• 1
  • 2
2021-04-08, 15:42
Bannlyst
Jag har hängt med områdets A-lagare i några månader nu. Det började med att jag väntade på en polare utanför en butik, och några fyllon började kallprata med mig. Nästa gång jag passerade så kände dem igen mig, och jag fick erbjudande om att hänga med till någon hemmafest. Sagt och gjort så blev det ett jävla ös, de vet hur man ska festa säger jag bara.

Sedan dess så brukar jag halv-umgås med folket på parkbänkarna. Det är intressanta människor för det mesta, och finns inget ont i någon. Problemet är att folk såklart ser detta, och när min flickvän fick nys så berättade hon för sina kompisar. Varje gång jag hänger med gänget nu så får jag blickar från folk, och har visst börjat spridits något rykte om att jag är alkis och knarkare.

Ska man måsta bli sedd som en lodis och bli halvt mobbad av sitt umgänge bara för att man umgås med A-laget? Bör jag sluta med det?
Citera
2021-04-08, 15:47
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Vad får du ut av det? Eller vill du dela med dig?

Fundera lite
Citera
2021-04-08, 15:50
Medlem
Vill du inte att folk ska tro att du är alkis bör du inte hänga med a-lagarna. That's it.

Annars kan du ju hänga med dem och skita i vad folk tycker.
Citera
Medlem
Tycker inte du ska bry dig om vad din flickväns skvallerkärringar till kompisar tycker. Du gör samhället en stor tjänst genom att behandla a-lagarna som folk.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Loncin
Jag har hängt med områdets A-lagare i några månader nu. Det började med att jag väntade på en polare utanför en butik, och några fyllon började kallprata med mig. Nästa gång jag passerade så kände dem igen mig, och jag fick erbjudande om att hänga med till någon hemmafest. Sagt och gjort så blev det ett jävla ös, de vet hur man ska festa säger jag bara.

Sedan dess så brukar jag halv-umgås med folket på parkbänkarna. Det är intressanta människor för det mesta, och finns inget ont i någon. Problemet är att folk såklart ser detta, och när min flickvän fick nys så berättade hon för sina kompisar. Varje gång jag hänger med gänget nu så får jag blickar från folk, och har visst börjat spridits något rykte om att jag är alkis och knarkare.

Ska man måsta bli sedd som en lodis och bli halvt mobbad av sitt umgänge bara för att man umgås med A-laget? Bör jag sluta med det?

Har du noll begrepp om värdighet? Hade hellre tagit mitt liv än satt mig i sådant sällskap. Förstår att tragedier händer, men då löser man situationen, alternativt och i värsta fall avslutar man allt. Råder din flickvän att göra slut på en gång.
Citera
2021-04-08, 15:52
Medlem
Allting hänger på hur viktig din utsida är. Jag känner en hel del utav bottenskrapet & trivs rätt bra i deras sällskap jämfört med "vanligt" folk. I samhället måste man ibland passa in även om man inte vill, för att inte förstöra framtiden för en själv.
Citera
2021-04-08, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Vill du inte att folk ska tro att du är alkis bör du inte hänga med a-lagarna. That's it.

Annars kan du ju hänga med dem och skita i vad folk tycker.
Fast är det verkligen så? Jag är fräsch, har lägenhet, jobb, pluggar, etc. Bortser folk från sånt och stämplar en som misslyckad alkis bara för att man tjötar lite och tar en öl med A-lagarna?
Citera
2021-04-08, 15:56
Medlem
lyxelitistens avatar
Jag hängde med ett gäng somalier förra sommaren och de var faktiskt riktigt sjyssta och trevliga. Förvånansvärt med tanke på vilket negativt rykte de har som folkgrupp.

Kände dock att vi inte riktigt var på samma nivå intellektuellt och andligt så jag slutade höra av mig.
Citera
2021-04-08, 15:59
Medlem
Man blir som man umgås
Birds of the same feather flock together
Citera
2021-04-08, 16:06
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:

hahahaha

känns som att sånt här förekommer i varenda liten pissort

jag känner folk som börjat hänga med a-lagsveteranerna...fan bisarrt när man hälsar på gamla polare som hänger med sönderdruckna 60+åringar utanför byns rececenter och systembolag. brukar stanna till o snacka några minuter.

hemskt tråkigt att se...fan där kommer jag kvart i elva på väg till tandis och så är en jämnårig gammal kompis i högsta hugg med halvliters three towns 7+ %

jesus =)
Citera
2021-04-08, 16:06
Medlem
mingtians avatar
Inget fel i det. Bara skratta åt Svensson när de går förbi, det kan vara riktigt intressant att höra gamla storys och observera diverse beteenden.

Men det är en viss balansgång, för mycket häng på parkbänken är inget att rekommendera.
Citera
2021-04-08, 16:07
Medlem
Citat:
Fast är det verkligen så? Jag är fräsch, har lägenhet, jobb, pluggar, etc. Bortser folk från sånt och stämplar en som misslyckad alkis bara för att man tjötar lite och tar en öl med A-lagarna?
Ja, folk är dumma i huvudet oftast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in