagit tjack i ett par dagar så är inte näsan i sin bästa form och sitta och snörvla på ett möte i dessa tider är inte populärt. Har ju lust och säga att ni behöver inte va rädda för corona det är bara en vanlig avtändning eller att näsan varit välanvänd😊
Citera
2021-04-08, 19:42
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Tar aldrig på arbetstid men arbetsgivaren skiter i vad jag gör på fritiden så länge resultatet nås. Har hög kompetens inom mitt område så har inga problem att byta arbetsgivare/företag. Har Aspergers + är pundare. Om företaget fastnat på en lösning så har jag en historik av att tänka ur boxen eller vad man säger och hitta lösningar. Är efterbliven normalt sett, är inte Einstein på droger här. Bara bra på en grej typ...

Pga att arbetsgivaren kan "utnyttja" mig så är denne oftast OK med att jag är en strulpelle då hen inte har råd eller det helt enkelt vore korkat att sparka kompetensen.

Men jag antar att du menar om man har abstinens på opiater typ och snörvlar sönder på jobbet och folk blir nojjiga över att du har Corona, det var därför jag slutade på förra jobbet. Man märkte att alla tittade snett typ. Snacka om att folk har olika tolerans för saker och ting. Personligen bryr jag mig inte om jag skulle få Corona och dö. Normala människor nojjar över att få detta som paranoida tjackisar

Men ta något mot din snuva osv, det finns receptfritt skit mot det. Röda ögon osv.

Ska precis få nytt jobb nu på ett annat företag. Så skönt att börja jobba igen tycker jag, i veckorna knarkar man för att man är sysslolös. Går på Metadon för att bli frisk, arbetsgivaren är OK med detta har pratat med henne.
Jag kör oftast inte på jobbet eller ja det gör jag hela tiden då käkar benzo dagligen men det är ju inte så att jag smiter in på toaletten för och ta en näsa eller jaga drake, fast visst händer det också några gånger i månaden.
Jag bryr mig inte heller om jag skulle få corona, men jag kan förstå att det finns personer som blir det och för deras skull vill jag vara så fräsch som möjligt även fast jag tar droger.

Lycka till med ditt nya jobb, jag har själv aldrig varit arbetslös så vet egentligen inte hur det känns men kan tänka mig att det inte ens är roligt och knarka om man är arbetslös.
Citera
2021-04-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Japp antingen är det AT eller så är det när man varit vaken lite för länge då är inte jag så fräsch.
Ja karensdagen är ju guld nu men det ser ju inte så bra ut och va borta titt som tätt och jag har min arbetsmoral kvar och gillar mitt jobb.
Jag använder alla typer av droger allt från cannabis till heroin.

Benso underlättar väl arbetsdagen i sådana fall om det är AT från tjack eller koks. Opiater har jag aldrig riktigt varit intresserad av så kan inte hjälpa dig där. Cannabis är väl en bagatell i sammanhanget. Var försiktig bara med piller knaprandet. Jag rekommenderar apoteks stesolid i sådana fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in