2021-04-07, 19:30
Medlem
Mercurinas avatar
Finns det ngra fanfictionlsare/-frfattare hr p Flashback? Vilken fandom fredrar ni, och var lser ni / lgger upp berttelser?
Jag gillar BBCs Sherlock, Supernatural och Star Trek TOS. Lser massor. Har skrivit en och annan fic, men inte vgat skicka in dem fr publicering.
Citera
2021-04-07, 19:46
Medlem
Bonnatorps avatar
Har lst en fanfiction vad jag kan minnas, och det var Harry Potter and the methods of rationality.

I mitt tycke var den klart bttre n originalen.
Citera
2021-04-30, 00:23
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercurina
Finns det ngra fanfictionlsare/-frfattare hr p Flashback? Vilken fandom fredrar ni, och var lser ni / lgger upp berttelser?
Jag gillar BBCs Sherlock, Supernatural och Star Trek TOS. Lser massor. Har skrivit en och annan fic, men inte vgat skicka in dem fr publicering.

Jsses amalia, precis nr jag frsker mig p att skriva fanfictions... igen, s finns det en relativt nyskapad ( i r) trd om det hela.

Fr min senaste fanfiction-skapelse r nog 15 r gammal, men jag skrev nog ver 500 fanfictions (p engelska) i anime-genren... d Inuyasha & Naruto. Jag har postat mina historier p
Fanfiction.net
Mediaminer.org
Adult-fanfiction.org
Dessa r de tre strsta sidorna fr fanfictions som jag knner till.

Vill du f mest hits och recensioner och historierna inte r fr blodiga/fr mycket grafisk sex s r Fanfiction sidan du kan posta p. Deras system r lite komplicerat, men nr man fr snits p det s gr det bra, plus de har trafik-grafik om vilka som lser dina historier, ehhh - jag menar frn vilka lnder (inte personer i sig allts)...

Mediaminer har jag inte postat p ver femton r s jag kan inte uttala mig om deras system tyvrr.

Och Adult-fanfiction.org har hackat snder det mesta av det mesta som r postat pga av serverstrul i forna dagar och jag har inte haft ork att frska rja upp historierna dr. Och som namnet anger s r det ju d fr vuxna s hr kan man vara ganska till vldigt mycket beskrivande i sin text oavsett om det gller blod, vld, tortyr till intima sexbeskrivningar.

Jag har skrivit bde yaoi och hetero-fanfictions... och fr jmfrelse hur mycket man kan komma undan med i sex-vg s kan jag ju bara visa p mina egna historier (jag hoppas detta r ok fr Mods): Atropa13 - det mesta r s kallade crack-pairings - allts inte vanligt ihop-parade figurer frn en serie/film.

Om du vill testkra vattnet s skulle jag fresl Fanfiction.net att brja med. Du skapar ett konto, postar ett kapitel av vald historia i vilken sektion det nu hr hemma i... respons kan drja ett en stund, men tro mig, det kommer. Det man mste lra sig som frfattare r att om 9/10 ger dig tummen upp s r den 1/10 som kan f dig att knna dig ur-usel som frfattare. Mrkligt hur det dr fungerar egentligen... men jag har varit med om det flera gnger. Men efter ett tag s kan man ruska av sig just den dr dliga kommentaren.

En del kommentarer/recensioner kan vara kritiserande, men ven uppbyggande (och dessa ska du ta tillvara p), de kan ppeka om meningsbyggnader, grammatik ock s vidare... de r inte elaka, de r kreativa i sin kritik.

Min engelska och dess grammatik r urusel, men ju mer man skriver desto mer lr man sig. Och p Fanfiction.net s finns valet att klicka i om du skriver p svenska, antalet lsar minskar tyvrr drastiskt - men om du vill testa dig fram och posta ngot online s kan det ju vara stllet att brja p.

Ok, nu tror jag att jag hostat upp det jag kan s hr p rak arm om fanfictions

Fler frgor - s fr du hojta till... jag svarar s grna p frgor.

Mvh
Maria
Citera
2021-08-09, 19:24
Medlem
Mercurinas avatar
Tack fr tipset, Maria!

Det skulle vara suvernt att ha en beta reader med Engelska som modersml.
Citera
2025-04-08, 18:45
Medlem
sg en gng en vackert skriven text om en nykter mario
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här