Citat:
Ursprungligen postat av
No6
Tar aldrig på arbetstid men arbetsgivaren skiter i vad jag gör på fritiden så länge resultatet nås. Har hög kompetens inom mitt område så har inga problem att byta arbetsgivare/företag. Har Aspergers + är pundare. Om företaget fastnat på en lösning så har jag en historik av att tänka ur boxen eller vad man säger och hitta lösningar. Är efterbliven normalt sett, är inte Einstein på droger här. Bara bra på en grej typ...
Pga att arbetsgivaren kan "utnyttja" mig så är denne oftast OK med att jag är en strulpelle då hen inte har råd eller det helt enkelt vore korkat att sparka kompetensen.
Men jag antar att du menar om man har abstinens på opiater typ och snörvlar sönder på jobbet och folk blir nojjiga över att du har Corona, det var därför jag slutade på förra jobbet. Man märkte att alla tittade snett typ. Snacka om att folk har olika tolerans för saker och ting. Personligen bryr jag mig inte om jag skulle få Corona och dö. Normala människor nojjar över att få detta som paranoida tjackisar
Men ta något mot din snuva osv, det finns receptfritt skit mot det. Röda ögon osv.
Ska precis få nytt jobb nu på ett annat företag. Så skönt att börja jobba igen tycker jag, i veckorna knarkar man för att man är sysslolös. Går på Metadon för att bli frisk, arbetsgivaren är OK med detta har pratat med henne.
Jag kör oftast inte på jobbet eller ja det gör jag hela tiden då käkar benzo dagligen men det är ju inte så att jag smiter in på toaletten för och ta en näsa eller jaga drake, fast visst händer det också några gånger i månaden.
Jag bryr mig inte heller om jag skulle få corona, men jag kan förstå att det finns personer som blir det och för deras skull vill jag vara så fräsch som möjligt även fast jag tar droger.
Lycka till med ditt nya jobb, jag har själv aldrig varit arbetslös så vet egentligen inte hur det känns men kan tänka mig att det inte ens är roligt och knarka om man är arbetslös.