2021-01-21, 19:08
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag r mest frvnad ver att lagen i HA inte har ftt problem med att betala ut lner. Dom har ju bara runt tv miljoner i TV-avtal att leva p.

Det fr jag verkligen inte ihop. Frmodligen inte klubbarna heller egentligen. Mga klubbar lever pgrnsen ven under normala ssonger i HA.
Citera
2021-05-02, 16:09
Medlem
MitchRapps avatar
Blir nog tufft fr mnga klubbar men bra att minsta ekonomin i shl gr strkt. Oskarshamn verkar ha koll: https://hockeysverige.se/2021/04/23/...coronasasongen
Citera
2021-05-14, 13:35
Medlem
Sdant blir man ju varm i hjrtat av
Citera
2021-05-18, 16:12
Medlem
Tvonds avatar
Det var en rejl snkning. Finns det inte mynt s finns det inte.

Vxj Lakers minskar spelarbudgeten med tio miljoner kronor Infr nsta ssong minskar Vxj Lakers sin spelarbudget med drygt 20 procent.
48 miljoner kronor snks till 38 nr Lakers ska frsvara sin SM-titel.

Jag tror inte att vi r unika, sger sportchefen Henrik Evertsson.
Citera
2021-05-18, 16:17
Medlem
Tvonds avatar
Malm satsar och kar budget markant i fr nsta ssong en frsta kedja ska vrvas in. Utver det s tillkommer Marcus Sylvegrd och Lerby plus Joakim Ryan.

Citat:
Malm Redhawks vill avancera i nringskedjan inom SHL och slss om medaljerna.

D behvs det en ingrediens man inte haft s gott om de senaste ren: Pengar.

Under frra veckan hll man ett hemligt mte, som Kvllsposten ftt uppgifter om, och som bekrftas av ordfrande Mats Larsson.

Vi ville presentera en delvis ny strategi som bland annat kan ge Patrik (Sylvegrd) mjligheter att titta p vrvningar frn ett ngot mer etablerat segment av spelare n vi kanske tittat p tidigare, sger han.

Klubben har under de senaste ren stdat i finanserna och gr nu enligt uppgift sitt fjrde raka r med ett positivt resultat och har kommit p rtt kl.
Citera
2021-05-18, 18:03
Medlem
MitchRapps avatar
r ju doping att hyra sin arena nr andra ger sin arena och tvingas ta samma kostnaderna. Jvla mygel!

Blir intressant att se hur det gr nr mnga andra hjer och vxj snker. Hoppas att Vxj rknar utan publik och att de invntar staliga coronamiljonerna som de ska f mest av d de hade flest hemmamatcher.

Slnge laget ligger fre Bryns r all lugnt. Annars blir jag lite orolig
Citera
2021-05-19, 11:23
Medlem
Har varit snack om en eventuellt snkningen uppt 10 miljoner vad det gller lnebudgeten till kommande ssong hr i Linkping, men nu verkar det som man kommer ligga kvar p samma budget som i fjol.
Dels tack vare att man kan rkna in runt fyra miljoner i NHL-ersttning fr Simon Lundmark och Olle Lycksell, men ocks att man ftt in lite riktade pengar frn externa finansirer fr att anvnda till truppbygget.
Citera
2021-05-29, 16:48
Medlem
Tvonds avatar
Man gjort en bra resa med ekonomin.

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-2...sitivt-gensvar

Malm Redhawks hjer spelarbudgeten med fyra miljoner kronor men kan dubbla det beloppet vid behov. Bokslutet lmnas in p mndag och visar positiva siffror.

Vi har gjort ett resultat i hockeybolaget som r vlkonsoliderat p strax under 100 000 kronor. Det egna kapitalet i koncernen har vuxit till drygt tta miljoner, sger Mats Larsson, ordfrande i Redhawks hockeybolag.
Citera
2021-05-29, 17:40
Medlem
bombaccis avatar
Hur r Sdertljes sk ekonomi? De gr rea i sin shop men ngot sger mig att de inte kommer dra in miljoner p det. Sdertlje verkar satsa rtt hrt infr kommande ssong. Rekryterat rysk mlvakt och nu senast frn Vsby
Citera
2021-05-29, 18:45
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hur r Sdertljes sk ekonomi? De gr rea i sin shop men ngot sger mig att de inte kommer dra in miljoner p det. Sdertlje verkar satsa rtt hrt infr kommande ssong. Rekryterat rysk mlvakt och nu senast frn Vsby

Ekonomiskt r livet i HA alltid tungt. SSK verkar dock skta sig so far.

Citat:
19/20, Almtuna, Kristianstad, Vstervik, Karlskrona, Vita Hsten och Bjrklven hade i somras inte godknd ekonomi enligt Ishockeyfrbundets licensnmnd.

Vsters och AIK har en varning sedan tidigare p grund av dlig ekonomi.
Citera
2021-05-29, 19:14
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ekonomiskt r livet i HA alltid tungt. SSK verkar dock skta sig so far.

ok, vet du hur mycket de har p kontot? 20 eller 30 miljoner kanske?
Citera
2021-05-29, 19:38
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
ok, vet du hur mycket de har p kontot? 20 eller 30 miljoner kanske?

3.9 miljoner infr ssongen om jag kommer ihg rtt. Men rknar med en frlust p 2.5 . Kvar 2.4 d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in