Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Det må vara sant på gruppnivå, men det innebär ju inte att det inte finns kvinnor som klarar de kraven som ställs utan problem.
Exempel:
* Män är starkare än kvinnor
* Ett visst yrke kräver att du är tillräckligt stark för att bänkpressa 80 kg
* Fler män än kvinnor klarar kraven
* Det kommer att finnas kvinnor som klarar kraven utan problem. En kvinna som bänkpressar 100 kg är lika kvalificerad som en man som bänkpressar 100 kg.
Jag tror inte heller att skillnaderna i visio-spatial förmåga är lika stora som skillnaderna i fysisk styrka, eller att kraven som ställs på civilpiloter är så extrema att endast en bråkdel av de sökande uppfyller dem.
Min poäng var mer att den visio-spatiala förmågan knappt tränas eller då utrönas vid antagning. T.o.m. vid privat nöjesflygning flygs det mer och mer med datorer och elektroniska hjälpmedel och det är redan fastlagt att det syns i olycksstatistiken över hela gruppen oavsett kön..
Oavsett vad folk tycker om det så vägrar jag att flyga med en kvinnlig pilot. Jag har ärligt talat svårt att ens hitta bra kvinnliga bilförare så att då blint lita på 'turen' att kvinnan som flyger är en anomali gör jag helt enkelt inte.
Självklart kommer de pusha igenom kvinnliga piloter och därmed vattna ur kompetensen vad gäller nödlägesmitigation. Folk kommer dö.
Nu kommer jag inte ihåg vilket flygbolag det var som gick ut och slog på stora trumman att hela flygbesättningen och då framför allt båda piloterna var kvinnor.. De skulle jag inte flyga med ens om jag fick betalt.