En man gick bärsärkagång i Ystad. Sparkade en liten hund i huvudet.
Detta hände i onsdagskväll och mannen gick till attack mot både människor och djur.
Han är omhändertagen för psykisk vård.
Hur många psykiskt sjuka vandrar omkring som tickande bomber i Sverige?
Är det någon som vet mer? Ingenting nämnt om attacken i msm, som jag sett.
Detta hände i onsdagskväll och mannen gick till attack mot både människor och djur.
Där är hunden ett smutsigt odjur, här är den våra bästa vänner. Snacka om kulturkrock-delux bara där.
Vad jag har hört så är han polack. Vandrar runt, leder sin cykel och rotar i papperskorgar efter pantburkar/flaskor. Jag har dock aldrig sett honom aggressiv eller utåtagerande. Men just den dagen hade han tydligen attackerat både folk och fä.
Vad jag har hört så är han polack. Vandrar runt, leder sin cykel och rotar i papperskorgar efter pantburkar/flaskor. Jag har dock aldrig sett honom aggressiv eller utåtagerande. Men just den dagen hade han tydligen attackerat både folk och fä.
Enligt flera vittnen är han är inte polack, utan har afrikanskt ursprung. I tisdags var han igång igen och blev gripen för tredje gången på åtta dagar. Garanterat släppt nu igen dock så bara en tidsfråga innan han börjar härja igen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!