Citat:
Ursprungligen postat av
Mercurina
Finns det några fanfictionläsare/-författare här på Flashback? Vilken fandom föredrar ni, och var läser ni / lägger upp berättelser?
Jag gillar BBCs Sherlock, Supernatural och Star Trek TOS. Läser massor.

Har skrivit en och annan fic, men inte vågat skicka in dem för publicering.
Jösses amalia, precis när jag försöker mig på att skriva fanfictions... igen, så finns det en relativt nyskapad ( i år) tråd om det hela.
För min senaste fanfiction-skapelse är nog 15 år gammal, men jag skrev nog över 500 fanfictions (på engelska) i anime-genren... då Inuyasha & Naruto. Jag har postat mina historier på
Fanfiction.net
Mediaminer.org
Adult-fanfiction.org
Dessa är de tre största sidorna för fanfictions som jag känner till.
Vill du få mest hits och recensioner och historierna inte är för blodiga/för mycket grafisk sex så är Fanfiction sidan du kan posta på. Deras system är lite komplicerat, men när man får snits på det så går det bra, plus de har trafik-grafik om vilka som läser dina historier, ehhh - jag menar från vilka länder (inte personer i sig alltså)...
Mediaminer har jag inte postat på över femton år så jag kan inte uttala mig om deras system tyvärr.
Och Adult-fanfiction.org har hackat sönder det mesta av det mesta som är postat pga av serverstrul i forna dagar och jag har inte haft ork att försöka röja upp historierna där. Och som namnet anger så är det ju då för vuxna så här kan man vara ganska till väldigt mycket beskrivande i sin text oavsett om det gäller blod, våld, tortyr till intima sexbeskrivningar.
Jag har skrivit både yaoi och hetero-fanfictions... och för jämförelse hur mycket man kan komma undan med i sex-väg så kan jag ju bara visa på mina egna historier (jag hoppas detta är ok för Mods):
Atropa13 - det mesta är så kallade crack-pairings - alltså inte vanligt ihop-parade figurer från en serie/film.
Om du vill testköra vattnet så skulle jag föreslå Fanfiction.net att börja med. Du skapar ett konto, postar ett kapitel av vald historia i vilken sektion det nu hör hemma i... respons kan dröja ett en stund, men tro mig, det kommer. Det man måste lära sig som författare är att om 9/10 ger dig tummen upp så är den 1/10 som kan få dig att känna dig ur-usel som författare. Märkligt hur det där fungerar egentligen... men jag har varit med om det flera gånger. Men efter ett tag så kan man ruska av sig just den där dåliga kommentaren.
En del kommentarer/recensioner kan vara kritiserande, men även uppbyggande (och dessa ska du ta tillvara på), de kan påpeka om meningsbyggnader, grammatik ock så vidare... de är inte elaka, de är kreativa i sin kritik.
Min engelska och dess grammatik är urusel, men ju mer man skriver desto mer lär man sig. Och på Fanfiction.net så finns valet att klicka i om du skriver på svenska, antalet läsar minskar tyvärr drastiskt - men om du vill testa dig fram och posta något online så kan det ju vara stället att börja på.
Ok, nu tror jag att jag hostat upp det jag kan så här på rak arm om fanfictions
Fler frågor - så får du hojta till... jag svarar så gärna på frågor.
Mvh
Maria