Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-21, 19:08
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag är mest förvånad över att lagen i HA inte har fått problem med att betala ut löner. Dom har ju bara runt två miljoner i TV-avtal att leva på.

Det får jag verkligen inte ihop. Förmodligen inte klubbarna heller egentligen. Måga klubbar lever pågränsen även under normala säsonger i HA.
Citera
2021-05-02, 16:09
Medlem
MitchRapps avatar
Blir nog tufft för många klubbar men bra att minsta ekonomin i shl går stärkt. Oskarshamn verkar ha koll: https://hockeysverige.se/2021/04/23/...coronasasongen
Citera
2021-05-14, 13:35
Medlem
Sådant blir man ju varm i hjärtat av
Citera
2021-05-18, 16:12
Medlem
Tvonds avatar
Det var en rejäl sänkning. Finns det inte mynt så finns det inte.

Växjö Lakers minskar spelarbudgeten – med tio miljoner kronor Inför nästa säsong minskar Växjö Lakers sin spelarbudget med drygt 20 procent.
48 miljoner kronor sänks till 38 när Lakers ska försvara sin SM-titel.

– Jag tror inte att vi är unika, säger sportchefen Henrik Evertsson.
Citera
2021-05-18, 16:17
Medlem
Tvonds avatar
Malmö satsar och ökar budget markant i för nästa säsong en första kedja ska värvas in. Utöver det så tillkommer Marcus Sylvegård och Lerby plus Joakim Ryan.

Citat:
Malmö Redhawks vill avancera i näringskedjan inom SHL och slåss om medaljerna.

Då behövs det en ingrediens man inte haft så gott om de senaste åren: Pengar.

Under förra veckan höll man ett hemligt möte, som Kvällsposten fått uppgifter om, och som bekräftas av ordförande Mats Larsson.

– Vi ville presentera en delvis ny strategi som bland annat kan ge Patrik (Sylvegård) möjligheter att titta på värvningar från ett något mer etablerat segment av spelare än vi kanske tittat på tidigare, säger han.

Klubben har under de senaste åren städat i finanserna och gör nu enligt uppgift sitt fjärde raka år med ett positivt resultat och har kommit på rätt köl.
Citera
2021-05-18, 18:03
Medlem
MitchRapps avatar
Är ju doping att hyra sin arena när andra äger sin arena och tvingas ta samma kostnaderna. Jävla mygel!

Blir intressant att se hur det går när många andra höjer och växjö sänker. Hoppas att Växjö räknar utan publik och att de inväntar staliga coronamiljonerna som de ska få mest av då de hade flest hemmamatcher.

Sålänge laget ligger före Brynäs är all lugnt. Annars blir jag lite orolig
Citera
2021-05-19, 11:23
Medlem
Har varit snack om en eventuellt sänkningen uppåt 10 miljoner vad det gäller lönebudgeten till kommande säsong här i Linköping, men nu verkar det som man kommer ligga kvar på samma budget som i fjol.
Dels tack vare att man kan räkna in runt fyra miljoner i NHL-ersättning för Simon Lundmark och Olle Lycksell, men också att man fått in lite riktade pengar från externa finansiärer för att använda till truppbygget.
Citera
2021-05-29, 16:48
Medlem
Tvonds avatar
Man gjort en bra resa med ekonomin.

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-2...sitivt-gensvar

Malmö Redhawks höjer spelarbudgeten med fyra miljoner kronor – men kan dubbla det beloppet vid behov. Bokslutet lämnas in på måndag och visar positiva siffror.

– Vi har gjort ett resultat i hockeybolaget som är välkonsoliderat på strax under 100 000 kronor. Det egna kapitalet i koncernen har vuxit till drygt åtta miljoner, säger Mats Larsson, ordförande i Redhawks hockeybolag.
Citera
2021-05-29, 17:40
Medlem
bombaccis avatar
Hur är Södertäljes sk ekonomi? De gör rea i sin shop men något säger mig att de inte kommer dra in miljoner på det. Södertälje verkar satsa rätt hårt inför kommande säsong. Rekryterat rysk målvakt och nu senast från Väsby
Citera
2021-05-29, 18:45
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hur är Södertäljes sk ekonomi? De gör rea i sin shop men något säger mig att de inte kommer dra in miljoner på det. Södertälje verkar satsa rätt hårt inför kommande säsong. Rekryterat rysk målvakt och nu senast från Väsby

Ekonomiskt är livet i HA alltid tungt. SSK verkar dock sköta sig so far.

Citat:
19/20, Almtuna, Kristianstad, Västervik, Karlskrona, Vita Hästen och Björklöven hade i somras inte godkänd ekonomi enligt Ishockeyförbundets licensnämnd.

Västerås och AIK har en varning sedan tidigare på grund av dålig ekonomi.
Citera
2021-05-29, 19:14
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ekonomiskt är livet i HA alltid tungt. SSK verkar dock sköta sig so far.

ok, vet du hur mycket de har på kontot? 20 eller 30 miljoner kanske?
Citera
2021-05-29, 19:38
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
ok, vet du hur mycket de har på kontot? 20 eller 30 miljoner kanske?

3.9 miljoner inför säsongen om jag kommer ihåg rätt. Men räknar med en förlust på 2.5 . Kvar 2.4 då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in